MENU

Β. Οικονόμου: Πράσινες Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι το 2027 – Το «μενού» του αυστηρού χρονοδιαγράμματος

Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ που θα ανεβάσουν τον πήχη των μετακινήσεων των πολιτών

Την δέσμευσή του για ένα πράσινο χαρτοφυλάκιο στις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι το 2027εξέφρασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Β. Οικονόμου σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Χαρακτήρισε το 2024 ως ένα έτος καμπής για την δρομολόγηση των μεγάλων πολιτικών δράσεων που θα αλλάξουν το τοπίο στις μεταφορές και τις συγκοινωνίες στην Ελλάδα, ενώ στην επόμενη τριετία θα υπάρχει μια «νέα πραγματικότητα που θα ανταποκρίνεται στα Ευρωπαϊκά πρότυπα των μεταφορών και στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το χρονοδιάγραμμα είναι αυστηρό και η τεράστια επένδυση των 2 δισ. ευρώ «θα δώσει ένα υψηλά στάνταρ στις μετακινήσεις των πολιτών».

Ποιοτική αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα

Με προτεραιότητα την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας συγκοινωνίας σε όλα τα επίπεδα, από τα μέσα Ιουνίου κυκλοφορούν 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ έως το τέλος του 2025, 300 νέα λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου θα αντικαταστήσουν παλαιότερα λεωφορεία. Επιπλέον, «αναμένουμε να βγει σε διαβούλευση τις επόμενες εβδομάδες ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ» είπε.

Παράλληλα, μέσα στο 2025 πρόκειται να βγει στη δημοσιότητα διαγωνισμός για την επιπλέον προμήθεια 50-100 λεωφορείων κυψελών υδρογόνου.  Ταυτόχρονα, προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ, έτσι ώστε να τεθούν σε λειτουργία άμεσα καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα (σύνολο 211). Επιπλέον, δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων (leasing) αντίστοιχα.

Επιπλέον, ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στην αποτελεσματικότερη προστασία του δικαιώματος των ατόμων με αναπηρία στη μετακίνηση, τονίζοντας ότι το ΥΠΟΜΕ προχώρησε στη σύσταση της Επιτροπής για τα ΑμέΑ και τη μελέτη των επιπλέον μέτρων που απαιτείται ώστε να εξασφαλιστεί η καθολική διασφάλιση της πρόσβασής τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουν αντικατασταθεί τα 400 λεωφορεία που δεν είχαν ράμπα αναπήρων και θα τοποθετηθούν ράμπες στα 100 τρόλεϊ που τώρα δεν έχουν ράμπα έτσι ώστε να μην υπάρχει όχημα που να μην είναι προσβάσιμο στις ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού.

Οι μεταφορικές εναλλακτικές λύσεις και η ηλεκτροκίνηση

Συγχρόνως τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία υπηρετούν τον στόχο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα «θα αναδείξουμε το ποδήλατο ως ένα νέο μοντέλο κίνησης, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ειδικά στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, δημιουργούνται ένα μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη την Ελλάδα».

Τα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης υπηρετούν τις ανθρώπινες πόλεις και μέσα από τα ΣΒΑΚ οι Δήμοι θα διαμορφώσουν τις προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση της μικροκινητικότητας δίνοντας έμφαση σε αυτούς τους νέους τρόπους μετακίνησης. Ο «αστικός περίπατος» της Αθηναϊκής Ριβιέρας είναι ένα εμβληματικό πρόγραμμα αστικής ανάπλασης που σέβεται το περιβάλλον και δίνει προτεραιότητα στο ποδήλατο, και στο σύνολο των μέσων μικροκινητικότητας (πατίνι, skateboard κ.λ.π)

Η ηλεκτροκίνηση είναι η άλλη παράμετρος της επιτυχίας της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και ήδη με πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα προώθησης της σε Δήμους, σε Ιδιώτες, στα ΤΑΞΙ, βάζοντας νέα δεδομένα στην πράσινη ανάπτυξη της χώρας.

Σχετικά Άρθρα