Υπό πίεση βρίσκονται οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να μειώνονται, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να προετοιμάζονται για πιθανά πρόστιμα ύψους έως και 15 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Renault, Luca de Meo.
Όπως επισήμανε, οι εταιρείες δέχονται επί του παρόντος παραγγελίες για αυτοκίνητα που θα παραδοθούν το 2025 και εάν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 15 δισ. ευρώ ή να εγκαταλείψει την παραγωγή άνω των 2,5 εκατ. αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο de Meo διευκρίνισε επίσης ότι, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων καθορίζονται με βάση την αναλογία πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σημείωσε ότι κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται αντισταθμίζει την πώληση τεσσάρων συμβατικών αυτοκινήτων. Τον Αύγουστο, μόνο το 12,5% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρικά οχήματα, δηλαδή 10,8% λιγότερο από τον Αύγουστο του 2023.
Σύμφωνα με τον L. de Meo, ο λόγος για τη μείωση της ζήτησης είναι οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων εν μέσω αβεβαιότητα διατήρησης των κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά τους, ιδιαίτερα μετά την κατάργηση τέτοιων επιδοτήσεων στη Γερμανία. Επέστησε επίσης την προσοχή στην αργή ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης.
Ο επικεφαλής της Renault κάλεσε τις ευρωπαϊκές αρχές και τους θεσμούς να επιδείξουν ευελιξία και να μην τιμωρούν τους κατασκευαστές με πρόστιμα, σημειώνοντας ότι χωρίς αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, διάφορα σχετικά έργα, όπως τα εργοστάσια μπαταριών έλξης, θα κινδυνεύσουν επίσης.