MENU

Τα «σκήπτρα» της χάνει η άλλοτε κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Αγώνας δρόμου για τις εταιρίες να παραμείνουν ανταγωνιστικές

Το βηματισμό της φαίνεται να χάνει η άλλοτε κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, καθώς οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστές όπως η Volkswagen ο Όμιλος Mercedes-Benz και η BMW αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις που φαίνεται να απειλούν το συνυφασμένο με την υψηλή ποιότητα και κύρος «made in Germany» brand.

Οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστές όπως ανακοίνωσαν τις τελευταίες εβδομάδες αποτελέσματα τριμήνου με αστερίσκους, επικαλούμενοι την οικονομική αδυναμία και την υποτονική ζήτηση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο,

Αυτή η θύελλα ζητημάτων έχει πυροδοτήσει ανησυχίες και κορυφή του παγόβουνου αποτελεί η περίπτωση της Volkswagen και η απόφασή της να προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Επιπλέον ο τερματισμός του προγράμματος επιδοτήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γερμανίας στα τέλη του περασμένου έτους και η πρόσφατη αποτυχία του Βερολίνου να αποτρέψει την Ευρωπαϊκή Ένωση να ψηφίσει υπέρ των δασμών της Ε.Ε στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV), εντείνουν τον προβληματισμό για τη πορεία από εδώ και στο εξής, με το τελευταίο να υποδεικνύει τη φθίνουσα επιρροή της Γερμανίας στην περιφερειακή πολιτική – μια πιθανώς αδιανόητη ιδέα μόλις πριν από λίγα χρόνια.

Το ερώτημα είναι εάν οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων καταφέρνουν να προσαρμόσουν τα χαρτοφυλάκια των προϊόντων τους, να αλλάξουν τους οργανισμούς τους και να αυξήσουν την παραγωγικότητα αρκετά γρήγορα για να διατηρήσουν τη θέση και τη συνέπεια που είχαν για δεκαετίες.

Ορισμένες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκοί γίγαντες αυτοκινήτων περιλαμβάνουν τον αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα, την «πατριωτική» τάση των Κινέζων καταναλωτών που επιλέγουν να αγοράζουν εγχώρια οχήματα αντί για ευρωπαϊκά οχήματα, καθώς και οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων που αποτυγχάνουν να επιστρέψουν στην προ-Covid-19 επίπεδα.

Στην αντεπίθεση με νέα μοντέλα οι Ευρωπαίοι

Κάποιοι ελπίζουν ότι η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα σημείο καμπής για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να λανσάρουν EV χαμηλού κόστους σε μια προσπάθεια να εκκινήσουν τη ζήτηση και να ανακτήσουν μέρος του μεριδίου αγοράς που κατέχουν τώρα οι κινεζικές μάρκες.

Η BMW παρουσίασε δύο οικονομικά ηλεκτρικά μοντέλα Mini στην εμπορική έκθεση, συμπεριλαμβανομένων των John Cooper Works Electric και John Cooper Works Aceman.

Σχετικά Άρθρα