Το Άμστερνταμ λαμβάνει νέα μέτρα για να καταπολεμήσει τον υπερτουρισμό, δρομολογώντας σχέδια για τη μεταφορά του επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας εκτός του κέντρου της πόλης.
Μέχρι το 2035, κανένα πλοίο δεν θα μπορεί να ελλιμενίζεται στην εμβληματική πρωτεύουσα.
Η ανακοίνωση εντάσσεται στο πλαίσιο μέτρων που αποσκοπούν στη μείωση σχεδόν κατά 50% των κρουαζιερόπλοιων που επιτρέπεται να ελλιμενίζονται στον επιβατικό τερματικό σταθμό της πόλης (PTA).
Πιο συγκεκριμένα ο επιτρεπόμενος αριθμός είναι 190, αλλά προβλέπεται να μειωθεί σε 100 το πολύ από το 2026. Τα μέτρα προβλέπουν, επίσης, ότι το Ρότερνταμ στο νότο θα δέχεται περισσότερα από 40 πλοία που δεν είναι ευπρόσδεκτα στο Άμστερνταμ από το 2026.
Γιατί οι αρχές του Άμστερνταμ έλαβαν αυτή την απόφαση
Μέχρι το 2027, όλα τα πλοία στον τερματικό σταθμό του Άμστερνταμ θα πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο ρεύμα από την ξηρά για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους.
“Με αυτά τα μέτρα, η πόλη υλοποιεί την επιθυμία του δημοτικού συμβουλίου να θέσει τέλος στον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας στο Άμστερνταμ”, δήλωσε εκπρόσωπος του δημοτικού συμβουλίου της πόλης. “Η απαγόρευση της κρουαζιέρας αποτελεί επίσης μέρος μιας ευρείας δέσμης μέτρων για τον περιορισμό της υπερτουρισμού“, πρόσθεσε.
Ο αντιδήμαρχος της πόλης Hester van Buren υπογράμμισε: “Η θαλάσσια κρουαζιέρα είναι μια ρυπογόνος μορφή τουρισμού και συμβάλλει στην αύξηση του συνωστισμού και των εκπομπών στην πόλη. Με τον περιορισμό της, την απαίτηση παροχής ρεύματος από την ξηρά και τα σχέδια να μετακινηθεί ο τερματικός σταθμός κρουαζιέρας [PTA], το συμβούλιο εφαρμόζει υπεύθυνα την πολιτική κατά της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και του υπερτουρισμού”.
Τι θα σημαίνει η απαγόρευση για την πόλη ως τουριστικό κόμβο
Ενώ τα σχέδια θα βοηθήσουν αναμφίβολα στη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών στο Άμστερνταμ, υπάρχουν ανησυχίες ότι τα έσοδα που προέρχονται από τον τουρισμό θα συρρικνωθούν.
Θεωρείται ότι, με τη μείωση του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας και των ναυτιλιακών εταιρειών στην πόλη, τα μουσεία, τα εστιατόρια, τα καταστήματα και οι τουριστικές εταιρείες ενδέχεται να δεχθούν πλήγμα.
Το δημοτικό συμβούλιο του Άμστερνταμ έχει αναγνωρίσει αυτό το ενδεχόμενο.
“Οι οικονομικές συνέπειες της απόφασης θα συμπεριληφθούν στο επόμενο μνημόνιο του προϋπολογισμού. Δεν αναμένεται να γίνουν ορατές στον προϋπολογισμό του 2025”.
Αναφέρεται ότι οι κρουαζιέρες αποφέρουν περίπου 105 εκατομμύρια ευρώ σε οικονομικά οφέλη ετησίως στην πόλη και, παρά τη σχεδιαζόμενη μετεγκατάσταση, οι ειδικοί λένε ότι αυτό είναι απίθανο να διαφοροποιηθεί σημαντικά.
Η πόλη δέχεται περίπου 21 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο – και μόλις το 1% αυτού του αριθμού φθάνει με κρουαζιερόπλοιο.
Ακόμη και αν οι επιβάτες δεν αποβιβάζονται ακριβώς στο κέντρο της πόλης, θα μπορούν να το επισκεφθούν χάρη στο παγκόσμιας κλάσης σύστημα δημόσιων μεταφορών των Κάτω Χωρών.