MENU

Στο αμαξοστάσιο των νέων λεωφορείων στο Κορωπί ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Στα τέλη του μήνα η σταδιακή ένταξή τους στις λεωφορειακές περιαστικές γραμμές

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί σήμερα το πρωί, στις 7:30, το αμαξοστάσιο των νέων λεωφορείων των περιαστικών διαδρομών του ΟΑΣΑ στο Κορωπί.

Ήδη, τα πρώτα 130 λεωφορεία έχουν παραληφθεί από την ανάδοχη κοινοπραξία και τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η προμήθεια και των υπολοίπων οχημάτων.

Η σταδιακή ένταξή τους στις λεωφορειακές περιαστικές γραμμές θα ξεκινήσει στα τέλη Αυγούστου, αρχής γενομένης από την Ανατολική Αττική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές Ιουλίου είχε πραγματοποιήσει μία άκρως πρωινή επίσκεψη (λίγο μετά τις 6 το πρωί στις 3/7) στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ.

Σε εξέλιξη η ανανέωση λεωφορείων και τρόλεϊ

Στο μεταξύ στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί ήδη από τα μέσα Ιουνίου το σύνολο των 250 καινούριων ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου για την ανανέωση του στόλου προβλέπονται τα εξής:

  • Έως το τέλος του 2025, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Τα 100
  • από αυτά θα είναι αρθρωτά 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων. Στόχος είναι τα πρώτα 10 απ’ αυτά να βρίσκονται στην Αθήνα εντός του καλοκαιριού.
  • Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ έως το 2035. Ειδικά οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ έχουν προσωρινό ανάδοχο, ο οποίος πρόκειται να θέσει σε λειτουργία καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, 96 και 115 αντίστοιχα.
  • Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα ανέρχεται σε 452 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ η παραχώρηση αφορά διάστημα οκτώ ετών και περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 4% κατά την διάρκεια της σύμβασης. Στις υποχρεώσεις του αναδόχου εντάσσεται η κάλυψη των δρομολογίων με 211 καινούρια λεωφορεία.
  • Ο διαγωνισμός της Θεσσαλονίκης αφορά σε έργο περίπου 22,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων ετησίως για 10 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης έως πέντε χρόνια επιπλέον και πρόβλεψη αύξησης του έργου έως 20%. Περιλαμβάνει μοναδιαίο κόστος χιλιομέτρου στα 2 ευρώ αλλά και κινητροδότηση του αναδόχου ανάλογα με την επιπλέον επιβατική κίνηση που θα ελκύσει, κάτι που δεν περιλαμβάνει η σύμβαση της Αττικής. Ο εκτιμώμενος αριθμός οχημάτων για το έργο θα ανέλθει έως 250 μαζί με τα εφεδρικά και θα καθοριστεί ο τύπος και η χωρητικότητά τους στη Β΄ φάση του διαγωνισμού.
  • Δρομολογούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 300 και 164 μισθώσεις λεωφορείων αντίστοιχα.
  • Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως δοκιμάζονται λεωφορεία υδρογόνου με στόχο την προμήθεια έως και 100 οχημάτων αυτού του καυσίμου σε επόμενο στάδιο.

Σχετικά Άρθρα