MENU

Volkswagen: Μαραθώνιος διαπραγματεύσεων 70 ωρών με οριστική περικοπή 35.000 θέσεων

«Χριστουγεννιάτικο θαύμα» το προσωρινό πάγωμα απολύσεων στη μεγαλύτερη κρίση της 87χρονης πορείας του γερμανικού κολοσσού

Σαρωτικές ανατροπές έρχονται στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μετά τις ανακοινώσεις της Volkswagen σχετικά με 35.000 μελλοντικές περικοπές θέσεων εργασίας και μεγάλες μειώσεις στην παραγωγική της δύναμη.

Αυτές οι αλλαγές συμφωνήθηκαν την Παρασκευή (20/12), σε μια ύστατη συμφωνία μεταξύ του κορυφαίου ευρωπαϊκού κατασκευαστή αυτοκινήτων και των συνδικάτων, ώστε να αποφευχθούν μαζικές απεργίες.

Παρά τις σημαντικές περικοπές, η συμφωνία χαρακτηρίστηκε από τους ηγέτες των συνδικάτων ως ένα «χριστουγεννιάτικο θαύμα» μετά από 70 ώρες εξαντλητικών διαπραγματεύσεων – τις μεγαλύτερες στα 87 χρόνια ιστορίας της εταιρείας – καθώς δεν θα υπάρξουν άμεσες κλείσιμο εργοστασίων, απολύσεις ή μειώσεις μισθών.

Η Volkswagen βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων από τον Σεπτέμβριο για μέτρα που, όπως υποστηρίζει, είναι απαραίτητα ώστε να ανταγωνιστεί τους φθηνότερους Κινέζους αντιπάλους, την υποτονική ζήτηση στην Ευρώπη και την πιο αργή από το αναμενόμενο υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Περίπου 100.000 εργαζόμενοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει δύο ξεχωριστές απεργίες τον περασμένο μήνα – τις μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της Volkswagen – διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια της εταιρείας να μειώσει μισθούς, να μειώσει την παραγωγική ικανότητα και ενδεχομένως να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά.

«Μετά από μακρές και εντατικές διαπραγματεύσεις, η συμφωνία αποτελεί ένα σημαντικό μήνυμα για τη βιωσιμότητα της μάρκας Volkswagen στο μέλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Oliver Blume, σε ανακοίνωσή του.

Η Volkswagen ανέφερε πως η συμφωνία θα επιτρέψει εξοικονομήσεις ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα και ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές επιπτώσεις στις προβλέψεις της για το 2024. Η εταιρεία εξετάζει εναλλακτικές επιλογές για το εργοστάσιο της στη Δρέσδη και τον επαναπροσδιορισμό του εργοστασίου στο Osnabrueck, ενώ μέρος της παραγωγής θα μεταφερθεί στο Μεξικό.

Το συνδικάτο IG Metall δήλωσε ότι η αύξηση 5% στους μισθούς, η οποία είχε συμφωνηθεί τον Νοέμβριο, θα ανασταλεί και η παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιο της Δρέσδης θα σταματήσει έως το τέλος του 2025.

«Κανένα εργοστάσιο δεν θα κλείσει, κανένας εργαζόμενος δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους, και η συλλογική σύμβαση μισθών μας θα διασφαλιστεί μακροπρόθεσμα», δήλωσε η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, Daniela Cavallo.

«Με αυτή την τριπλή συμφωνία, πετύχαμε μια ισχυρή λύση υπό τις πιο δύσκολες οικονομικές συνθήκες», πρόσθεσε.

Ο μαραθώνιος των διαπραγματεύσεων

Ο πέμπτος γύρος των διαπραγματεύσεων διεξαγόταν από τη Δευτέρα (16/12) και συνεχίστηκε μέχρι αργά τη νύχτα αυτής της εβδομάδας σε ένα ξενοδοχείο στο Ανόβερο, με τους διαπραγματευτές να κάνουν μόνο σύντομα διαλείμματα για ύπνο, καφέ, λουκάνικα με κάρυ και φρούτα.

Οι συνομιλίες πραγματοποιήθηκαν σε ένα παλιό, λιτό επιχειρηματικό ξενοδοχείο στα περίχωρα του Ανόβερου, όπου εκπρόσωποι και από τις δύο πλευρές συναντήθηκαν σε διάφορους γύρους. Συχνά οι συνομιλίες διακόπτονταν από σύντομα διαλείμματα, κατά τα οποία οι συμμετέχοντες έπαιρναν καφέ και φρούτα ακόμα και μετά τα μεσάνυχτα.

Μερικοί εργαζόμενοι έπαιζαν ακόμη και… χαρτιά για να χαλαρώσουν από την ένταση.

Η κρίση στη Volkswagen συνέβη σε μια περίοδο αβεβαιότητας και πολιτικών αναταράξεων στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς και γενικότερης αναταραχής στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών της περιοχής.

Το ζήτημα της αντιμετώπισης της αργής ανάπτυξης της Γερμανίας έχει γίνει κεντρικό θέμα της πολιτικής συζήτησης ενόψει των πρόωρων εκλογών τον Φεβρουάριο, ενώ ο καγκελάριος Olaf Scholz, που υστερεί στις δημοσκοπήσεις, έχει καλέσει τη Volkswagen να κρατήσει ανοιχτά όλα τα εργοστάσιά της.

Σχετικά Άρθρα