Νομοσχέδιο που προβλέπει την κατάργηση ή την απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία υπέγραψε, χθες Δευτέρα (23/9), ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια Γκάβιν Νιούσομ, καθώς πληθαίνουν οι “φωνές” σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονούν για την ψυχική υγεία των εφήβων.
Δεκατρείς ακόμα πολιτείες στις ΗΠΑ έχουν μέχρι στιγμής φέτος απαγορεύσει ή περιορίσει τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, σύμφωνα με το Education Week. Την αρχή έκανε η Φλόριντα το 2023, όταν απαγόρευσε τη χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στις τάξεις.
Στην Καλιφόρνια, όπου σχεδόν 5,9 εκατ. μαθητές φοιτούν σε δημόσια σχολεία, οι πολιτειακές αρχές ακολούθησαν το παράδειγμα της κομητείας του Λος Άντζελες, η οποία απαγόρευσε τον Ιούνιο στους 429.000 μαθητές της να χρησιμοποιούν smpartphones στο σχολείο.
Τον ίδιο μήνα, ο αρχίατρος των ΗΠΑ Βίβεκ Μούρθι ζήτησε να τοποθετηθεί προειδοποιητική ετικέτα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αντίστοιχη με αυτή που υπάρχει στα πακέτα των τσιγάρων, στην οποία θα αναφέρεται ότι οι πλατφόρμες αυτές συνδέονται με την εμφάνιση σοβαρών ψυχικών βλαβών στους εφήβους.
Ο Μούρθι επικαλέστηκε έρευνα της ιατρικής επιθεώρησης JAMA, η οποία έδειξε ότι οι έφηβοι που περνούν περισσότερες από τρεις ώρες ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ψυχικών ασθενειών. Αναφέρθηκε επίσης σε δημοσκόπηση της Gallup, σύμφωνα με την οποία ο μέσος έφηβος περνά 4,8 ώρες ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το νομοσχέδιο της Καλιφόρνια, που υιοθετήθηκε με 76 ψήφους υπέρ και καμία κατά από την τοπική Βουλή και με 38 ψήφους υπέρ και μία κατά από την τοπική Γερουσία, απαιτεί από τα σχολικά συμβούλια και άλλες αρμόδιες υπηρεσίες να υιοθετήσουν ρυθμιστικό πλαίσιο για τον περιορισμό ή την απαγόρευση χρήσης smartphones στα σχολεία από τους μαθητές, έως την 1η Ιουλίου 2026. Οι ρυθμιστικοί αυτοί κανόνες θα ενημερώνονται κάθε πέντε χρόνια.
«Γνωρίζουμε ότι η υπερβολική χρήση κινητών τηλεφώνων προκαλεί άγχος, κατάθλιψη και άλλα προβλήματα ψυχικής υγείας, αλλά έχουμε τη δύναμη να παρέμβουμε. Ο νέος νόμος θα βοηθήσει τους μαθητές να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση τους, στην ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων και στον κόσμο που βρίσκεται μπροστά τους και όχι στις οθόνες, όταν βρίσκονται στο σχολείο», διευκρίνισε ο Νιούσομ σε ανακοίνωσή του.