MENU

Σπάστε τη συνήθεια του «νομίζω» για να ακούγεστε σίγουροι και αποφασιστικοί

Πώς μια απλή λέξη μπορεί να υπονομεύσει το επαγγελματικό σας κύρος

Πόσες φορές μέσα στην ημέρα σε επίπεδο επικοινωνίας, κάνετε τη χρήση της λέξης «νομίζω»;

Αρκετές, θα πούμε εμείς. Η συγκεκριμένη λέξη αν και φαίνεται θεωρητικά ακίνδυνη, αν χρησιμοποιείται συχνά κινδυνεύει να αποδυναμώσει το μήνυμά σας και κυρίως να υπονομεύσει την αυτοπεποίθησή σας προς τους άλλους.

Αυτό γιατί δηλώσεις και διατυπώσεις που συνοδεύονται από το «νομίζω» σας κάνουν να φαίνεστε λιγότερο σίγουροι για τον εαυτό σας με συγγενικές λέξεις το «απλώς», τη «συγνώμη» και το «ίσως». Αν σας φαίνονται λέξεις ευγενικές, σε επαγγελματικό επίπεδο σας «πληγώνουν».

Το να πείτε «Συστήνω» αντί για «Νομίζω» σας κάνει να ακούγεστε πιο σίγουροι και αποφασιστικοί, σας δίνει μεγαλύτερη επιρροή και διασφαλίζει ότι θεωρείστε ως κάποιος του οποίου η γνώμη έχει σημασία.

Τι γίνεται αν δεν είστε σίγουροι;

Υπάρχουν φορές που νιώθεις ότι πρέπει πραγματικά να χρησιμοποιήσεις το «νομίζω».

  • “Με βάση αυτά που έχω δει, προτείνω…”
  • «Βλέποντας τα δεδομένα, θα συνιστούσα…»
  • “Από την εμπειρία μου, θα συνιστούσα…”

Αυτό διατηρεί τη δήλωσή σας ισχυρή, ενώ αναγνωρίζει κάποια αβεβαιότητα και αφήνει χώρο για περαιτέρω συζήτηση.

Η σίγουρη επικοινωνία δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό που λέτε, έχει να κάνει με το πώς το λέτε. Μην το ξεχνάτε αυτό!

Η σημασία της αυτοπεποίθησης

Οι ειδικοί λένε, ότι, είτε είσαι το αφεντικό μιας επιχείρησης, είτε είσαι ένας απλός εργαζόμενος, η αυτοπεποίθηση είναι το παν. «Η αυτοπεποίθηση είναι μια σοβαρή υπόθεση και το μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης στον εργασιακό χώρο. Αυτός με τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά θα είναι που θα πάρει μια δουλειά, ακόμα και αν υπάρχουν άτομα με μεγαλύτερες δεξιότητες και ικανότητες» δηλώνει η Bonnie Low-Kramen, συγγραφέας του «Staff Matters: People-Focus Solutions for the Ultimate New Workplace».

Το να μπορείς να συνδυάζεις τις απόψεις σου με άλλους είναι μια σημαντική δεξιότητα για την επιτυχία στην επιχειρηματικότητα ή σε οποιαδήποτε δουλειά, δήλωσε ο CEO του LinkedIn, Ryan Roslansky. «Ακούστε όλες τις συμβουλές που σας δίνονται, προσέξτε ό,τι λένε όλοι και έχετε επίγνωση της κατάστασης γύρω σας», λέει ο Roslansky, για να καταλήξει: «Όταν όμως παίρνεις την τελική απόφαση, αυτή πρέπει να βγαίνει από την καρδιά σου και όχι από το πώς σε επηρεάζει ο περίγυρός σου».

Σχετικά Άρθρα