Η Hyundai Motor Group είναι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και της δεκαετίας του 1990, τα αυτοκίνητα Hyundai δεν τύγχαναν της αποδοχής των Αμερικανών, καθώς ήταν φθηνά και χαμηλής ποιότητας. Αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον.
Τα τρία όπλα στη φαρέτρα της αυτοκινητοβιομηχανίας – η Hyundai, η Kia και η Genesis – απολαμβάνουν της διεθνούς αναγνώρισης και κερδίζουν το ένα βραβείο μετά το άλλο.
«Το Hyundai που βλέπουμε σήμερα, ειδικά από την αμερικανική σκοπιά, θα ξάφνιαζε τους ανθρώπους αν θυμούνται το Hyundai που πρωτομπήκε στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου πριν από χρόνια», δήλωσε ο κ. William Barnett, καθηγητής στο Stanford Graduate School of Business.
Η Tesla εξακολουθεί να κυριαρχεί στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ο όμιλος Hyundai Motor Group είναι ο δεύτερος κατασκευαστής EV με τις περισσότερες πωλήσεις στις Η.Π.Α.
«Από την πλευρά της ηλεκτροκίνησης, η Hyundai έχει κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά», δήλωσε ο κ. Sam Abuelsamid, κύριος αναλυτής έρευνας στο Guidehouse Insights.
Η άνοδος τόσο στις πωλήσεις όσο και στο κύρος της οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη επίμονη δέσμευση της εταιρείας στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων της, στη στρατολόγηση κορυφαίων ταλέντων και στην ανάληψη καινοτόμων πρωτοβουλιών, που την έκαναν να ξεχωρίσει στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αυτό είναι εμφανές στο νέο κέντρο σχεδιασμού και «καινοτομίας» που έχει κατασκευάσει στη Σιγκαπούρη. Εκεί, δοκιμάζει νέες μεθόδους συναρμολόγησης, επενδύσεις στη ρομποτική, αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.
«Νομίζω ότι η Hyundai Motor Group δεν είναι εταιρεία αυτοκινήτων», δήλωσε ο κ. Jose Munoz, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. «Νομίζω ότι είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας, καθώς πολλά από τα προϊόντα και τις υπηρεσίας ανήκουν σχεδόν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας».
Η πορεία της Hyundai προς την κορυφή, ωστόσο, δεν ήταν ρόδινη. Πολλές φορές βρέθηκε και βρίσκεται ακόμα στη δίνη δυσάρεστων εξελίξεων που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθούν επιζήμιες για την αξιοπιστία της.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι κλοπές των μοντέλων Hyundai και Kia που από το 2020, έχουν εκτοξευθεί, μετά από ένα βίντεο στο διαδίκτυο που έγινε viral. Η Hyundai και η Kia έχουν ανακαλέσει τουλάχιστον 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα εξαιτίας προβληματικών εξαρτημάτων. Επίσης, όπως πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, η εταιρεία αντιμετωπίζει πιέσεις από το συνδικάτο United Auto Workers για τα εργοστάσιά της στη χώρα.