MENU

Στροφή των Ελλήνων στα «made in China» ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η τιμή παραμένει σημαντικός παράγοντας

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα βρέθηκαν στο επίκεντρο της μεγαλύτερης έκθεσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα, «Auto Athina 2024», η οποία ξεκίνησε στην Αθήνα το Σάββατο 5 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 13 Οκρωβρίου, ενδεικτικό του αυξανόμενου ενδιαφέροντος των Ελλήνων για την ηλεκτροκίνηση και τα μοντέλα κινεζικής κατασκευής.

Τοποθετημένο σε περίοπτη θέση στην είσοδο, το έκθεμα της BYD υποδέχτηκε τους επισκέπτες που ήταν πρόθυμοι να εξερευνήσουν πάνω από 200 νέα μοντέλα οχημάτων που εκτέθηκαν – από συμβατικά αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων μέχρι υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικές επιλογές από περίπου 40 εκθέτες. Την προσοχή συγκέντρωσαν τα χαρακτηριστικά, ο σχεδιασμός και οι τεχνολογίες αιχμής που προσφέρουν οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η εικόνα της ελληνικής αγοράς

Ο αριθμός των Ελλήνων που στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα τα τελευταία χρόνια βαίνει συνεχώς αυξανόμενος. Από τον Αύγουστο, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων (AMVIR) ανέφερε ότι ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους είναι 17,3 χρόνια, ενώ μόνο 1 στα 315 είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αποκτήσει δυναμική, με τον Ιούλιο να σημειώνει ρεκόρ μηνιαίων πωλήσεων 882 μονάδων, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 7,22% και αύξηση 53,93% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα plug-in υβριδικά ακολούθησαν από κοντά με μερίδιο αγοράς 6,67% σε 814 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις των παραδοσιακών βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν ετήσια μείωση περίπου 30%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της AMVIR, πέρυσι πουλήθηκαν στην Ελλάδα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα (6.379) από ό,τι τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια μαζί (5.872).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων, αναζητούν επιλογές μεταφοράς φιλικές προς το περιβάλλον, σταθμίζοντας οφέλη όπως το χαμηλό κόστος συντήρησης και λειτουργίας έναντι εκτιμήσεων όπως η αυτονομία της μπαταρίας. Η τιμή παραμένει σημαντικός παράγοντας, ωθώντας πολλούς Έλληνες να αξιοποιήσουν τα κυβερνητικά κίνητρα.

Από το 2022, διάφορα προγράμματα επέτρεψαν στους καταναλωτές να λάβουν επιδοτήσεις έως και 22.500 ευρώ, καλύπτοντας περίπου το 40% του κόστους ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, διευκολύνοντας έτσι τη μετάβαση.

«Οι επιδοτήσεις είναι αρκετά ελκυστικές στη χώρα αυτή τη στιγμή, αλλά οι υποδομές παραμένουν πρωταρχικό μέλημα», επισημαίνουν καταναλωτές. Οι μεγαλύτερες ανησυχίες αφορούν κυρίως στην εμβέλεια της μπαταρίας στις μετακινήσεις σε αγροτικές περιοχές ή σε μικρά νησιά.

Υποδομές φόρτισης

Η Ελλάδα φιλοξενεί σήμερα περίπου 6.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης, κυρίως σε αστικά κέντρα. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να διπλασιάσει αυτόν τον αριθμό έως το 2025, με στόχο να δημιουργήσει πάνω από 100.000 σημεία φόρτισης έως το 2030, στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα και της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων άρχισαν να εισέρχονται στην ελληνική αγορά πριν από δύο χρόνια, με τους Έλληνες καταναλωτές να έχουν πλέον πρόσβαση σε περίπου 10 κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Επισκέπτες της έκθεσης αλλά και Έλληνες έμποροι αυτοκινήτων που διανέμουν κινεζικά οχήματα τόνισαν την εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής που προσφέρουν οι μάρκες αυτές. Συνδυάζουν υψηλής ποιότητας, τεχνολογικά προηγμένα και καλοσχεδιασμένα οχήματα με ανταγωνιστικές τιμές, προσελκύοντας τους Έλληνες αγοραστές.

Σχετικά Άρθρα