Θετική τάση με 3,6% άνοδο παρουσιάζει ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων με τον πληθωρισμό να υποχωρεί και τη ζήτηση να αυξάνεται διαρκώς, αποτελώντας σε μεγάλο ποσοστό τον κύριο μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, όπως γνωστοποιούν πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2024.
Έχοντας ως επίκεντρο τις τάσεις των μεγάλων υπέρ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, το ενδιαφέρον κεντρίζεται στη διαφορετική δυναμική των Τροφίμων & Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του μη τρόφιμου. Συγκεκριμένα, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή.
Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).
Η NielsenIQ, με διαρκή στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη παροχή ποιοτικών στοιχείων στην αγορά, αλλά και την παρακολούθηση της ανερχόμενης τάσης των online πωλήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων διαθέτει πλέον έναν Online Index αποτελούμενο από συγκεκριμένους λιανέμπορους, με βάση τον οποίο ο online τζίρος ανήλθε στα 278 εκατ. ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας έναν εντυπωσιακό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, πενταπλάσιο του αντίστοιχου ρυθμού ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων λιανεμπόρων στον δείκτη. Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.