Όταν ψάχνετε για δουλειά, μπορεί να σας φαίνεται αυτονόητο να ενημερώσετε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Όμως οι ειδικοί σε θέματα καριέρας διχάζονται ως προς τις απόψεις τους σχετικά το ρόλο του LinkedIn στην ανεύρεση εργασίας.
Υπάρχει μια κοινοτοπία στις προσλήψεις ότι οι καταρτισμένοι επαγγελματίες δεν ψάχνουν για δουλειά και ως εκ τούτου δεν θα διαφήμιζαν κάτι τέτοιο. Η πρώην υπεύθυνη προσλήψεων της Amazon και νυν σύμβουλος καριέρας κ. Lindsay Mustain υιοθετεί αυτή την άποψη.
Όταν πρόκειται για προσλήψεις, όλα έχουν να κάνουν με τη δυναμική της εξουσίας, επισημαίνει. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων πρέπει να σας θέλουν, όχι το αντίθετο. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι που δεν ασπάζονται τη συγκεκριμένη θεωρία.
Το LinkedIn εισήγαγε το banner «ανοιχτός στην εργασία» κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, τον Ιούνιο του 2020, όταν εκατομμύρια άνθρωποι βρέθηκαν χωρίς δουλειά μέσα σε λίγες εβδομάδες.
Η εταιρεία προσέφερε τη δυνατότητα ιδιωτικής αναζήτησης των υπευθύνων προσλήψεων, αλλά η πανδημία φάνηκε να υποδεικνύει την ανάγκη για κάτι πιο ευρύ, δήλωσε εκπρόσωπος του LinkedIn.
Περισσότεροι από 33 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το banner σήμερα το LinkedIn, σύμφωνα με τον ιστότοπο.
Το LinkedIn δεν μπορεί απαραίτητα να καταγράψει πόσες προσφορές εργασίας έχουν πραγματοποιηθεί, καθώς δεν υπάρχει πρόσβαση στα ιδιωτικά μηνύματα μεταξύ των ανθρώπων.
Διαπίστωσε, όμως, ότι όσοι το ενεργοποιούν έχουν διπλάσιες πιθανότητες να λάβουν μήνυμα από κάποιον υπεύθυνο προσλήψεων. Έχουν επίσης 20% περισσότερες πιθανότητες να λάβουν μηνύματα από την κοινότητα του LinkedIn στο σύνολό της, μερικά από τα οποία είναι μηνύματα σχετικά με θέσεις εργασίας.
Ιδιαίτερα χρήσιμο για τις μικρότερες εταιρείες
Ένα πλεονέκτημα της χρήσης του banner είναι ότι οι μικρότερες εταιρείες μπορούν να δουν ποιοι αναζητούν εργασία.
Όταν η εταιρεία C-Suite Coach της κ. Angelina Darrisaw έκανε προσλήψεις, το banner “ήταν κάτι που έκανε την αναζήτηση υποψηφίων πολύ πιο εύκολη”, τονίζει.
Ανανεώνετε το προφίλ σας
Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, όμως, είναι το προφίλ σας στο LinkedIn. Θα πρέπει να είναι επικαιροποιημένο και να περιλαμβάνει, λίστα με τους προηγούμενους και τους τρέχοντες τίτλους σας, τα επιτεύγματά σας σε κάθε ρόλο, λέξεις-κλειδιά σχετικές με τις θέσεις εργασίας σας, προτεινόμενους συνδέσμους με κάποια από τα έργα σας και δραστηριότητα που δείχνει ότι συμμετέχετε σε συζητήσεις σχετικά με τον κλάδο σας.
«Αν έχετε αναρτημένη την ένδειξη “ανοικτός σε εργασία”, αλλά το προφίλ σας δεν είναι ενημερωμένο, δεν θα κάνει καμία απολύτως διαφορά”, επισημαίνει η σύμβουλος σταδιοδρομίας κ. Phoebe Gavin. “Διότι ακόμη και αν σας βρει ένας υπεύθυνος προσλήψεων, δεν πρόκειται να μάθει τίποτα χρήσιμο».