MENU

ΑΑΔΕ: Διακοπή εργασιών με ένα κλικ στο myAADE — Απλοποίηση διαδικασίας για επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Πάνω από 15.000 νέα αιτήματα Θα εξυπηρετούνται ψηφιακά

Απλοποιείται και επιταχύνεται σημαντικά η διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις από την 1η Ιουλίου, με βάση τη νέα απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή (Α.1060/2025), που τίθεται ήδη σε ισχύ.

Η αναβάθμιση αυτή έρχεται να ενισχύσει τις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο μια διαδικασία που λειτουργεί ήδη ηλεκτρονικά από τον Νοέμβριο του 2024. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών, με τα 34.000 από αυτά να διεκπεραιώνονται πλήρως αυτοματοποιημένα.

Τι αλλάζει στη νέα διαδικασία διακοπής εργασιών

Με την απόφαση Α.1060/2025, ενσωματώνονται κρίσιμες βελτιώσεις και νέες ευκολίες, που αφορούν χιλιάδες επαγγελματίες και επιχειρήσεις:

1. Άμεση διακοπή εργασιών με ελαστικότερους όρους

Η διαδικασία γίνεται ταχύτερη και πιο ευέλικτη, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν:

  • Επαγγελματικά οχήματα στο όνομα του φορολογούμενου (όπως αγροτικά, ρυμουλκούμενα, ΦΙΧ, ΦΔΧ κ.ά.)
  • Φορολογικοί Ηλεκτρονικοί Μηχανισμοί (ΦΗΜ) σε ισχύ
  • Μικρές αποκλίσεις στα στοιχεία προμηθευτών

2. Αποσυνδέσεις που διευκολύνουν τη διαδικασία

  • Η ημερομηνία αυτοπαράδοσης οχημάτων δεν συσχετίζεται πλέον με την ημερομηνία διακοπής εργασιών
  • Το πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ δεν αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διακοπής

3. Διεύρυνση της ψηφιακής εξυπηρέτησης

Περισσότερες περιπτώσεις διακοπής εργασιών υποστηρίζονται πλέον ψηφιακά, ενώ για όσες απαιτούν επιπλέον έλεγχο, προβλέπεται η προώθησή τους στις αρμόδιες ΔΟΥ για περαιτέρω επεξεργασία.

Διαθεσιμότητα νέων λειτουργιών από 1η Ιουλίου

Οι αναβαθμισμένες δυνατότητες θα είναι προσβάσιμες από 1/7/2025 μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στην εξής διαδρομή:

Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης

Μέχρι τότε, όσοι επιθυμούν να προχωρήσουν σε διακοπή εργασιών, αλλά δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μέσω της τρέχουσας εφαρμογής, μπορούν να χρησιμοποιούν την εναλλακτική υπηρεσία:

“Τα Αιτήματά μου” > Νέο Αίτημα > Φορολογία > Μητρώο > Διακοπή εργασιών
(ανάλογα με το αν πρόκειται για φυσικά ή νομικά πρόσωπα)

Παράταση χωρίς πρόστιμο για εκπρόθεσμες περιπτώσεις

Δεν θα επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής για αιτήματα που υποβάλλονται από την ημερομηνία ισχύος της απόφασης (Α.1060/2025) μέχρι την 1/9/2025, εφόσον:

  • Ο φορολογούμενος έκανε έγκαιρη προσπάθεια υποβολής μέσω της ψηφιακής εφαρμογής
  • Η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε για λόγους που καλύπτονται από τη νέα απόφαση
  • Η απόπειρα έχει καταγραφεί στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΑΑΔΕ, οι αναβαθμίσεις της εφαρμογής αναμένεται να εξυπηρετήσουν πάνω από 15.000 αιτήματα, ενισχύοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό του φορολογικού περιβάλλοντος για επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Για επιπλέον πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο τηλέφωνο 213 162 1000, Δευτέρα έως Παρασκευή, 07:30 – 17:00.

Σχετικά Άρθρα