MENU

Υπερδιπλάσιες οι παραγγελίες EVs στην Ευρώπη για τη Volkswagen το α΄τρίμηνο

Εν μέσω ανησυχιών για επιβράδυνση των πωλήσεων

Οι παραγγελίες της Volkswagen για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν κατακόρυφα στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, αντικρούοντας τις προβλέψεις ότι οι οδηγοί μπορεί να χάνουν το ενδιαφέρον τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι νέες παραγγελίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερδιπλασιάστηκαν στην Ευρώπη, σύμφωνα με ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen.

Το άλμα των παραγγελιών πραγματοποιείται εν μέσω ανησυχιών για την επιβράδυνση των πωλήσεων EV στην περιοχή και καθώς οι κατασκευαστές EV παλεύουν με τα στενά περιθώρια κέρδους, που δέχονται πιέσεις από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

«Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό, αυτή είναι η πεποίθησή μας», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής κ. Arno Antlitz. Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων EV στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν βραδύτερος από ό,τι είχε αρχικά προβλέψει η εταιρία.

Η διείσδυση των EV «θα αυξάνεται από τρίμηνο σε τρίμηνο, από έτος σε έτος, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο περιμέναμε», είπε.

Όσον αφορά στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Volkswagen, μειώθηκαν κατά 16% στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

«Οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη επηρεάστηκαν από τις διαταραχές στον εφοδιασμό», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

«Υπάρχει ένα χρονικό κενό μεταξύ των εισερχόμενων παραγγελιών και της παράδοσης στον πελάτη. Οι εμπλοκές στον εφοδιασμό επηρέασαν τις επιδόσεις των παραδόσεων το πρώτο τρίμηνο».

Την ίδια στιγμή, στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της Volkswagen, οι παραδόσεις EV σχεδόν διπλασιάστηκαν σε 41.033 μονάδες.

Επιπλέον η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης τόνισε ότι τα σχέδιά της να μειώσει σημαντικά το κόστος των μπαταριών και των υλικών θα της επιτρέψει να είναι ανταγωνιστική, ως προς το κόστος, απέναντι στους Κινέζους κατασκευαστές μέχρι το 2026.

Αυτό θα της επιτρέψει, επίσης, να μειώσει την τιμή των EVs της στην αγορά της Κίνα, όπου ο έντονος ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε πόλεμο τιμών.

Η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει τέσσερα νέα μοντέλα στην Κίνα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δύο εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά, ενώ θα μειώσει τον χρόνο κυκλοφορίας νέων προϊόντων και χαρακτηριστικών κατά 30%.

«Με αυτές τις ενέργειες και την εξαιρετικά κερδοφόρα επιχείρηση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είμαστε καλά προετοιμασμένοι για να συνεχίσουμε να διαδραματίζουμε ηγετικό ρόλο στην Κίνα», δήλωσε ο Antlitz.

Η Volkswagen επιδιώκει να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της στην ασιατική χώρα σταθερό στο 15% μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση προς τους επενδυτές.

Παράλληλα η εταιρία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της υποχώρησαν κατά 20% στα 4,6 δισ. ευρώ (4,9 δισ. δολάρια) το πρώτο τρίμηνο, λόγω των χαμηλότερων πωλήσεων και του υψηλότερου κόστους.

«Όπως αναμενόταν, τα αποτελέσματά μας για το πρώτο τρίμηνο δείχνουν ένα αργό ξεκίνημα », ανέφερε ο Antlitz, προσθέτοντας πάντως πως η κατασκευάστρια παραμένει βέβαιη για την επίτευξη των οικονομικών στόχων για το 2024.

Η Volkswagen αναμένει να καταβάλει 900 εκατ. ευρώ (965 εκατ. δολάρια) σε έξοδα αποζημίωσης των εργαζομένων της φέτος, καθώς μειώνει το μέγεθος του εργατικού της δυναμικού στο πλαίσιο ενός προγράμματος περικοπής κόστους ύψους 10 δισ. ευρώ (10,8 δισ. δολάρια) για την ενίσχυση της αποδοτικότητας.

Σχετικά Άρθρα