MENU

Το «στοίχημα» της Ford για τις πωλήσεις λογισμικού

Φιλόδοξοι στόχοι για τη Ford Pro

Το μεγάλο στοίχημα της Ford φαίνεται ότι αποτελούν οι νέες ψηφιακές λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αυξάνουν το χρόνο λειτουργίας των οχημάτων αλλά και να μειώνουν τις λειτουργικές δαπάνες.

Η Ford Pro είναι μία νέα επιχειρηματική μονάδα που προσφέρει λύσεις που σχετίζονται με λογισμικό. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ευελπιστεί ότι η πωλήσεις υπηρεσιών, όπως συστήματα παρακολούθησης οδηγού, σε μικρομεσαίες εταιρίες, θα αποφέρει ετήσια κέρδη ύψους έως και 1,8 δισ. δολ. εντός δύο ετών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford κ. Jim Farley προέτρεψε τους επενδυτές να σκεφτούν τη δέσμη λογισμικού και πωλήσεων οχημάτων της Ford Pro, ως το «μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Εταιρείες όπως η Geotab και οι μονάδες της Verizon (VZ.N), κυριαρχούν στην αγορά τηλεματικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μεγάλους στόλους οχημάτων, δήλωσε ο κ. Mike Ramsey, αντιπρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τεχνολογίας Gartner.

Οι μικρομεσαίοι στόλοι επιχειρήσεων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη αποτελούν μια αρκετά μεγάλη αγορά με τη Ford Pro να είναι σε θέση να διεκδικήσει το 20% των κερδών της προ φόρων από την πώληση λογισμικού και υπηρεσιών εντός δύο ετών.

Ο Farley έχει προβλέψει ότι τα προ φόρων κέρδη του Ford Pro θα κυμανθούν από 8 έως 9 δισ. δολ φέτος. Δεσμεύτηκε στους επενδυτές, μάλιστα, ότι η Pro μπορεί να κερδίσει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, εν μέρει λόγω των εργασιών υπηρεσιών και συντήρησης που οδηγούνται από τηλεματικές συνδέσεις με οχήματα και δεδομένα.

Το 2023, η Ford Pro είχε 500.000 συνδρομές επί πληρωμή για υπηρεσίες λογισμικού. «Αυξάνεται κατά 46% και τα περιθώρια είναι πάνω από 50%», υπογράμμισε ο Farley. Ανέφερε ότι το 12% των οχημάτων που πουλάει το Ford Pro έχουν συνδρομές λογισμικού, ποσοστό που επιδιώκει να τριπλασιάσει.

Ο επικεφαλής του Ford Pro κ. Ted Cannis είπε στους επενδυτές τον περασμένο Μάιο ότι οι συνδρομές λογισμικού θα μπορούσαν να αποφέρουν έσοδα 2.000 χιλ.δολ ανά όχημα ετησίως και προσθέτοντας υπηρεσίες όπως η ασφάλιση, η Ford θα μπορούσε να αυξήσει αυτά τα έσοδα ανά όχημα στα 4.000 έως 5.000 χιλ. δολ.

Η Ford χρησιμοποιεί τηλεματικές συνδέσεις για να ωθήσει τους ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων να αντικαταστήσουν τα εξαρτήματα πριν χαλάσουν. Η αύξηση του ποσοστού των συνδρομών υπηρεσιών κατά μία ποσοστιαία μονάδα μπορεί να “προσθέσει περίπου 30 εκατ. δολ. EBIT στην επιχείρηση”, δήλωσε τον περασμένο μήνα, ο οικονομικός διευθυντής του Ford Pro, κ. Navin Kumar.

Η Ford πουλάει επίσης δεδομένα από τα οχήματά της σε μεγάλους στόλους που είναι συνδρομητές σε αντίπαλες υπηρεσίες τηλεματικής.

Η Ferrari της Ford

Ενώ ο Farley είναι αισιόδοξος, οι επενδυτές μέχρι στιγμής δεν έχουν αυξήσει την αποτίμηση της μετοχής της Ford κοντά στο επίπεδο της Tesla. Η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων της Silicon Valley αξίζει περισσότερο από 10 φορές την κεφαλαιοποίηση της Ford.

Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Άνταμ Τζόνας, αποκάλεσε το Ford Pro “τη “Ferrari” της Ford.” Αλλά αναρωτιέται, ωστόσο, “Πόσο καιρό μπορεί το Ford Pro να χρηματοδοτήσει τις απώλειες των EV”

Το 2023, η Ford Pro κέρδισε 7,2 δισ. δολ. σε κέρδη προ φόρων και είχε περιθώριο κέρδους 12,4% προ φόρων. Συγκριτικά, το συνολικό περιθώριο κέρδους της Ford προ φόρων ήταν μόλις 5,9%, αντανακλώντας το κόστος των απεργιών της United Auto Workers σε βασικά εργοστάσια των ΗΠΑ και τη ζημιά 4,7 δισ. δολ. προ φόρων στις επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Η αντίδραση των ανταγωνιστών

Η Stellantis , πέρυσι ομαδοποίησε τις δραστηριότητες εμπορικών οχημάτων της με νέο όνομα: Stellantis Pro One. Πέρα από τη χρήση της λέξης «Pro» από τη Ford, η εταιρία επισήμανε ότι στοχεύει στα 5 δισ. ευρώ ετησίως από τις πωλήσεις συνδεδεμένων υπηρεσιών.

Η General Motors , αναδιοργάνωσε την επιχείρηση επαγγελματικών οχημάτων της στη Βόρεια Αμερική για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό με τη Ford Pro.

Μια άλλη πρόκληση για το Ford Pro θα είναι να κάνει συνδρομητές πελάτες που λαμβάνουν επί του παρόντος δωρεάν υπηρεσίες λογισμικού και τηλεματικής.

Σχετικά Άρθρα