MENU

Trump vs Harris: Πώς επηρεάζεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις δυο υποψηφιότητες

Σε θέση «μάχης» τα στελέχη του κλάδου - Τα κρίσιμα ζητήματα

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναδειχθεί σε κρίσιμο θέμα κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών του 2024, καθώς το Μίσιγκαν – το σπίτι της Motor City και 1,1 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία – παραμένει στο επίκεντρο.

Η αντιπρόεδρος Kamala Harris, ο πρώην πρόεδρος Donald Trump και οι υποψήφιοι και υποστηρικτές τους έκαναν το Μίσιγκαν δεύτερο σπίτι τους τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς προσπαθούν να κερδίσουν αναποφάσιστους ψηφοφόρους στην Πολιτεία των Μεγάλων Λιμνών.

Από το 2008, όποιος υποψήφιος έχει κερδίσει την πολιτεία έχει μετακομίσει στον Λευκό Οίκο, συμπεριλαμβανομένου του Trump το 2016 και του Προέδρου Joe Biden, το 2020.

Ενώ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές απέφευγαν να υποστηρίξουν δημοσίως κάποιον προεδρικό υποψήφιο, στελέχη και λομπίστες από διάφορες εταιρείες ανέφεραν στο CNBC διατηρώντας την ανωνυμία τους για να συζητήσουν πώς προετοιμάζονται για κάθε υποψήφιο, καθώς και ένα πιθανά διχασμένο Κογκρέσο.

Τα ηλεκτρικά οχήματα, το εμπόριο, οι δασμοί, η Κίνα, οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων και η εργασία είναι μεταξύ των κορυφαίων ζητημάτων που παρακολουθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου και ειδικούς σε θέματα πολιτικής.

Harris εναντίον Trump

Οι αξιωματούχοι αναμένουν ότι η νίκη της Harris θα είναι συνέχεια, αλλά όχι αντίγραφο, των τελευταίων τεσσάρων ετών υπό τον Biden. Πιστεύουν ότι θα μπορούσε να κατανοήσει καλύτερα τις επιχειρήσεις, αλλά υπάρχουν ανησυχίες.

Ορισμένες από τις πολιτικές της είναι ασαφείς, τονίζουν οι ειδικοί, και η ευθυγράμμισή της με τους United Auto Workers, ιδιαίτερα τον πρόεδρο του συνδικάτου Shawn Fain, ο οποίος υπήρξε μάχιμος εχθρός των αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι ανησυχητικός για ορισμένους.

Εάν ο Trump κερδίσει την επανεκλογή, οι αξιωματούχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένουν σε μεγάλο βαθμό ότι θα επιστρέψει στις πολιτικές και τις ενέργειες από την πρώτη του προεδρική θητεία, αλλά αυτές οι στάσεις θα μπορούσαν να είναι δυνητικά πιο επιθετικές από ό,τι πριν.

Εάν επικρατήσει, οι γνώστες αναμένουν ότι θα υπαναχωρήσει ή θα εξαλείψει τις αυστηρότερες ομοσπονδιακές εκπομπές και την οικονομία καυσίμου όπως έκανε κατά την πρώτη του θητεία.

Αξιωματούχοι είπαν ότι θα ήταν δύσκολο για τον Trump να καταστρέψει εντελώς τον IRA, αλλά θα μπορούσε να αποχρηματοδοτήσει ή να περιορίσει τις επιδοτήσεις EV μέσω εκτελεστικών διαταγών ή άλλων ενεργειών πολιτικής.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι προμηθευτές και άλλες εταιρείες που σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζονται και για τα δύο αποτελέσματα καθώς και για μια διάσπαση στο Κογκρέσο.

«Δεν υπάρχει τέλειο σενάριο. Και οι δύο υποψήφιοι προσφέρουν κάποιες ευκαιρίες και προκλήσεις», δήλωσε κορυφαίος στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Όλοι στην επιχείρησή μας πρέπει να εξετάσουν τη γκάμα των σεναρίων».

Ορισμένοι αναλυτές της Wall Street εικάζουν ότι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες – συγκεκριμένα οι εταιρείες του Ντιτρόιτ General Motors, Ford Motor και η Stellantis θα ωφεληθoύν περισσότερο από τον Trump και τον έλεγχο του Κογκρέσου από τους Ρεπουμπλικάνους.

Startups EV όπως η Rivian Automotive και η Lucid Group θα ωφεληθούν περισσότερο από μια νίκη των Δημοκρατικών, κυρίως λόγω των αναμενόμενων σχεδίων που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα και απαιτήσεις οικονομίας καυσίμου.

Εκπομπές ρύπων

Τα πιο κρίσιμα ζητήματα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι κανονισμοί για την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, ειδικά όσον αφορά τους κανονισμούς του έτους μοντέλου 2026 για την Καλιφόρνια και αρκετές πολιτείες που τους ακολουθούν, όπως η Ουάσιγκτον, το Όρεγκον και η Νέα Υόρκη.

Οι τρέχουσες απαιτήσεις σύμφωνα με τους κανονισμούς «Advanced Clean Cars II» του 2022 απαιτούν το 35% των οχημάτων, τα οποία θα αρχίσουν να παρουσιάζονται το επόμενο έτος, να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, κυψέλες καυσίμου και, ως ένα βαθμό, plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα χαρακτηρίζονται ως τέτοια.

Το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια αναφέρει ότι 12 πολιτείες και η Ουάσιγκτον, έχουν υιοθετήσει τους κανόνες.

Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι ανεξάρτητα από το ποιος θα κερδίσει τον Λευκό Οίκο, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πιέσουν για αναβολή των εντολών CARB. Θα περίμεναν επίσης ότι ο Trump θα ανακαλέσει ή θα παγώσει τα πρότυπα εταιρικής μέσης οικονομίας καυσίμου ή CAFE για τα μοντέλα 2027-2031.

Αρκετοί εμπειρογνώμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι αναμένουν ότι η Harris θα εργαστεί σε μια μέση λύση για τέτοιου είδους πρότυπα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως έχει κάνει, σε κάποιο βαθμό, ο Biden.

Evs

Τα ηλεκτρικά οχήματα και οι πολιτικές των ΗΠΑ που τα υποστηρίζουν, όπως ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, είναι στο επίκεντρο των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας . Θα μπορούσαν να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς και τα κίνητρα για τα EV εάν ο Trump ανακτήσει την εξουσία, γεγονός που έχει θέσει τη βιομηχανία σε προσωρινό κενό.

Οι Ρεπουμπλικάνοι, έχουν καταδικάσει σε μεγάλο βαθμό τα EV, ισχυριζόμενοι ότι θα καταστρέψουν την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ. Αντίθετα, οι Δημοκρατικοί, έχουν υποστηρίξει ιστορικά τα EV και τα σχετικά κίνητρα.

Lucid Group

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Peter Rawlinson εκτιμά ότι ανεξάρτητα από το ποιος υποψήφιος για την προεδρία θα κερδίσει τις εκλογές, πιστεύει ότι η αμερικανική βιομηχανία ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμα στα σπάργανα και πρέπει να συνεχίσει να «υποστηρίζεται».

Ο Rawlinson, η εταιρεία του οποίου διαθέτει τα πιο αποδοτικά ηλεκτρικά οχήματα προς πώληση, υποστηρίζει επίσης ότι ο IRA θα πρέπει να ευνοεί όχι μόνο το μέγεθος μιας μπαταρίας, όπως κάνει σήμερα, αλλά και την απόδοση των οχημάτων.

Εμπόριο/δασμοί και Κίνα

Καθοδηγούμενοι από τους φόβους για την παγκόσμια επέκταση της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας, τόσο ο Trump όσο και η Harris έχουν εκφράσει τις προθέσεις τους να αναθεωρήσουν την εμπορική συμφωνία των ΗΠΑ για τη Βόρεια Αμερική, επίσημα γνωστή ως Συμφωνία Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά.

Η συμφωνία, η οποία αντικατέστησε τη Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου της Βόρειας Αμερικής ή NAFTA, συζητήθηκε κατά την πρώτη θητεία του Trump και τέθηκε σε ισχύ το 2020. Ωστόσο, ο πρώην πρόεδρος και οι Δημοκρατικοί είπαν ότι πρέπει να βελτιωθεί για να υποστηριχθεί καλύτερα η αμερικανική παραγωγή αυτοκινήτων.
Οι δασμοί είναι κεντρικοί στο σχέδιο του Trump για την αυτοκινητοβιομηχανία. Έχει δηλώσει ότι θα ήταν πρόθυμος να αυξήσει δραματικά τους δασμούς για να εμποδίσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εισάγουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ από εργοστάσια στο Μεξικό.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν το κάνουν επί του παρόντος, αλλά αναμένεται να επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη μέθοδο εισαγωγής τα επόμενα χρόνια, καθώς επεκτείνουν τις πωλήσεις και κατασκευάζουν τοπικά εργοστάσια παραγωγής στη χώρα.

Σχετικά Άρθρα