Οι φιλοξενούμενοι σε ενοικιαζόμενο Airbnb στη Βόρεια Καρολίνα αρνήθηκαν να φύγουν από το ακίνητο μετά από οκτάμηνη διαμονή, δήλωσε η ιδιοκτήτης του σπιτιού. Η Farzana Rahman, η οικοδέσποινα, δήλωσε ότι οι φιλοξενούμενοι κόλλησαν μια πινακίδα στην πόρτα που λέει ότι είναι «νόμιμοι κάτοικοι».
Αγόρασε το διαμέρισμα με δύο υπνοδωμάτια και δύο μπάνια σε μια ήσυχη γειτονιά στο Ντάρχαμ της Βόρειας Καρολίνας το 2023. Είναι το δεύτερο Airbnb της στην περιοχή.
Η ορθοδοντικός, ανέφερε ότι ξεκίνησε την παράλληλη δραστηριότητα Airbnb για να βοηθήσει να πληρώσει τα δίδακτρα για το κολέγιο του παιδιού της. Οι φιλοξενούμενοι ήταν δύσκολοι από την αρχή, υπήρχαν ενδείξεις που δεν έλαβα υπόψιν, τόνισε η οικοδέσποινα.
Μια γυναίκα γύρω στα 30 αρχικά έκλεισε την ενοικίαση για δύο επισκέπτες από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 24 Μαΐου.
Σύμφωνα με τη Rahman η γυναίκα της ζήτησε να μεταφέρει τη συζήτηση εκτός της πλατφόρμας Airbnb, λέγοντας ότι θα ήταν ευκολότερο να επικοινωνούν μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. Επιπλέον τη ρώτησε επίσης αν θα μπορούσε να πληρώσει με μετρητά αντί μέσω της πλατφόρμας.
Αρνήθηκε και τα δύο αιτήματα, λέγοντας ότι ήταν πιστή στις συμφωνίες της με την Airbnb και ήθελε να διατηρήσει την επικοινωνία και την πληρωμή στην πλατφόρμα.
Οι φιλοξενούμενοι καθυστερούσαν τις πληρωμές
Όταν ένας επισκέπτης της Airbnb κλείνει μια μικρότερη διαμονή, όπως ένα μακρύ Σαββατοκύριακο, συνήθως πληρώνει το πλήρες ποσό της ενοικίασης εφάπαξ.
Αλλά όταν οι επισκέπτες μένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα, έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν σε μηνιαίες δόσεις, όπως σε ένα παραδοσιακό ενοικιαζόμενο ακίνητο.
Η Rahman δήλωσε ότι οι τιμές ενοικίασης της κυμαίνονταν ανάλογα με τη ζήτηση, αλλά οι φιλοξενούμενοι πλήρωναν περίπου 2.200 δολάρια κάθε μήνα.
Οι επισκέπτες καθυστερούσαν να πληρώσουν σχεδόν κάθε μήνα, επειδή η πιστωτική κάρτα που ήταν συνδεδεμένη με τον λογαριασμό τους στην Airbnb συνήθως δεν διέθετε χρήματα.
Πρόσθεσε ότι έχασαν ακόμη και την πληρωμή του Ιανουαρίου, αν και τελικά κάλυψαν τη διαφορά.
Οι φιλοξενούμενοι συνέχισαν να ρωτούν αν μπορούσαν να πληρώσουν με μετρητά και έβρισκαν δικαιολογίες, όπως ότι έχασαν την πιστωτική κάρτα, για να εξηγήσουν τις καθυστερημένες πληρωμές.
Μετατράπηκαν σε καταληψίες
Τα προβλήματα άρχισαν στις 24 Μαΐου, όταν οι επισκέπτες ήταν προγραμματισμένο να κάνουν check out.
Η Rahman δήλωσε ότι το συνεργείο καθαρισμού έφτασε στο ακίνητο για να το παραδώσει. Οι φιλοξενούμενοι είπαν στους καθαριστές να φύγουν και ρώτησαν τη Rahman αν μπορούσαν να μείνουν μέχρι την Ημέρα Μνήμης στις 27 Μαΐου.
Υποχώρησε και έστειλε τους καθαριστές πίσω τη συμφωνημένη ημερομηνία, αλλά οι επισκέπτες αρνήθηκαν και πάλι να φύγουν.
Απευθύνθηκε στην Airbnb για βοήθεια, αλλά της είπαν να επικοινωνήσει με τις τοπικές αρχές. Πήγε στο ακίνητο με την αστυνομία και οι φιλοξενούμενοι είπαν ότι θα έφευγαν την επόμενη μέρα.
Έστειλε τους καθαριστές για τρίτη φορά μόνο για να βρουν ένα σημείωμα κολλημένο στην πόρτα που τους προειδοποιούσε να φύγουν από το χώρο αλλιώς οι φιλοξενούμενοι θα «κατέθεταν μήνυση».
Το σημείωμα ανέφερε ότι οι επισκέπτες είναι «νόμιμοι κάτοικοι του σπιτιού» και δεν θα έφευγαν μέχρι η ιδιοκτήτρια «να καταθέσει τα κατάλληλα έγγραφα στον πολιτικό δικαστή για έξωση».
Οι οικοδεσπότες θα πρέπει να προσέχουν τις ενδείξεις
Η Rahman δεν μπόρεσε να προχωρήσει σε κράτηση δύο μηνών για τον Μάιο και τον Ιούνιο, επειδή οι παραβάτες φιλοξενούμενοι είχαν αρνηθεί να εγκαταλείψουν το σπίτι.
Ανησυχεί μήπως χάσει κι άλλες κρατήσεις στο ακίνητο αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Κατέθεσε έγγραφα για την έξωση των φιλοξενούμενων και ήδη έχει οριστεί ακρόαση στο δικαστήριο.
Στη Βόρεια Καρολίνα, ένας «καταληψίας» πρέπει να ζει σε ένα ακίνητο για πάνω από 20 χρόνια για να διεκδικήσει την ιδιοκτησία του, σύμφωνα με την εταιρεία ασφάλισης ιδιοκτητών Steadily.
«Θέματα όπως αυτό είναι πολύ σπάνια στην Airbnb και η ομάδα μας συνεχίζει να συνεργάζεται με τον οικοδεσπότη μας για να παρέχει υποστήριξη», δήλωσε εκπρόσωπος της πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων.