Εάν θέλετε να κερδίζετε 6ψήφιο μισθό ενώ εργάζεστε από το σπίτι, σκεφτείτε μια καριέρα στο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα επαγγέλματα στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το LinkedIn, λαμβάνοντας ώθηση από την ταχεία υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία.
Το TikTok, το Instagram και άλλες πλατφόρμες έχουν γίνει ουσιαστικά εργαλεία για τις επιχειρήσεις προκειμένου να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες και να προωθούν τα προϊόντα ή τις επωνυμίες τους — και οι εταιρείες είναι πρόθυμες να προσλάβουν άτομα που μπορούν να τις βοηθήσουν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά αυτές τις πλατφόρμες.
Οι ιστότοποι εργασίας FlexJobs και Freelancer.com καταγράφουν έκρηξη στον αριθμό των εξ αποστάσεως, υβριδικών και ανεξάρτητων ρόλων μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Και η ζήτηση δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης: Το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας σημειώνει ότι το τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ – συμπεριλαμβανομένου του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης – αναμένεται να αυξάνεται κατά 8% ετησίως, με σχεδόν 200.000 νέες θέσεις εργασίας να αναμένεται να δημιουργηθούν έως το 2030.
Μια δουλειά με ζήτηση που δεν απαιτεί πτυχίο
Ενώ ορισμένες θέσεις εργασίας μάρκετινγκ προϋποθέτουν οι υποψήφιοι να έχουν πτυχίο, κάτι τέτοιο δεν απαιτείται για μια επιτυχημένη καριέρα στο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτό που είναι πολύ πιο σημαντικό, λέει ο Toni Frana, κορυφαίος ειδικός σταδιοδρομίας της FlexJobs, είναι οι τεχνικές δεξιότητες, Οι περισσότεροι ρόλοι μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτούν ισχυρή κατανόηση του SEO, της ανάλυσης δεδομένων και της διαφήμισης social.
Οι μάνατζερ προσλήψεων αναζητούν επίσης άτομα που μπορούν να τραβήξουν και να επεξεργάζονται βίντεο, να διαχειρίζονται διαδικτυακές κοινότητες, να συντονίζουν συνεργασίες με παράγοντες επιρροής και να αναπτύσσουν αντίστοιχες καμπάνιες μάρκετινγκ για να αποφέρουν κέρδη, λέει ο Sebastián Siseles, αντιπρόεδρος διεθνών στο Freelancer.com.
Μερικοί από τους πιο απαιτητικούς ρόλους σε αυτόν τον τομέα περιλαμβάνουν διευθυντές μάρκετινγκ επιρροής, ειδικούς μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ειδικούς περιεχομένου.
Οι μισθοί κυμαίνονται ανάλογα με την εμπειρία, με ρόλους εισαγωγικού επιπέδου που ξεκινούν από περίπου 50.000 δολ ετησίως και έμπειρους σχεδιαστές ή διευθυντές που κερδίζουν πάνω από 120.000 δολ.
Για να ξεκινήσετε το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να παρακολουθήσετε μαθήματα στο YouTube ή να παρακολουθήσετε μαθήματα στο διαδίκτυο για να αποκτήσετε πιστοποίηση σε συγκεκριμένες δεξιότητες — το LinkedIn Learning, το Coursera, το HubSpot και η Google προσφέρουν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά.
Η Frana συνιστά επίσης τη δημιουργία ενός διαδικτυακού χαρτοφυλακίου που παρουσιάζει τυχόν σχετικά έργα μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή εργασία που έχετε κάνει, συμπεριλαμβανομένων των μαρτυριών πελατών.
Αυτή η πρακτική εμπειρία μπορεί να είναι τόσο πολύτιμη όσο ένα πτυχίο κολεγίου, προσθέτει η Frana, καθώς μπορεί να δείξει μια βαθιά κατανόηση των στρατηγικών δέσμευσης, της επιμέλειας περιεχομένου και της διαχείρισης της κοινότητας.
Εργασιακή ευελιξία
Σύμφωνα με το Fiverr, μια αγορά ανεξάρτητων επαγγελματιών, οι περισσότερες δουλειές του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης εξ αποστάσεως, επομένως οι επαγγελματίες μπορούν να εργαστούν από οπουδήποτε και να ορίσουν τις δικές τους ώρες, αρκεί να τηρούν τις προθεσμίες του έργου τους.
Η Fiverr έχει δει σταθερή ζήτηση για υπηρεσίες μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης τους τελευταίους έξι μήνες. Μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου, οι αναζητήσεις για «διαχειριστής περιεχομένου κοινωνικών μέσων» αυξήθηκαν κατά 493% στην πλατφόρμα της. Ενισχύθηκαν επίσης οι αναζητήσεις για τη ρύθμιση, τη διαχείριση και την επεξεργασία περιεχομένου λογαριασμού κοινωνικών μέσων.
Όσο πιο έμπειρος είστε, τόσο υψηλότερες είναι και οι αποδοχές. Οι ειδικοί μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Freelancer.com χρεώνουν έως και 125 δολ την ώρα.
Η Jennifer Shealey, ανεξάρτητη ειδικός στο ψηφιακό μάρκετινγκ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Vero Beach της Φλόριντα, χρεώνει οπουδήποτε από 85 δολ έως 245 δολ για τις υπηρεσίες της.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ ξεκίνησε ως συμπληρωματική εργασία για τη Shealey, η οποία έγινε ελεύθερος επαγγελματίας πλήρους απασχόλησης πριν από μερικά χρόνια αφού έχασε τη δουλειά της ως διαχειριστής έργου σε μια εταιρεία πλακιδίων.
Η 46χρονη λέει ότι η δημιουργία ενός καταλόγου επαναλαμβανόμενων πελατών και η διαφοροποίηση των προσφορών της —σχεδιάζει ιστότοπους, δημιουργεί περιεχόμενο για το Instagram και γράφει αντίγραφο SEO για το YouTube— τη βοήθησε να χτίσει μια επιτυχημένη καριέρα ως ελεύθερος επαγγελματίας.
Έχει κάνει πάνω από 600.000 δολ σε πωλήσεις από τότε που μπήκε στην Fiverr το 2014. Το 2023, η Shealey κέρδισε πάνω από 100.000 δολ από ελεύθερους επαγγελματίες στο Fiverr.
Πέρα από τις προσοδοφόρες δυνατότητες κερδών, η Shealey λέει ότι ένα από τα καλύτερα μέρη της εργασίας στο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η ευελιξία – τόσο στον προγραμματισμό όσο και στη δημιουργική ελευθερία.
«Είναι το είδος της δουλειάς που μπορείς να κάνεις από το σπίτι, από ένα φορτηγό ή στο δρόμο ενώ ταξιδεύεις», τονίζει. «Αν ασχολείσαι με τη δημιουργικότητα, την αναλυτική εργασία και μαθαίνεις συνεχώς νέα πράγματα, είναι ένα εξαιρετικό πεδίο για να μπεις. Σίγουρα χρειαζόμαστε περισσότερους ανθρώπους στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ακόμα κι εγώ δεν μπορώ να ανταποκριθώ στη ζήτηση», καταλήγει.