MENU

Η «χρυσή μπίζνα» του κολλεγιακού αθλητισμού και ο ρόλος του NIL

Οι ευκαιρίες για τους φοιτητές-αθλητές και όχι μόνον

Με τις πρόσφατες αλλαγές στους κανονισμούς του NCAA, οι αθλητές μπορούν πλέον να επωφεληθούν από τη δική τους επωνυμία και να δημιουργήσουν έσοδα από το όνομα, την εικόνα και την αναγνωρισιμότητά τους.

Πρόκειται για τον νέο κανονισμό που είναι γνωστός ως NIL (Name, Image, Likeness) και δίνει τη δυνατότητα οι αθλητές-σπουδαστές να συνεργάζονται με εταιρίες που θέλουν να επενδύσουν, όχι αγωνιστικά αλλά επιχειρηματικά, πάνω τους.

Αυτή η πρωτοποριακή εξέλιξη έχει φέρει επανάσταση στο τοπίο των κολλεγιακών αθλημάτων, ανοίγοντας έναν κόσμο ευκαιριών για φοιτητές-αθλητές.

Πριν πατήσει το πόδι της στο WNBA, η ρούκι και φαινόμενο του κολεγιακού μπάσκετ Caitlin Clark πέτυχε οκταετή συμφωνία 28 εκατ. δολ με τη Nike για να προωθήσει αθλητικά παπούτσια της εταιρίας.

Η συμφωνία, όπως αναφέρει η Wall Street Journal, είναι το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα συμβόλαιο χορηγίας στο γυναικείο μπάσκετ. Έπεται άλλων υψηλού προφίλ συνεργασιών για την κορυφαία σκόρερ του NCAA Division I, όπως με τη State Farm.

Άλλες αθλήτριες, όπως η Clark, έχουν αξιοποιήσει την επιτυχία τους στον αθλητισμό για να συνάψουν συμφωνίες με εταιρίες ανοίγοντας νέους δρόμους για τους ερασιτέχνες αθλητές.

Τα δεδομένα για το μάρκετινγκ στο χώρο ανατράπηκαν το 2021, όταν το NCAA ήρε τη μακροχρόνια απαγόρευση των φοιτητών-αθλητών να συνάπτουν χορηγικές, με αποτέλεσμα να μπορούν, πλέον, να κερδίζουν χρήματα από το όνομα, την εικόνα και την ομοιότητά τους.

Οι παίκτες του κολεγίου – από τον πρωτοετή μπασκετμπολίστα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας Bronny James μέχρι τη γυμνάστρια του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα Olivia Dunne – κερδίζουν εκατομμύρια ετησίως από τέτοιου είδους συμφωνίες.

Το NIL έχει επίσης δημιουργήσει νέες ευκαιρίες καριέρας για τους αθλητές του κολεγίου, ορισμένοι από τους οποίους δημιουργούν επιχειρήσεις ως influencers και δημιουργοί περιεχομένου ή βρίσκουν δουλειά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο μάρκετινγκ αντί να γίνουν επαγγελματίες. Δημιούργησε μια μικρή βιομηχανία εταιρειών που βοηθούν τους αθλητές-φοιτητές να συνεργαστούν με εταιρίες και να διαχειριστούν υλικοτεχνικά θέματα όπως η αδειοδότηση και η συμμόρφωση.

Σύμφωνα με την αγορά NIL Opendorse, οι δαπάνες για την αγορά NIL έφτασαν περίπου το 1 δις. δολ. το δεύτερο έτος ισχύος και προβλέπεται να φτάσουν τα 1,17 δις. δολ. το τρίτο έτος. Ενώ οι κανόνες γύρω από το NIL εξακολουθούν να εξελίσσονται, ένα πράγμα είναι σίγουρο. Δεν πρόκειται να πάει πουθενά.

Οι αθλητές χτίζουν καριέρες ως παράγοντες επιρροής

Η Dunne, η οποία έχει 5,2 εκατομμύρια followers στο Instagram, όπου δημιουργεί περιεχόμενο από τότε που ήταν έφηβη, είναι μία από τις πιο κερδοφόρες φοιτήτριες-αθλήτριες, με ετήσια αποτίμηση NIL ύψους 3,9 εκατ. Δολ., σύμφωνα με την On3.

Οι εταιρίες και οι μάνατζερ ταλέντων ασχολούνται με αθλητές όπως η Dunne νωρίτερα στην καριέρα τους, δήλωσε ο Yaralian, ο οποίος συνεργάζεται με την αθλήτρια, το TikTok και το αστέρι του στίβου του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν, Sam Hurley.

Ενώ ο Dunne και ο Hurley εξακολουθούν να επικεντρώνονται στην αγωνιστική δράση, μπορεί να έχουν άλλες ευκαιρίες αν επιλέξουν να μην γίνουν επαγγελματίες μετά το κολέγιο, όπως να εξελιχθούν σε πλήρους απασχόλησης influencers, να δημιουργήσουν προϊόντα ή να ασχοληθούν με τη γυμναστική, δήλωσε ο Yaralian.

Η Dunne ακολούθησε ήδη ένα από τα πάθη της πέρυσι, ιδρύοντας το Livvy Fund για να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες NIL στις αθλήτριες του σχολείου της. Παρόλο που οι αθλητές της κατηγορίας I φαίνεται να είναι από τους πιο κερδισμένους, οι φοιτητές-αθλητές όλων των επιπέδων κερδίζουν χρήματα. Ο Connor Printz, πρώην παίκτης μπάσκετ Division III στο Claremont McKenna College, έχει κλείσει πάνω από 100 συμφωνίες NIL.

Η NIL έχει επίσης βοηθήσει ορισμένους να σταδιοδρομήσουν εκτός του αθλητισμού ή της δημιουργίας περιεχομένου. Ο πασαδόρος του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες, Chase Griffin, εργάζεται για ένα μεταπτυχιακό στις νομικές σπουδές, επειδή θέλει να κατανοήσει τη συμβατική πλευρά της εργασίας ταλέντων και παραγωγής.

La Jolla Country Day high school point guard Jada Williams, center, drives to the basket during a basketball game Friday, Nov. 18, 2022, in Chatsworth, Calif. If there’s a face of the bold new frontier of name, image and likeness (NIL) at the high school level, it might as well be the 17-year-old Williams, who is a senior point guard at San Diego’s La Jolla Country Day. (AP Photo/Gregory Bull)

Δεν είναι μόνο οι φοιτητές-αθλητές που επωφελούνται

Τα πρακτορεία αθλητικού μάρκετινγκ στελεχώνουν το δυναμικό τους για να υποστηρίξουν το έργο της NIL. Η WME Sports, για παράδειγμα, διαθέτει πλέον μια ειδική ομάδα για τους συγκεκριμένους πελάτες και μια μικρή ομάδα στο Όστιν που υποστηρίζει τη συνεργασία του πρακτορείου με το Texas One Fund για τους φοιτητές-αθλητές του Πανεπιστημίου του Τέξας.

Νέες εταιρίες έχουν αναδυθεί γύρω από το NIL, από πλατφόρμες όπως η Opendorse, όπου οι εταιρίες και οι αθλητές μπορούν να συνδεθούν και να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους και πόρους συμμόρφωσης, μέχρι εταιρείες όπως η The Brandr Group και η OneTeam Partners που εργάζονται σε ομαδικές αδειοδοτήσεις για φανέλες, παιγνιόχαρτα και άλλα.

Ορισμένες από τις συλλογικότητες που χρηματοδοτούνται από δωρητές και διευκολύνουν περίπου το 80% των δαπανών της NIL λειτουργούν επίσης σαν επιχειρήσεις με προσωπικό πλήρους απασχόλησης.

Ενδέχεται να υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες στον ορίζοντα, εάν περισσότερα σχολεία υιοθετήσουν τις δραστηριότητες NIL, όπως έκανε προσφάτως η αθλητική ένωση του Πανεπιστημίου της Georgia, με την πρόσληψη ενός διευθυντή αθλητικού μάρκετινγκ για να ηγηθεί του τμήματος.

Οι επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων παρακολουθούν επίσης τις νεοσύστατες επιχειρήσεις, καθώς βλέπουν ευκαιρίες να παρέχουν οικονομικούς πόρους στους αθλητές, να μεταμορφώνουν την εμπειρία των φιλάθλων και να προσφέρουν εργαλεία για τη διαχείριση της συμμόρφωσης.

“Το μέλλον του NIL θα απαιτήσει τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση και τη λειτουργική οργάνωση της δομής του, ώστε να εξασφαλιστεί ένα καλύτερο οικονομικό μέλλον για τους αθλητές”, έγραψε τον Μάρτιο ο Drew Glover της Fiat Ventures.

Σχετικά Άρθρα