MENU

Το χρυσό τρίπτυχο διαχείρισης ενός σημαντικού λάθους στη δουλειά σας – Πώς η ειλικρίνεια «βάζει κάτω» τα πτυχία

Σύμφωνα με έμπειρο στέλεχος της Microsoft - Πώς αντέδρασε σε δική του λανθασμένη επιλογή

Ο Chris Williams, πρώην Αντιπρόεδρος Ανθρώπινου Δυναμικού στη Microsoft, μοιράζεται συμβουλές για το πώς να ανακάμψετε από ένα σημαντικό λάθος στην εργασία σας.

Ειδικότερα, προτείνει στους εργαζόμενους να ακολουθήσουν τα παρακάτω σημαντικά τρία βήματα που είναι η αναγνώριση, η διόρθωση και η δέσμευση να μην επαναληφθεί.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι χρησιμοποίησε αυτά τα βήματα για να διορθώσει ένα μεγάλο λάθος που έκανε στη Microsoft.

«Ως Αντιπρόεδρος Ανθρώπινου Δυναμικού στη Microsoft, είδα πολλούς ανθρώπους να κάνουν λάθη. Από απλά μαθηματικά στους λογαριασμούς εξόδων μέχρι σοβαρά λάθη κρίσης που προκάλεσαν την παρέμβαση ακόμα και της αστυνομίας.

Επίσης, πολλά από αυτά που έμαθα για τον χειρισμό προήλθαν από ένα δικό μου σφάλμα πριν από χρόνια», τονίζει χαρακτηριστικά.

Όλοι κάνουν λάθη, αλλά στη δουλειά κοστίζουν

Τα λάθη στην εργασία συχνά κοστίζουν πολλά χρήματα και μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την καριέρα σας. Το πρώτο βήμα για την επίλυση ενός λάθους στην εργασία είναι να αναλάβετε την ευθύνη. Εάν κάνατε το σφάλμα, μην προσποιηθείτε ότι δεν συνέβη. Αναγνωρίστε το. Ενημερώστε τον εργοδότη σας το συντομότερο δυνατό πριν τα πράγματα ξεφύγουν από τον έλεγχο.

“Για παράδειγμα, πριν από πολλά χρόνια, έγραψα τον κωδικό προστασίας αντιγραφής για το Foxpro, το λογισμικό βάσης δεδομένων που τελικά πουλήθηκε στη Microsoft. Το δοκίμασα σε δεκάδες μηχανήματα, αναφέρει ο Williams.

Την ίδια μέρα που κυκλοφόρησε μια έκδοση beta, κλείδωσε τον υπολογιστή του ρεσεψιονίστ — όχι απλώς τον χάλασε, αλλά τον κλείδωσε και έτσι το μηχάνημα δεν μπορούσε καν να εκκινήσει. Γρήγορα ανακάλυψα ότι ήταν ο κωδικός μου που το είχε προκαλέσει και μόλις τον είχαμε στείλει σε χιλιάδες δοκιμαστές.” Ο κώδικάς μου θα μπορούσε να έχει κλειδώσει δεκάδες ή εκατοντάδες υπολογιστές πελατών.

Συνειδητοποίησα ότι το σφάλμα μου δεν ήταν τόσο περίπλοκο, γι’ αυτό ζήτησα αμέσως τη βοήθεια όλων των συναδέλφων μου για να ανακαλύψω την έκταση του προβλήματος και την πιθανή αποκατάσταση. Ο φίλος μου στις αποστολές σταμάτησε τα αντίγραφα που δεν είχαν σταλεί και ο συνάδελφός μου έστειλε μήνυμα σε κάθε δοκιμαστή beta να μην εγκαταστήσει το λογισμικό. Για ορισμένους χρήστες, ήταν πολύ αργά, οπότε ανέπτυξα άμεσα ένα εργαλείο για να το διορθώσω.”

Συχνά το καλύτερο πράγμα όταν έχετε κάνει ένα λάθος είναι να διορθώσετε τη ζημιά.

“Ως μάνατζερ αργότερα στην καριέρα μου, εκτιμούσα πολύ τους ανθρώπους που μπορούσαν να πουν, «Έκανα το λάθος, αλλά μην ανησυχείς, το έχω ήδη φτιάξει».

Όποιο και αν είναι το σφάλμα, ένα βασικό μέρος του προβλήματος είναι η επίλυσή του. Εάν η ζημιά είναι πέρα ​​από τις δυνατότητές σας, τουλάχιστον κατανοήστε και εξηγήστε την όσο καλύτερα μπορείτε.

Επίσης, δεν είναι ποτέ καλή ιδέα να το αποκρύψετε, προσποιούμενοι ότι δεν συνέβη. Όχι μόνο δεν είναι αλήθεια, αλλά έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις. Εάν το λάθος σας ανακαλυφθεί αργότερα, η σχέση εμπιστοσύνης που έχετε με το αφεντικό σας θα κλονιστεί, ίσως ανεπανόρθωτα. Τα λάθη μπορούν να συγχωρεθούν, αλλά η αναξιοπιστία είναι πιο δύσκολο να αποκατασταθεί.

Μην το επαναλάβετε

Αυτό μας οδηγεί στο επόμενο βήμα, που είναι η μη επανάληψή του. Συνεργαστείτε με τον διευθυντή σας για να εντοπίσετε τρόπους αποφυγής του σφάλματος. Το μόνο πράγμα που θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε από νωρίς είναι να διδασκόμαστε από τα λάθη μας.

Ένα λάθος στη δουλειά δεν χρειάζεται να τερματίσει την καριέρα σας. Στην περίπτωσή μου, το σφάλμα που έκανα και διόρθωσα σίγουρα δεν είχε συνέπειες στην καριέρα μου. Λίγο αργότερα, αναβαθμίστηκα σε διευθυντή ανάπτυξης της εταιρείας. Είμαι σίγουρος ότι η ειλικρίνεια μου ήταν μεταξύ των λόγων που μου εμπιστεύτηκαν αυτόν τον ρόλο.

Τα λάθη στη δουλειά, όπως και τη ζωή, είναι αναπόφευκτα. Κανείς δεν είναι τέλειος. Το θέμα δεν είναι να μην κάνεις κάποιο σημαντικό λάθος, αλλά να ξέρεις πως να επανορθώσεις και πως να το αποφύγεις στο μέλλον.

Σχετικά Άρθρα