Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων Volkswagen στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά ένα τέταρτο τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν σαφή προτίμηση στα βενζινοκίνητα.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 24% στην Ευρώπη, ενώ αυξήθηκαν κατά 91% στην Κίνα, από έτος σε έτος.
Συνολικά, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αύξησε τις παραδόσεις οχημάτων της κατά 3% σε 2,10 εκατομμύρια με κύριους “πυλώνες” την Κίνα, τη Νότια Αμερική και τη Βόρεια Αμερική.
“Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αυξήθηκαν κατά 4% σε 1,97 εκατομμύρια μονάδες, αντισταθμίζοντας την ελαφριά πτώση κατά 3% σε 136.400 των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV).
Οι εισερχόμενες παραγγελίες για BEV στη Δυτική Ευρώπη εξελίχθηκαν θετικά από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.
Παραγγέλθηκαν δύο φορές περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι (+154%), με αποτέλεσμα ο αριθμός να ανέρχεται, για την ώρα, στα 160.000 οχήματα», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Ο κ.Hildegard Wortmann, ανώτατο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας τόνισε.
“Σε ένα περιβάλλον αγοράς που παραμένει δύσκολο, η Volkswagen επιτυγχάνει σταθερές επιδόσεις παράδοσης το πρώτο τρίμηνο. Το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας παρέχει την απαραίτητη ευελιξία για να αντισταθμίσουμε τις διακυμάνσεις της ζήτησης σε ορισμένα τμήματα, όπως συμβαίνει σήμερα με τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.”
Γιατί οι Ευρωπαίοι επιστρέφουν στο πετρέλαιο
Τον Φεβρουάριο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε νέο νόμο που απαγορεύει την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035.
Ο νέος κανόνας – μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής στην ΕΕ – αναμένετο να επιταχύνει τη μετάβαση του μπλοκ στα ηλεκτρικά οχήματα.
Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως το υψηλό κόστος και η έλλειψη υποδομής φόρτισης, όπως επισημαίνεται επίσης από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σε πρόσφατη έκθεση.
Πρόσφατη έκθεση από την Ernst & Young επισημαίνει τα θετικά αποτελέσματα που είχαν οι ρυθμίσεις, οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα όσον αφορά την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά ακόμη και με τις επιδοτήσεις, το κόστος εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στη μαζική υιοθέτηση της αγοράς.
Κατά μέσο όρο τα EV κοστίζουν περισσότερο από τα μοντέλα των κινητήρων εσωτερικής καύσης (γνωστά και ως ICE). Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, το κόστος ιδιοκτησίας τους είναι χαμηλότερο – κάτι που οι αγοραστές αυτοκινήτων δεν γνωρίζουν ευρέως”, επισημαίνει η έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σημείωσε επίσης πώς η υστέρηση στη δημιουργία υποδομών φόρτισης εξακολουθεί να επηρεάζει την αγορά.
Αυτό θα απαιτήσει την κατάργηση της γραφειοκρατίας, ταχύτερες εγκρίσεις από τις τοπικές αρχές και διαθέσιμες συνδέσεις δικτύου από δίκτυα κοινής ωφέλειας αναφέρει η έκθεση.