Αυξημένο αποτύπωμα στον τομέα Παραχωρήσεων εμφάνισε ήδη στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μετά τις αναπροσαρμογές των τιμών διοδίων αλλά και την επέκταση του Ε65, καθώς τόσο η Νέα Οδός όσο και η Κεντρική Οδός κατέγραψαν αύξηση διελεύσεων κατά 7,4%.
Η απόφαση δε για τη μεταβίβαση της Αττικής Οδού στις αρχές Οκτωβρίου στον όμιλο αναμένεται να φέρει νωρίτερα από το εκτιμώμενο timing (α΄ εξάμηνο του 2025) τα οφέλη εκμετάλλευσης.
Στη «φωτογραφική» στιγμή του α΄ εξαμήνου του 2024 και σε ότι αφορά τον τομέα Παραχωρήσεων το περιθώριο κέρδους EBITDA υποχώρησε μεν στο 60,1% από 71,1% (κυρίως λόγω του ότι η εταιρεία έλαβε χαμηλότερες αποζημιώσεις για χαμένα έσοδα από νέους σταθμούς διοδίων), ωστόσο σε επίπεδο περιθωρίου EBIT αυτό βελτιώθηκε οριακά στο 35,4% από 34,1% το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει δεκάδες συμβάσεις Παραχώρησης σε διάφορους τομείς που αναμένεται σταδιακά να αθροιστούν στον ισολογισμό της, με κυριότερο – μετά την Αττική Οδό – την Εγνατία Οδό (συμμετοχή 75%) της οποίας το οριστικό οικονομικό κλείσιμο εκκρεμεί. Έπεται ασφαλώς και το μεγάλο μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, η ωρίμαση συμβασιοποίησης θεωρείται μακρά, αλλά και το αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη, ενώ μεθοδεύει τα επόμενα χρόνια τη συμμετοχή της σε μεγάλα έργα παραχώρησης εκτός Ελλάδας και ειδικότερα σε Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη.
Στον τομέα κατασκευής, το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε στο 10,4% από 8,3% το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Το περιθώριο κέρδους EBIT διαμορφώθηκε επίσης στο 8,3% από 7% πέρυσι.
Υπενθυμίζεται πως το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, ανερχόμενο την 30.06.2024 σε 3,2 δισ. ευρώ. Στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο της 30.06.2024 προς τρίτους, δεν έχει συμπεριληφθεί το διατομεακό ανεκτέλεστο αντικείμενο 0,6 δισ. ευρώ που αφορά κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του έργου της αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας.
Περαιτέρω ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει προς υπογραφή συμβάσεις νέων έργων για τα οποία έχει προκριθεί, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, από τις οποίες 0,2 δισ. ευρώ αφορούν εκτελέσεις δημοσίων έργων και 1 δισ. ευρώ έργα τα οποία αφορούν επενδύσεις του ομίλου, όπως είναι το συγκρότημα IRC Ελληνικού.