Οι μετοχές της κινέζικης κατασκευάστριας ηλεκτρικων οχημάτων BYD σημείωσαν ιστορικό υψηλό την Τετάρτη (14/2), ενώ είχε ήδη ανακοινωθεί η συνεργασία της με την εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης DeepSeek νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Η κινεζική εταιρεία, η οποία είναι ο κύριος ανταγωνιστής της Tesla, δήλωσε ότι θα ενσωματώσει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε όλα τα μοντέλα της, καλύπτοντας από τα πιο οικονομικά έως τα πιο αποκλειστικά οχήματα.
Ο ιδρυτής της BYD, Wang Chuanfu, δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εταιρεία του επιδιώκει να καταστήσει την αυτόνομη οδήγηση λιγότερο ως πολυτέλεια και περισσότερο ως ένα κοινό χαρακτηριστικό ασφαλείας.
Αυτή η ανακοίνωση έγινε μετά την πιο προσεκτική προσέγγιση που είχε ακολουθήσει η BYD στην αυτόνομη οδήγηση σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.
Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία “Το Μάτι του Θεού” (God’s Eye), θα είναι διαθέσιμη σε αυτοκίνητα που κοστίζουν μόλις 69.800 γιουάν (9.200 ευρώ).
Η BYD ανακοίνωσε ότι θα ενσωματώσει λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης από την DeepSeek σε τουλάχιστον μερικά από τα μοντέλα αυτόνομης οδήγησης της.
Η BYD προσφέρει επιπλέον επιλογές
Οι ειδικοί σημείωσαν ότι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να επιτρέψει στην BYD να προσφέρει ένα πιο εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών και να βελτιώσει τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.
Οι ανταγωνιστές της BYD, όπως η Geely, η Great Wall Motor και η Stellantis σε συνεργασία με την Leapmotor, επίσης επιδιώκουν να ενσωματώσουν τα συστήματα της DeepSeek στα μοντέλα τους.
Η DeepSeek αναδείχθηκε φέτος ως σημαντικός διαταραχτής στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, αφού λάνσαρε ένα μοντέλο που χρησιμοποιεί πολύ λιγότερη υπολογιστική ισχύ από τα αμερικανικά αντίστοιχα.
Ενώ αυτό αμφισβήτησε τις υπάρχουσες υποθέσεις γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, η OpenAI με έδρα το Σαν Φρανσίσκο αντέτεινε γρήγορα ότι η κινεζική εταιρεία έκλεψε δεδομένα από την OpenAI για να εκπαιδεύσει τα μοντέλα της.
Καθώς περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται προς τα χαρακτηριστικά που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη, ένα σημαντικό εμπόδιο παραμένει η ρύθμιση ασφαλείας.
Η Tesla του Elon Musk, για παράδειγμα, περιμένει ακόμα το πράσινο φως από το Πεκίνο για τα εντελώς αυτόνομα οχήματά της.
Το απόγευμα της Τετάρτης (12/2), γύρω στις 2:25 μ.μ. στην Κίνα, οι μετοχές της BYD έφτασαν στο υψηλότερο σημείο τους, φτάνοντας τα ¥346,83 (2,18 ευρώ).