MENU

Τι συναισθήματα προκαλούν στους Έλληνες καταναλωτές οι εκπτώσεις της Black Friday

Ποιοι είναι διστακτικοί και ποιες ηλικιακές ομάδες «αγκαλιάζουν» τις προσφορές

Με την οικονομική αβεβαιότητα να επηρεάζει τις επιλογές τους, οι Έλληνες καταναλωτές προσεγγίζουν με ανάμεικτα συναισθήματα τη φετινή Black Friday και τη Cyber Monday, όπως αποκαλύπτει η νέα έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2024 της EY, η οποία θα παρουσιαστεί αναλυτικά τον Δεκέμβριο. Τα πρώτα ευρήματα σκιαγραφούν μια εικόνα προβληματισμού, αλλά και στρατηγικής αναμονής για την αξιοποίηση των προσφορών.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 50% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις της Black Friday και της Cyber Monday. Ωστόσο, ένας σημαντικός αριθμός δηλώνει επιφυλακτικότητα, καθώς η απόφαση για αγορές εξαρτάται από εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων.

Μεταξύ των πέντε τυπολογιών καταναλωτών που εξετάζει η έρευνα, το 62% της κατηγορίας “Affordability First”, δηλαδή όσων δίνουν προτεραιότητα στην προσιτότητα, δεν σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές.

Πιο πρόθυμοι να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις είναι:

  • Οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών (65%) – με τους φοιτητές να σημειώνουν το υψηλότερο ποσοστό (69%).
  • Η ηλικιακή ομάδα 40-49 ετών (54%).
  • Οι γονείς με ανήλικα παιδιά, από τους οποίους το 60% δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει αγορές.

Αν και αρκετοί καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι, όσοι σχεδιάζουν αγορές επιλέγουν στρατηγικά να περιμένουν τις εκπτώσεις. Το 79% αυτών αναβάλλει αγορές έως τη Black Friday και τη Cyber Monday, εστιάζοντας σε προσφορές που θεωρούν ελκυστικές.

Η έρευνα της EY επιβεβαιώνει μια τάση που παρατηρείται διεθνώς: η οικονομική επιβράδυνση και ο πληθωρισμός οδηγούν τους καταναλωτές να περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Ταυτόχρονα, πολλοί εμφανίζονται δύσπιστοι, θεωρώντας ότι οι μεγάλες εκπτωτικές εκδηλώσεις συχνά δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες για σημαντικές προσφορές.

Ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε ότι, παρά την εξοικείωση των Ελλήνων με τα εκπτωτικά γεγονότα, η οικονομική αβεβαιότητα και οι υψηλές τιμές επιβραδύνουν τις αγοραστικές αποφάσεις.

Τόνισε ότι οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, αξιοποιώντας πρακτικές αιχμής, όπως:

  • Αξιοποίηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη ζήτησης και τη δημιουργία προσωποποιημένων προσφορών.
  • Dynamic pricing: Χρήση αλγορίθμων για τη συνεχή εποπτεία τιμών του ανταγωνισμού και την άμεση προσαρμογή τους.

Η προσέγγιση αυτή θα μπορούσε να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.

Σχετικά Άρθρα