Κατά τη διάρκεια του 2024, συμπεριλαμβανομένου ενός ιδιαίτερα ισχυρού τέταρτου τριμήνου, ο κλάδος της φιλοξενίας αποδείχθηκε ανθεκτικός απέναντι σε ένα αντιφατικό καταναλωτικό περιβάλλον.
Η διαφοροποίηση του Ομίλου τόσο γεωγραφικά όσο και στα segments του επέτρεψαν να παρουσιάζει πιο ισχυρή δραστηριότητα. Ως αποτέλεσμα, και τα δύο τμήματα – Premium, Midscale & Economy (PM&E) και Luxury & Lifestyle (L&L) – ανέφεραν αποτελέσματα σύμφωνα με τις προοπτικές που παρουιάστηκαν στην Ημέρα Ενημέρωσης Επενδυτών τον Ιούνιο του 2023.
Το 2024, η Accor άνοιξε 293 νέα ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε περισσότερα από 50.000 δωμάτια, επιτυγχάνοντας καθαρή ανάπτυξη δικτύου 3,5% τους τελευταίους 12 μήνες. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 850.285 δωματίων (5.682 ξενοδοχεία) και 233.000 δωμάτια στο pipeline (1.381 ξενοδοχεία).
Ο Sébastien Bazin, Chairman & Chief Executive Officer της Accor, δήλωσε:
“Φιλοδοξία, πειθαρχία και υψηλά πρότυπα είναι οι τρεις πυλώνες που καθοδήγησαν τις δράσεις της Accor το 2024. Αυτές οι αρχές μάς επέτρεψαν για ακόμα μια φορά να δημοσιεύουμε αποτελέσματα-ρεκόρ, σύμφωνα με όλους τους στόχους που έχουμε θέσει για τον Όμιλο.
Αυτή η απόδοση αντικατοπτρίζει την εξαιρετική δέσμευση των ομάδων μας, τη δύναμη των brands μας και των ψηφιακών μας εργαλείων, την ανανεωμένη εμπιστοσύνη των συνεργατών μας και την αποτελεσματικότητα της οργανωτικής μας δομής, η οποία βασίζεται σε δύο αυτόνομα και συμπληρωματικά τμήματα.
Χάρη σε αυτή τη δυναμική ανάπτυξη, θα προτείνουμε αυξημένη απόδοση στους μετόχους στην επόμενη Γενική Συνέλευση. Με αυτά τα γερά θεμέλια, και συνεχίζοντας να ελέγχουμε τη μοίρα μας, προχωράμε το 2025 με αυτοπεποίθηση και φιλοδοξία να επιτύχουμε και πάλι εξαιρετικά αποτελέσματα.”
RevPAR τέταρτου τριμήνου
Το τμήμα Premium, Midscale and Economy (PM&E) σημείωσε αύξηση RevPAR κατά 4% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023, τόσο λόγω των τιμών όσο και της πληρότητας.
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις του για τη χρονιά με αύξηση 10% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023, λόγω τιμών και πληρότητας.
• Το Luxury segment, το οποίο αντιπροσωπεύει το 74% του room revenue του τμήματος, σημείωσε αύξηση 9% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Η ανάπτυξη του RevPAR ήταν σταθερή σε όλα τα brands και περιοχές, ξεπερνώντας τον τομέα Premium, Midscale and Economy (PM&E) σε συγκρίσιμες περιοχές και επιδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του τομέα Luxury στα ξενοδοχεία.
• Το Lifestyle παρουσίασε αύξηση 11% στο RevPAR σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η αύξηση ήταν σύμφωνη με τη δυναμική που παρατηρήθηκε στα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Ο τομέας των resorts κατέγραψε και πάλι ένα ισχυρό τρίμηνο στην Τουρκία, την Αίγυπτο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αυτό αποδεικνύει την ολοένα αυξανόμενη απήχηση των μοναδικών εμπειριών.
Ενοποιημένα έσοδα
O Όμιλος ανέφερε έσοδα €5.606 εκατ. το 2024, καταγράφοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2023. Αυτή η ανάπτυξη καταμερίζεται σε αύξηση 5% για τον τομέα Premium, Midscale και Economy (PM&E) και 19% για τον τομέα Luxury & Lifestyle.
Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects), που συνδέονται κυρίως με την ετήσια επίδραση της Potel & Chabot (εξαγορά τον Οκτώβριο του 2023) και την εξαγορά της Rikas (Μάρτιος 2024) στον τομέα Luxury & Lifestyle (δραστηριότητα Hotel Assets & Other), συνέβαλαν θετικά με €223 εκατ.
Οι επιδράσεις από συναλλαγματικές διαφορές είχαν αρνητικό αντίκτυπο ύψους €117 εκατ., κυρίως λόγω της Λίρας Τουρκίας (28%), της Λίρας Αιγύπτου (32%) και του Ρεάλ Βραζιλίας (7%).