MENU

«Τρομάζουν» οι ασφαλιστικές απαιτήσεις για τη «Βαλτιμόρη» – Αναμένεται μπαλάκι ευθυνών

Εκτιμήσεις για αποζημιώσεις μαμούθ

Τεράστιες ασφαλιστικές απαιτήσεις αναμένονται μετά την πρόσκρουση του εμπορικού φορτηγού πλοίου Dali στον πυλώνα της γέφυρας Key Bridge την Τρίτη (26/3) στην Βαλτιμόρη.

Οι ασφαλιστικές αξιώσεις από τη σύγκρουση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali με τη γέφυρα Francis Scott Key θα μπορούσαν να είναι ισοδύναμες με τη θαλάσσια καταστροφή του 2012 που οδήγησε σε πληρωμές 1,5 δισ. δολ, δήλωσε στο Insurance Business ο κ. John Miklus, πρόεδρος του American Institute of Marine Underwriters, ενώ σύμφωνα με το Bloomberg υπολογίζεται ότι μπορεί να ανέλθουν ακόμα και στα 3 δισ. δολ.

Το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia ανατράπηκε ανοιχτά των ακτών της Ιταλίας τον Ιανουάριο του 2012, σκοτώνοντας 32 ανθρώπους σε μια από τις χειρότερες σύγχρονες θαλάσσιες τραγωδίες της Ευρώπης.

Δεν ήταν αμέσως σαφές πόσος χρόνος χρειάστηκε για να διευθετηθούν όλες οι απαιτήσεις της Costa Concordia, αλλά φαίνεται ότι χρειάστηκαν τουλάχιστον μερικά χρόνια.

Άλλες ασφαλιστικές αξιώσεις από τη σύγκρουση του πλοίου στη Βαλτιμόρη θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ζημιά στο πλοίο και το φορτίο του, καθώς και διακοπή εργασιών, περιουσία, εμπορική πίστωση και αποζημίωση εργαζομένων, ανά Ασφάλιση Επιχειρήσεων.

Επιπλέον η γέφυρα της Βαλτιμόρης απέφερε έσοδα από διόδια περίπου 53 εκατ. δολ. για την Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ το 2023, δήλωσε η αναλύτρια του Moody’s, Cintia Nazima, στη Wall Street Journal.

Οι αγορές ναυτιλιακών ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων είναι πιθανό να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων, ανέφερε η S&P Global.

Η ίδια η γέφυρα της Βαλτιμόρης είναι ασφαλισμένη από τον ασφαλιστικό γίγαντα Chubb.

Το Dali, καλύπτεται από την Britannia P&I Club, μια εξειδικευμένη ασφαλιστική εταιρεία που παρέχει προστασία και κάλυψη αποζημίωσης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η Britannia είναι μέλος του International Group of P&I Clubs με έδρα το Λονδίνο.

Το International Group of P&I Clubs θα καλύψει μόνο τα πρώτα 10 εκατ. δολ. σε αξιώσεις. Το υπόλοιπο θα μοιραστούν τα μέλη, οι ομάδες από την εξειδικευμένη αγορά Lloyd’s του Λονδίνου και οι αντασφαλιστές.

Η διαδικασία διεκδίκησης θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια, όπως στην περίπτωση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, το οποίο προσάραξε και απέκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ για έξι ημέρες τον Μάρτιο του 2021.

Η SCOR, μια γαλλική αντασφαλιστική εταιρεία υπολόγισε τον Ιούνιο του 2022 ότι οι απαιτήσεις της Ever Given θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 2 δισ. δολ.

«Θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να διευθετηθούν οι αξιώσεις από το Ever Given και η διαδικασία θα περιλαμβάνει πολλή συζήτηση για το ποιος είναι υπεύθυνος», έγραψε η SCOR στην έκθεση. «Το ζήτημα των ευθυνών και των εφαρμοστέων νόμων στον σημερινό παγκόσμιο ναυτιλιακό κόσμο είναι περίπλοκο» κατέληξε.

Σχετικά Άρθρα