Η κινέζικη κατασκευάστρια αυτοκινήτων BYD παρουσίασε χτες (17/3) ένα σύστημα υπερταχείας φόρτισης 1 μεγαβάτ που υπόσχεται να φορτίσει ένα ηλεκτρικό όχημα στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ καυσίμου, προκαλώντας έτσι έναν δυνατό ανταγωνισμό στον τομέα της υπερφόρτισης.
Επιπλέον, η εταιρεία, ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει ένα δίκτυο ταχυφορτιστών σε όλη την Κίνα, αναδεικνύοντας τη νέα της στρατηγική στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και της φόρτισης.
Οι οδηγοί που αμφιβάλλουν για τα ηλεκτρικά οχήματα συχνά αναφέρουν ως ανησυχία την πιθανότητα να «ξεμείνουν» από μπαταρία κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών.
Αυτός ο φόβος έχει ωθήσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν τεχνολογίες ταχυφόρτισης, καθώς και αντικατάστασης μπαταριών, ως λύσεις στο πρόβλημα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο αυτές τις τεχνολογίες ως βασικά σημεία πώλησης για να προσελκύσουν πελάτες σε μια υπερ-ανταγωνιστική αγορά, και αυτές οι τεχνολογίες έχουν συμβάλει στην υψηλή αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.
Η Tesla προσφέρει επίσης υπερ-ταχείς φορτιστές, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για αυτή την τεχνολογία.
Η BYD ανακοίνωσε ότι η λεγόμενη «super e-platform» της θα είναι ικανή να προσφέρει φόρτιση 1.000 κιλοβάτ (kW), επιτρέποντας στα οχήματα που τη χρησιμοποιούν να διανύσουν 400 χιλιόμετρα (249 μίλια) με φόρτιση μόλις 5 λεπτών.
Για να επιτευχθεί αυτή η εξαιρετική απόδοση, η BYD ανέφερε ότι ανέπτυξε ένα σύνολο τεχνολογιών, όπως μπαταρίες με πολλαπλασιαστή φόρτισης 10C, που σημαίνει ότι μπορούν να φορτίζονται με 10 φορές τη χωρητικότητα της μπαταρίας ανά ώρα. Επίσης, η εταιρεία χρησιμοποιεί κινητήρες υψηλής ισχύος, πυρίτιο καρβιδίου υψηλής τάσης και ταχυφορτιστές που υποστηρίζουν ισχύ 1.000 kW.
Σε σύγκριση, η Tesla χρησιμοποιεί κυρίως ένα σύστημα 400 βολτ που μπορεί να φορτίσει μέχρι 250kW τα ηλεκτρικά της οχήματα. Οι εξαιρέσεις περιλαμβάνουν το Cybertruck, το οποίο χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800 βολτ με μέγιστο ρυθμό 350kW, και το Semi truck, που διαθέτει σύστημα ισχύος 1.000 βολτ.
Η premium μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων της Geely, η Zeekr, παρουσίασε πέρυσι μια πλατφόρμα 800 βολτ που μπορεί να φορτίσει το 80% μιας μπαταρίας 75kWh σε μόλις 10,5 λεπτά. Οι Li Auto και Xpeng διαθέτουν παρόμοιες τεχνολογίες που επιτρέπουν μεγαλύτερη αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων με φόρτιση 10 λεπτών.
Η BYD κατέχει πάνω από το ένα τρίτο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, αλλά οι κάτοχοί της εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις εγκαταστάσεις φόρτισης άλλων κατασκευαστών ή από δημόσιους φορτιστές που διαχειρίζονται τρίτοι φορείς.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η νέα super e-platform απαιτεί τους δικούς της ταχυφορτιστές και σκοπεύει να δημιουργήσει πάνω από 4.000 τέτοιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την Κίνα, χωρίς να προσδιορίσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Ο ιδρυτής Wang Chuanfu, κατά την παρουσίαση της Δευτέρας, απηύθυνε επίσης έκκληση σε εξωτερικούς επενδυτές, λέγοντας ότι η εταιρεία θα καλωσορίσει τη βοήθειά τους για την ανάπτυξη περισσότερων σταθμών.
Η BYD, ωστόσο, θα προσπαθήσει να καλύψει τη διαφορά, καθώς ο Κινέζος κατασκευαστής Nio διαθέτει το πιο εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης στην Κίνα με σχεδόν 2.700 ταχυφορτιστές.
Η Tesla ηγείται στις προσπάθειες αυτές από το 2014 στην Κίνα και έχει δημιουργήσει πάνω από 2.000 σταθμούς, ή 11.500 Superchargers μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Μικρότεροι παίκτες όπως οι Li Auto, Xpeng και Zeekr εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επέκταση των δικτύων ταχυφόρτισης τους. Η Li Auto ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι έχει δημιουργήσει 1.900 σταθμούς ταχυφόρτισης από τον Απρίλιο του 2023.
Η Zeekr ανέφερε πέρυσι ότι σκοπεύει να δημιουργήσει 100.000 υπερ-ταχυφόρτιστες στήλες, ή 2.000 σταθμούς υπερ-φόρτισης σε εθνικό επίπεδο μέχρι το 2026.
Η Huawei έχει επίσης αναπτύξει υγρού ψύχους υπερ-ταχυφόρτιστες στήλες που υποστηρίζουν μέγιστη ισχύ φόρτισης 600kW και οχήματα με αρχιτεκτονική 1.000 βολτ. Η ανάπτυξή της σε σταθμούς φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων αυτών των υπερ-ταχυφόρτισης, έχει ξεπεράσει τις 50.000 στήλες μέχρι πέρυσι.
Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η μαζική υιοθέτηση της τεχνολογίας ταχυφόρτισης θα ασκήσει επιπλέον πίεση στην ικανότητα του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που θα απαιτήσει πρόσθετες προσπάθειες και επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών.
Η BYD ανέφερε ότι θα αντιμετωπίσει την πρόκληση εξοπλίζοντας κάθε ταχυφορτιστή της με μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, κάτι που οι αναλυτές ανέφεραν ότι θα κάνει αυτές τις εγκαταστάσεις πιο δαπανηρές.