MENU

Ξεκίνησε από το μηδέν: Πώς η Ana Julia έμαθε web design μόνη της και κέρδισε χιλιάδες δολάρια

Clickbait, SEO και social media - Η στρατηγική που μετέτρεψε ένα απλό blog σε επικερδή επιχείρηση

Η Ana Julia Gomes, μια ταλαντούχα σκηνογράφος με έδρα το Βερολίνο, ανακάλυψε έναν έξυπνο τρόπο να ενισχύσει το εισόδημά της, μετατρέποντας την αγάπη της για το design και τις ιδέες δώρων σε μια επικερδή online δραστηριότητα.

Από τη δουλειά στα κινηματογραφικά πλατό μέχρι την ενασχόληση με το freelancing και το blogging, η πορεία της είναι γεμάτη έμπνευση για όσους αναζητούν νέες επαγγελματικές διεξόδους.

Από το Χόλιγουντ στα… παράλληλα εισοδήματα

Γεννημένη στην Κούβα, μεγαλωμένη στο Μαϊάμι, και με σπουδές κινηματογράφου στη Νέα Υόρκη, η Ana Julia εργάζεται στη βιομηχανία του θεάματος εδώ και 12 χρόνια.

Έχει συνεργαστεί με γνωστά projects, όπως το John Wick, Jessica Jones και The Americans. Όμως, η φύση της δουλειάς της – γεμάτη διαλείμματα μεταξύ γυρισμάτων – την οδήγησε στην αναζήτηση παράλληλων εισοδημάτων.

«Η κινηματογραφική βιομηχανία δεν προσφέρει σταθερότητα. Μπορεί να δουλεύεις τρεις έως εννέα μήνες σε ένα project και μετά να περάσουν μήνες χωρίς νέα πρόταση. Έτσι, πολλοί συνάδελφοί μου αναζητούν εναλλακτικές πηγές εσόδων, όπως το DJing, η ξυλουργική ή ακόμα και το εμπόριο» εξηγεί.

Το Fiverr και το Upwork άνοιξαν νέους δρόμους

Όταν η απεργία των σεναριογράφων το 2023 παρέλυσε τη βιομηχανία, η Ana στράφηκε σε freelance πλατφόρμες, αξιοποιώντας τις δεξιότητές της στον γραφιστικό σχεδιασμό. Μέσα από μικρές αναθέσεις, όπως δημιουργία YouTube thumbnails και φυλλαδίων εκδηλώσεων, άρχισε να κερδίζει από 150 έως 300 δολάρια ανά project.

«Αρχικά, δεν ήξερα πού να στραφώ. Είχα βασικές γνώσεις Photoshop και Illustrator, αλλά το σημαντικότερο ήταν η ικανότητά μου να κατανοώ το design και να δημιουργώ κάτι ελκυστικό για τους πελάτες.»

Από το design… στο web development

Η επιτυχία της στον σχεδιασμό γραφικών την οδήγησε στο επόμενο βήμα: σχεδιασμός ιστοσελίδων. Χωρίς προηγούμενη εμπειρία, αλλά με διάθεση για μάθηση, εκπαιδεύτηκε μόνη της στα WordPress, Wix και Webflow, προσθέτοντας ακόμα μια πηγή εσόδων στο οπλοστάσιό της.

«Δεν χρειάζεται να είσαι προγραμματιστής για να φτιάξεις μια λειτουργική ιστοσελίδα. Τα έτοιμα templates και οι drag-and-drop λειτουργίες των εργαλείων αυτών κάνουν τη διαδικασία πιο προσιτή.»

The Check Stand: Ένα blog για δώρα που αποφέρει σταθερό εισόδημα

Η Ana είχε πάντα ένα ταλέντο στο να βρίσκει τα ιδανικά δώρα για κάθε περίσταση – τόσο, που οι φίλοι της τη θεωρούσαν «γκουρού» των επιλογών δώρων. Έτσι, δημιούργησε το The Check Stand, ένα blog όπου προτείνει δώρα βάσει κατηγοριών και τα προωθεί μέσω θυγατρικών προγραμμάτων του Amazon και του Etsy.

«Όταν κάποιος μου ζητούσε ιδέες για δώρα, το έβλεπα σαν πρόκληση. Πάντα είχα προτάσεις για κάθε περίσταση, και το The Check Stand ήταν ο τρόπος μου να τις μοιραστώ με τον κόσμο.»

Από το μηδέν, σε ένα βιώσιμο εισόδημα

Στην αρχή, το blog της είχε μηδαμινή επισκεψιμότητα – κάποιες μέρες, μετρούσε μόλις δύο προβολές (οι δικές της!). Όμως, στρατηγικές προώθησης μέσα από Facebook, Reddit, Pinterest και TikTok έφεραν σταδιακά αποτελέσματα. Σήμερα, το The Check Stand της αποφέρει 2.000-3.000 δολάρια το μήνα, με τα κέρδη να εκτοξεύονται τις εορταστικές περιόδους.

«Ξόδεψα αμέτρητες ώρες σε Facebook groups και Reddit threads, συμμετέχοντας σε συζητήσεις και προτείνοντας ιδέες. Δεν προωθούσα το blog μου επιθετικά – αντ’ αυτού, πρόσφερα αξία στις συνομιλίες.»

Η δύναμη του clickbait: Η «αρνητικότητα» φέρνει επισκεψιμότητα

Μια ενδιαφέρουσα στρατηγική που δοκίμασε η Ana είναι η δημιουργία προκλητικού περιεχομένου. Αναρτήσεις όπως «Παθητικά-επιθετικές ιδέες για δώρα σε συναδέλφους που μισείτε» ή «Είναι τα Χριστούγεννα μοναχικά για τους DINKS*;» προκάλεσαν συζητήσεις και σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας.

Η Ana συνεχίζει να εργάζεται στον κινηματογράφο, αλλά παράλληλα αναπτύσσει το blog της, αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία για να αυξήσει το εισόδημά της.

«Αγαπώ αυτό που κάνω, είμαι καλή σε αυτό, και πλέον μου αποφέρει ένα σταθερό, βιώσιμο εισόδημα», λέει.

*DINKS είναι ακρωνύμιο του “Dual Income, No Kids”, που σημαίνει «Διπλό Εισόδημα, Χωρίς Παιδιά». Αναφέρεται σε ζευγάρια που εργάζονται και έχουν οικονομική άνεση, καθώς δεν έχουν παιδιά να συντηρούν. Συχνά, οι DINKS επενδύουν περισσότερο στον εαυτό τους, σε ταξίδια, ψυχαγωγία και lifestyle επιλογές, αφού δεν έχουν τις οικονομικές υποχρεώσεις που σχετίζονται με την ανατροφή παιδιών. Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται κυρίως σε συζητήσεις για καταναλωτικές συνήθειες, κοινωνικές τάσεις και οικονομικό προγραμματισμό.




Σχετικά Άρθρα