MENU

Στο δρόμο από τέλη Αυγούστου τα 96 νέα λεωφορεία που θα εξυπηρετούν την ανατολική Αττική

Θα ακολουθήσει τον Οκτώβριο η κυκλοφορία των νέων οχημάτων στις δυτικές και βόρειες περιοχές του λεκανοπεδίου

Από τα τέλη Αυγούστου έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου εκτιμάται ότι θα έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΑΣΑ το σύνολο των 96 οχημάτων που θα εκτελούν αστική συγκοινωνία στην ανατολική Αττική.

Αντίστοιχα περίπου τον Οκτώβριο τοποθετείται η δρομολόγηση και των πρώτων καινούργιων οχημάτων στις περιοχές της δυτικής και βόρειας Αττικής.

Οι δίδυμες συμβάσεις μεταξύ του ΟΑΣΑ και της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής υπεγράφησαν το απόγευμα της Τρίτης (30/07), ενώ το πρωί της ίδιας ημέρας η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε επισκεφτεί το αμαξοστάσιο, το οποίο είχαν κατασκευάσει βάσει της συμβατικής τους υποχρέωσης οι ανάδοχοι στο Κορωπί.

Συνολικά στην κοινοπραξία, η οποία δημιουργήθηκε από τη σύμπραξη εταιριών ΚΤΕΛ και τουριστικών πρακτορείων, παραχωρούνται μετά την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού από τον ΟΑΣΑ 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούνται από 211 καινούργια λεωφορεία για διάστημα οκτώ ετών.

Βάσει της σύμβασης, ο ανάδοχος έχει στη διάθεσή του προθεσμία ενός έτους μέχρι να θέσει σε κυκλοφορία τον προβλεπόμενο αριθμό καινούργιων λεωφορείων (συμπεριλαμβανομένων και των εφεδρικών) και να λειτουργήσει τις προβλεπόμενες εγκαταστάσεις αμαξοστασίων. Ωστόσο στόχος του Οργανισμού είναι αυτό να γίνει το συντομότερο δυνατό εφόσον βέβαια έχει ολοκληρωθεί η άφιξη και ο εκτελωνισμός των οχημάτων που ακόμα βρίσκονται σε εξέλιξη.

Αρχή από την ανατολική Αττική

Το πρώτο τμήμα της υπογραφείσας σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών με αστικά λεωφορεία για την ανατολική Αττική. O ανάδοχος αναλαμβάνει τη λειτουργία σε 25 λεωφορειακές γραμμές της ανατολικής Αττικής για την εξυπηρέτηση των οποίων θα πρέπει να προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες. Για το σκοπό αυτό απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων).

Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως κατά τη συνολική διάρκεια της 8ετούς σύμβασης ανέρχεται σε 9,56 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα.

Αντικείμενο της δίδυμης σύμβασης που αφορά τη δυτική Αττική είναι η παροχή υπηρεσιών σε 38 Λεωφορειακές Γραμμές για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.757 δρομολόγια κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες και απαιτούνται 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματοχιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως ανέρχεται σε 9,97 εκατομμύρια.

Υπενθυμίζεται ότι η δαπάνη της σύμβασης χρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ Α.Ε. και ανέρχεται σε 196,03 εκατ. ευρώ για το τμήμα Α της ανατολικής Αττικής και 204,33 εκατ. ευρώ για το τμήμα Β της δυτικής Αττικής για το χρονικό διάστημα 2025 – 2032.

Στη σύμβαση προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4%, δηλαδή κατά 7,53 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Το δικαίωμα προαίρεσης μπορεί να περιλαμβάνει την προσθήκη επιπλέον γραμμών ή δρομολογίων υφιστάμενων γραμμών σε σχέση με εκείνα που είχαν υπολογιστεί κατά τη ανάθεση της σύμβασης έως του συνολικού ποσοστού του 4%. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκηθεί μία ή περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της σύμβασης και πάντως μέχρι την εξάντληση του διατιθέμενου ποσού, με έγγραφη κοινοποίηση του ΟΑΣΑ προς τον ανάδοχο έως 30 ημέρες πριν την προβλεπόμενη έναρξη εκτέλεσης του πρόσθετου συγκοινωνιακού έργου.

Σε ό,τι αφορά την αμοιβή του αναδόχου έχει προβλεφθεί αναπροσαρμογή της ως προς την αξία των καυσίμων (ρήτρα καυσίμου).

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 8ετής και ξεκινά από τη δρομολόγηση του συνόλου των καινούργιων λεωφορείων. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης του συγκοινωνιακού έργου θα καθοριστεί μεταξύ ΟΑΣΑ και αναδόχου αφού πιστοποιηθεί αυτή, με Πρωτόκολλο Παράδοσης – Παραλαβής όπου θα περιλαμβάνεται ο αριθμός των οχημάτων, η καταλληλότητά τους και οι εγκαταστάσεις των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα οχήματα, τα οποία οφείλει να εγκαταστήσει στα λεωφορεία ο ανάδοχος.

Οι υποχρεώσεις του αναδόχου

Για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση ο ανάδοχος υποχρεούται:

  • Να μην προβαίνει σε τροποποιήσεις του προγράμματος του συγκοινωνιακού έργου, παρά μόνο έπειτα από την έγκαιρη υποβολή τεκμηριωμένου σχετικού αιτήματος στον ΟΑΣΑ και την αντίστοιχη γραπτή συμφωνία του.
  • Σε περίπτωση απόκλισης της παροχής συγκοινωνιακού έργου από τα συμφωνημένα (π.χ. ακύρωση δρομολογίων, αλλαγή προγράμματος, τροποποίηση διαδρομής, υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας, κλπ.) για οποιοδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων ανωτέρας βίας, καθώς και των εξαιρετικών περιπτώσεων λόγω έκτακτων και απρόβλεπτων εργασιών εκδηλώσεων, συγκεντρώσεων, πορειών, σε λεωφορειακές οδούς, ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση να ενημερώνει το επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο μέσο με προτεραιότητα την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των συστημάτων τηλεματικής. Υποχρεώνεται επίσης να ενημερώνει τον ΟΑΣΑ εντός 24 ωρών για την όποια απόκλιση, τον λόγο που αυτή προέκυψε και τα μέτρα που προτίθεται να λάβει (ή έχει ήδη λάβει) για την επαναφορά στην κανονική εκτέλεση του έργου.
  • Να ενημερώνει τον ΟΑΣΑ για προβλήματα και προσκόμματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών, τα οποία περιήλθαν σε γνώση του από παράπονα επιβατών, ενημέρωση από μέσα μαζικής ενημέρωσης, αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αιτήματα από ανεξάρτητες αρχές και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.
  • Να εγκαταστήσει πριν την έναρξη του συγκοινωνιακού έργου σε όλα τα λεωφορεία που θα χρησιμοποιεί σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατό με το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) του ΟΑΣΑ, καθώς και τις απαιτούμενες υποδομές διασύνδεσης του συστήματος. Το υπό εγκατάσταση σύστημα θα πρέπει να είναι συμβατό με το αντίστοιχο σύστημα του ΟΑΣΑ, προκειμένου η χρήση – είσπραξη κομίστρου να γίνεται δια του ηλεκτρονικού συστήματος κομίστρου του ομίλου ΟΑΣΑ και για να εξασφαλίζονται αξιόπιστα στοιχεία ως προς τους επιβάτες ανά κατηγορία κομίστρου και τα έσοδα απ’ την εκτέλεση του ανατιθέμενου έργου. Ο ανάδοχος αναλαμβάνει επίσης με δικές του δαπάνες τη συντήρηση και την αξιόπιστη λειτουργία του.
  • Να εγκαταστήσει σε όλα τα οχήματα σύστημα τηλεματικής συμβατό και διασυνδεδεμένο με αυτό του ΟΑΣΑ προκειμένου να πιστοποιείται η εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου (γραμμές – αριθμός δρομολογίων – πρόγραμμα δρομολογίων), να υπάρχει πλήρης ενημέρωση των επιβατών από τις υπάρχουσες στάσεις τηλεματικής καθώς και την εφαρμογή της τηλεματικής που λειτουργεί ο ΟΑΣΑ και να επιμελείται με μέριμνα και δικές του δαπάνες την συντήρηση και την αξιόπιστη λειτουργία του.
  • Να υποβάλλει στον ΟΑΣΑ, στο τέλος κάθε τριμήνου, Τριμηνιαίες Εκθέσεις Απολογισμού Υπηρεσιών (ΤΕΑΥ) με καταγραφή του παραγόμενου συγκοινωνιακού έργου, ανά λεωφορειακή γραμμή και ημέρα.

Σχετικά Άρθρα