Γρήγορο check-in εκτός αεροδρομίου προσφέρει από τις 7 Ιουνίου 2024 το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, στους επιβάτες κρουαζιέρας, που περνούν από το διεθνές αεροδρόμιο.
Στόχος η σημαντική βελτίωση και η διευκόλυνση της ταξιδιωτικής εμπειρίας για τους επιβάτες κρουαζιέρας που έρχονται ή αναχωρούν με πτήση από την Αθήνα.
Το αεροδρόμιο για την επίτευξη της διαδικασίας συνδέεται με το Σταθμό Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά και σε συνεργασία με τους φορείς επίγειας εξυπηρέτησης Skyserv και Swissport Greece, καθώς και τη συμβολή του ΟΛΠ.
Με τα νούμερα της κίνησης των επιβατών κρουαζιέρας να σημειώνουν μεγάλη άνοδο, ειδικά την τελευταία διετία, η συγκεκριμένη υπηρεσία αναμένεται να έχει θετικό αποτύπωμα, τόσο στη επιτάχυνση και την απλοποίηση των διαδικασιών αεροδρομιακού check-in, όσο και στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών κρουαζιέρας που μπορούν να προσεγγίσουν χωρίς άγχος τον επόμενο προορισμό τους και παράλληλα, να προγραμματίσουν ιδανικά τον χρόνο παραμονής τους στην Αθήνα. Ειδικά εάν πρόκειται για την ημέρα αναχώρησης, οι επιβάτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν ολιγόωρες εκδρομές εντός ή και πλησίον της Αττικής, είτε και κάποια επίσκεψη στο κέντρο της Αθήνας, με την ανάλογη θετική επίδραση στην απόφαση τους να επισκεφθούν ξανά την πόλη, είτε αποκλειστικά, είτε συνδυαστικά, πριν δηλαδή συνεχίσουν σε κάποιον άλλο προορισμό εντός στην πατρίδα μας.
Σύμφωνα με τις διαδικασίες του «off airport check-in», κατά την άφιξή τους στην Αθήνα, οι επιβάτες κρουαζιέρας θα επιβιβάζονται απευθείας σε πούλμαν, για να μεταφερθούν στο κρουαζιερόπλοιο, ενώ οι εταιρίες Skyserv και Swissport Greece θα διαχειρίζονται παράλληλα, αλλά ανεξάρτητα, τις αποσκευές τους με φορτηγά οχήματα που θα εισέρχονται στην πίστα δίπλα στο αεροσκάφος. Ομοίως κατά την έξοδο από τη χώρα, οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου, θα παραλαμβάνουν κατά την έξοδό τους από το πλοίο την κάρτα επιβίβασης της πτήσης τους, απλοποιώντας σημαντικά τη διαδικασία αναχώρησης και εξοικονομώντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο κατά την παραμονή τους. Παράλληλα, οι ταυτοποιημένες αποσκευές θα μεταφέρονται από τον Πειραιά με φορτηγά οχήματα απευθείας στην πίστα του αερολιμένα, όπου μετά τη διεξαγωγή του απαραίτητου ακτινοσκοπικού ελέγχου ασφαλείας, θα φορτώνονται στο αεροσκάφος.
Ο Αλέξιος Σιώρης, Διευθυντής Ανάπτυξης Επίγειας Εξυπηρέτησης και Εμπορευματικών Υπηρεσιών του ΔΑΑ δήλωσε σχετικά: «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη νέα αυτή διαδικασία off-airport check-in, καθώς συνεισφέρει ήδη στην αποσυμφόρηση του επιβατικού σταθμού κατά τις ώρες αιχμής, βελτιώνοντας έτσι την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών της κρουαζιέρας και όχι μόνο. Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία, βαδίζοντας στα χνάρια της εμπορευματικής σύνδεσης μεταξύ του αεροδρομίου και του λιμένος Πειραιώς από το 2008 (SeanAirgy), αποτελεί παράδειγμα συνεργατικής προσέγγισης όλων των εμπλεκομένων: του ΔΑΑ στο ρόλο του συντονιστή, του ΟΛΠ, των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης, όπως και των ελεγκτικών υπηρεσιών του Δημοσίου, της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και της Τελωνειακής Υπηρεσίας, οι οποίες αγκάλιασαν το project από την πρώτη στιγμή αποδεχόμενες την εφαρμογή απλουστευμένων διαδικασιών, πάντα στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας. Απώτερος στόχος μας είναι η διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής σε μεγαλύτερο αριθμό επιβατών κρουαζιέρας κατά την είσοδό και αναχώρησή τους από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών».
O Γιάννης Ζέρμας, Γενικός Διευθυντής της Swissport Greece σχολίασε σχετικά: «Στην Swissport Ελλάδος αξιοποιούμε την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει εδώ και πολλά χρόνια σε ορισμένους νησιωτικούς προορισμούς της Ελλάδος, αναφερόμενοι στην εξυπηρέτηση των επιβατών και στη διαχείριση των αποσκευών τους, είτε σε επιλεγμένα ξενοδοχεία πολυτελείας, είτε σε λιμάνια με κίνηση κρουαζιέρας. Η πρωτοποριακή αυτή υπηρεσία, υπήρξε μονόδρομος για να αντιμετωπισθεί με επιτυχία η ιδιαίτερα υψηλή εποχική επιβατική κίνηση σε μερικά περιφερειακά αεροδρόμια. Στην περίπτωση της Αθήνας, τόσο το πλήθος και η διασπορά ξενοδοχειακών μονάδων πολυτελείας, όσο και η σημαντική απόσταση τους από τον ΔΑΑ, δεν είχαν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την τακτική χρήση αυτής της υπηρεσίας από ένα σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού. Η εντυπωσιακή όμως -μετά την πανδημία- αύξηση της επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ, σε συνδυασμό με την πρόσφατη αλματώδη ανάπτυξη και «ρεκόρ» αφίξεων επιβατών κρουαζιέρας στην Αθήνα για το 2023, έκανε επιτακτική την αναζήτηση άμεσης εφαρμογής του δοκιμασμένου σχετικού μοντέλου, ανάμεσα στον ΔΑΑ και στα terminals κρουαζιέρας του ΟΛΠ.»
O Νικόλαος Γρύλος, εμπορικός διευθυντής της Skyserv δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που συμβάλαμε κι εμείς στο να πραγματοποιηθεί αυτό το νέο εγχείρημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Skyserv, από την πρώτη στιγμή, μερίμνησε για την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων και προβλεπόμενων εγκρίσεων, προκειμένου να ανταποκριθεί στην ανάγκη του check-in στο Λιμάνι του Πειραιά. Απέδειξε ταχύτατα αντανακλαστικά αλλά και ευελιξία, καθώς υιοθέτησε τη συγκεκριμένη διαδικασία μέσα σε μόλις λίγους μήνες, συνεισφέροντας από την πλευρά της σε μία άνετη και γρήγορη ταξιδιωτική εμπειρία, η οποία σαφέστατα συμβάλλει στη δημιουργία μίας συνολικά θετικής εμπειρίας για τη χώρα μας ενώ ταυτόχρονα αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα οι ταξιδιώτες να επιλέξουν ξανά την Ελλάδα ως προορισμό»