Το 2024, οι χρήστες του διαδικτύου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) παρακολούθησαν περισσότερα διαδικτυακά μαθήματα σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Η Ιρλανδία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών μαθητών, ακολουθούμενη από την Ολλανδία και τη Φινλανδία.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, περίπου το 33% των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ παρακολούθησε διαδικτυακά μαθήματα ή χρησιμοποίησε εκπαιδευτικό υλικό το 2024, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με το 2023.
Η Ιρλανδία βρέθηκε στην κορυφή με το 61% των χρηστών να συμμετέχουν σε διαδικτυακή μάθηση, ενώ η Ολλανδία ακολούθησε με 59% και η Φινλανδία με 53%.
Αντίθετα, η διαδικτυακή εκπαίδευση ήταν πολύ λιγότερο διαδεδομένη στη Ρουμανία (10%), την Κύπρο (11%) και τη Βουλγαρία (17%).
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), η κυβερνοασφάλεια και το ψηφιακό μάρκετινγκ βρέθηκαν ανάμεσα στα πιο αναζητημένα διαδικτυακά μαθήματα το 2024. Περίπου το 40% των κορυφαίων μαθημάτων της χρονιάς αφορούσαν την AI, εδραιώνοντάς τη ως βασική δεξιότητα για όλους τους εργαζόμενους.
Πέρα από τις τεχνικές δεξιότητες, τα διαδικτυακά μαθήματα χρησιμοποιούνται επίσης για την ανάπτυξη “soft skills” ή απλώς για την ικανοποίηση της προσωπικής περιέργειας. Σύμφωνα με την Coursera, όλο και περισσότεροι μαθητές επιλέγουν στοχευμένο περιεχόμενο για να προετοιμαστούν καλύτερα για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.
Παρά τη συνολική αύξηση των ποσοστών διαδικτυακής μάθησης στην ΕΕ, η συμμετοχή σε οργανωμένα διαδικτυακά μαθήματα παραμένει η λιγότερο δημοφιλής δραστηριότητα.
Μόλις το 17% των πολιτών της ΕΕ ηλικίας 16 έως 74 ετών έχουν παρακολουθήσει διαδικτυακά μαθήματα, ενώ το ίδιο ποσοστό (17%) συμμετείχε σε μάθηση για προσωπικούς λόγους.
Η κύρια χρήση του διαδικτύου παραμένει η επικοινωνία: Το 85% των χρηστών το αξιοποιεί για τηλεφωνικές κλήσεις, βιντεοκλήσεις ή μηνύματα, ενώ το 80% το χρησιμοποιεί για ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.