Όταν επιβιβάζεστε σε ένα αεροπλάνο, έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι σκέφτεται το πλήρωμα της πτήσης καθώς τους χαιρετάτε. Όπως φαίνεται, μπορεί να σας αξιολογούν.
Οι αεροσυνοδοί αποκαλύπτουν το πρώτο πράγμα που παρατηρούν όταν οι ταξιδιώτες επιβιβάζονται στο αεροπλάνο
Παρατηρούν πολλά για εσάς σε αυτόν τον πρώτο χαιρετισμό – και να γιατί έχει σημασία.
«Κατά την επιβίβαση στο αεροσκάφος, οι αεροσυνοδοί της Turkish Airlines σας χαμογελούν και σας υποδέχονται με την φιλοξενία για την οποία είναι γνωστοί, αλλά αναλύουν επίσης μια σειρά από σημαντικούς παράγοντες που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην εμπειρία της πτήσης», μοιράστηκε με το Travel + Leisure η επικεφαλής καμπίνας Duygu Eren Tosya της Turkish Airlines.
«Εντοπίζουν τους επιβάτες που μπορεί να είναι σε θέση να βοηθήσουν σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, καθώς και τους επιβάτες που μπορεί να χρειάζονται πρόσθετη βοήθεια, όπως ένας ηλικιωμένος ή ένας τραυματίας», τονίζει.
Σύμφωνα με την Tosya, τα μέλη του πληρώματος αναζητούν επίσης να εντοπίσουν επιβάτες που μπορεί να είναι νευρικοί και μπορεί να χρειάζονται λόγια ενθάρρυνσης.
«Συνολικά, το νούμερο ένα πράγμα που περνάει από το μυαλό τους ανά πάσα στιγμή είναι το πώς θα κρατήσουν κάθε επιβάτη ασφαλή από τη στιγμή που θα μπει στο αεροπλάνο μέχρι την αποβίβασή του», δήλωσε η Tosya.
Τι άλλο παρατηρούν τα μέλη του πληρώματος. Να τι μοιράστηκαν μερικά ακόμη μέλη του πληρώματος στο Quora όταν ρωτήθηκαν:
Αρχάριους ή νευρικούς επιβάτες
Η αεροσυνοδός Kimberly Sullivan δήλωσε ότι έχει πάντα το νου της στους επιβάτες που ταξιδεύουν για πρώτη φορά.
«Μπορούμε να εντοπίσουμε αν είναι έμπειροι πελάτες από τον τρόπο που επιβιβάζονται στο αεροπλάνο», μοιράστηκε η Sullivan.
Ικανότητα επιβατών να ενεργούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
Η Janice Bridger, αεροσυνοδός με 27 χρόνια πτητικής εμπειρίας, μοιράστηκε διάφορα πράγματα που προσέχει, αλλά κυρίως αναζητά ανθρώπους που μπορεί να χρειαστούν βοήθεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
«Προσέχω για αναπηρίες που μπορεί να αποκλείουν κάποιον από το να καθίσει στη σειρά εξόδου. Πρέπει να είναι σε θέση να σηκώσουν σωματικά μια βαριά καταπακτή έως 60 κιλά ή να ανοίξουν μια βαριά πόρτα αρκετές εκατοντάδες κιλά”, δήλωσε η Bridger. «Ομοίως, αν δεν καταλαβαίνουν αγγλικά, δεν μπορούν να καταλάβουν τις φωνητικές εντολές. Ούτε μπορούν να διαβάσουν τις οδηγίες για το πώς να ανοίξουν τις εξόδους».
Μεθυσμένους ή άρρωστους επιβάτες
Η Nuralia Mazlan, αεροσυνοδός της Air Asia, δήλωσε ότι πάντα προσέχουν τους μεθυσμένους επιβάτες. «Επειδή τις περισσότερες φορές, αυτό είναι το είδος των ανθρώπων που είναι πιο πιθανό να δημιουργήσουν προβλήματα στο αεροσκάφος», μοιράστηκε η Mazlan. Μόλις κλείσει η πόρτα του αεροσκάφους είναι η ώρα που αυτά τα άτομα θα αρχίσουν να δημιουργούν προβλήματα», προσθέτει.
Σωματώδεις επιβάτες που μπορούν να σηκώσουν βαριά αντικείμενα
«Αν δω κάποιον που είναι μυώδης, δυνατός, ισχυρός, δυνατός, σωματικά γυμνασμένος, απομνημονεύω το πρόσωπό του/της και σημειώνω νοερά πού κάθεται», σημειώνει η Bridger. “Θεωρώ ότι αυτό το άτομο αποτελεί πηγή για μένα. Σε περίπτωση επίθεσης στην πτήση ή σε μένα, αυτοί είναι οι άνθρωποι στους οποίους απευθύνομαι”, τονίζει.
“Αν μια κατάσταση φαίνεται ότι μπορεί να εξελιχθεί δυσάρεστα, θα ρωτήσω ιδιαιτέρως και διακριτικά έναν από αυτούς τους ανθρώπους αν θα ήταν πρόθυμος να μας βοηθήσει σε περίπτωση που χρειαστεί. Η βοήθεια μπορεί να περιλαμβάνει την καθυπόταξη ή τον περιορισμό ενός απείθαρχου επιβάτη. Ελπίζουμε να μην συμβεί ποτέ, αλλά θα προετοιμαστούμε σε περίπτωση που συμβεί”, καταλήγει.
Νυν ή πρώην μέλος πληρώματος αεροπορικής εταιρείας
«Προσπαθώ να μαθαίνω αν έχουμε επιβάτες που είναι υπάλληλοι αεροπορικών εταιρειών, ιδίως μέλη του πληρώματος που έχουν εκπαιδευτεί στις διαδικασίες κατά τη διάρκεια της πτήσης», πρόσθεσε η Bridger. «Αυτοί οι άνθρωποι αποτελούν επίσης μια πηγή για μένα. Έχουν εκπαιδευτεί στο τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, είτε πρόκειται για ιατρική, είτε για μηχανική βλάβη κ.λπ. Ξέρουν πώς να χειρίζονται τις καταστάσεις εξίσου καλά με εμένα, και είναι εκπαιδευμένοι να γίνονται άμεσα “μέλη της ομάδας”. Αποτελούν ανεκτίμητη πηγή για μένα και μου αρέσει να ξέρω ποιοι είναι και πού κάθονται», επισημαίνει.
Για παράδειγμα, η Bridger ανέφερε την πτήση 232 της United το 1989, η οποία υπέστη καταστροφική βλάβη ενώ βρισκόταν στον αέρα, με αποτέλεσμα τη συντριβή της στο Sioux City της Άϊοβα.
Κατά την πτήση, τα μέλη του πληρώματος αναγνώρισαν τον Dennis Fitch, έναν άλλο κυβερνήτη της United Airlines και εκπαιδευτή πτήσεων DC-10, ο οποίος έτυχε να βρίσκεται στο αεροσκάφος ως επιβάτης. Ο Fitch βοήθησε τον κυβερνήτη της πτήσης αναλαμβάνοντας τον έλεγχο μέχρι το αεροπλάνο να προσγειωθεί στο έδαφος. Οι ενέργειές του πιστώνονται ότι συνέβαλαν στη διάσωση της ζωής των 184 επιβατών.