Σημαντική αύξηση στις αναφορές και καταγγελίες καταναλωτών καταγράφηκε το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής “Συνήγορος του Καταναλωτή”.
Οι υποθέσεις που διαχειρίστηκε η Αρχή σημείωσαν αύξηση 14,1% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τις 19.061 έναντι 16.709 την προηγούμενη χρονιά.
Οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη άνοδο στις αναφορές είναι:
Η τάση αυτή αναδεικνύει τη διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη προστασίας των καταναλωτών σε ένα πολύπλοκο και απαιτητικό αγοραστικό περιβάλλον.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου), η Συνήγορος του Καταναλωτή, Άννα Στρατινάκη, τόνισε τη σημασία της προστασίας των καταναλωτών, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα διαχρονικό, επίκαιρο και ουσιαστικό ζήτημα για την ελληνική κοινωνία.
Η ίδια επεσήμανε τον κρίσιμο ρόλο της Αρχής ως διαμεσολαβητικού και συμφιλιωτικού θεσμού που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
Η αύξηση των καταγγελιών αποτυπώνει τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στις συναλλαγές τους, αλλά και την ενισχυμένη εμπιστοσύνη στο ρόλο του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία, η Αρχή συνεχίζει αδιάκοπα τη δράση της, συμβάλλοντας στην επίλυση διαφορών και την τήρηση της καταναλωτικής νομοθεσίας σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Κοιτώντας προς το μέλλον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή θέτει ως στόχο το 2025 να αποτελέσει έτος-σταθμό για τη θεσμική ενδυνάμωση της Αρχής.
Ο απώτερος σκοπός είναι ο μετασχηματισμός της σε έναν σύγχρονο θεματοφύλακα των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ικανό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις νέες προκλήσεις της αγοράς.