Με αμείωτο ρυθμό οι Κινέζοι κατασκευαστές EV συνεχίζουν να πουλάνε όλο και περισσότερα οχήματα, παραμένοντας ακλόνητοι απέναντι στους περιορισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ΗΠΑ και του Καναδά στις εξαγωγές των “made in china” ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω ανησυχιών για τον ανταγωνισμό.
Παρά τα εμπόδια οι ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, μεταξύ των οποίων οι BYD, Li Auto, Nio και XPeng, ανέφεραν αύξηση των πωλήσεων από έτος σε έτος για τον Αύγουστο.
Η Tesla ανακοίνωσε επίσης σημαντική αύξηση στις πωλήσεις EV τον περασμένο μήνα, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων που πωλούνται εντός της Κίνας και εκείνων που εξάγονται από την Κίνα σε αγορές του εξωτερικού.
Η ανάπτυξη υποδηλώνει ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποδεικνύοντας ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι σε θέση να αντέξουν τις ρυθμιστικές προκλήσεις που δημιουργούνται από τους νέους δασμούς που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και τον Καναδά φέτος.
Αύξηση στον αριθμό παραδόσεων τον Αύγουστο
Η BYD, η μάρκα με τις υψηλότερες πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων επιβατικών οχημάτων για τον συγκεκριμένο μήνα, με τα νέα ενεργειακά οχήματα να αυξάνονται κατά 30% από έτος σε έτος σε 373.083 μονάδες.
Σύμφωνα με την έκθεσή της, οι παραδόσεις plug-in υβριδικών EV αυξήθηκαν κατά 48%, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν μόλις κατά 12%.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων New Energy (NEPV) στο εξωτερικό ανήλθαν σε 31.451 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 8% των συνολικών πωλήσεων NEPV της BYD.
Οι πωλήσεις της BYD στο εξωτερικό έφτασαν τις 270.000 μονάδες τους πρώτους επτά μήνες, αντιπροσωπεύοντας το 14% των συνολικών πωλήσεων, βάζοντας την εταιρεία σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου των 500.000 εξαγωγών φέτος.
Εκτός από την BYD, η Li Auto είχε τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των Κινέζων κατασκευαστών EV, με τις πωλήσεις να ενισχύονται κατά 37,8% από έτος σε έτος σε 48.122 οχήματα τον Αύγουστο, παρά την επιβράδυνση κατά 5,6% από τον Ιούλιο.
Επιπλέον, η XPeng παρέδωσε 14.036 EVs κατά τη διάρκεια του ίδιου μήνα, καταγράφοντας άνοδο 2,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 26% σε σχέση με τον Ιούλιο.
Η κορυφαία κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Nio πούλησε 20.176 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, επιτυγχάνοντας αύξηση 4% από έτος σε έτος.
Τα κινεζικά οχήματα της Tesla σημείωσαν επίσης αύξηση πωλήσεων 3% από έτος σε έτος τον Αύγουστο, σύμφωνα με την China Passenger Car Association (CPCA), με τις παραδόσεις των Model 3 και Model Y να κινούνται ανοδικά κατά 17% από τον Ιούλιο.
Η βελτίωση των πωλήσεων περιλαμβάνει παραδόσεις αυτοκινήτων εντός της Κίνας και εξαγωγές στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες, υποδεικνύοντας ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο συνέχισε να επωφελείται από τα κίνητρα πολιτικής της Κίνας.
Παγκόσμιοι περιορισμοί στις εξαγωγές
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς έχουν ανακοινώσει σχέδια να περιορίσουν τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα (EVs) λόγω ανησυχιών ότι οι επιδοτήσεις που παρέχονται από την κινεζική κυβέρνηση είναι άδικες και επιζήμιες για τους τοπικούς κατασκευαστές.
Τόσο οι ΗΠΑ όσο και ο Καναδάς έχουν προτείνει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής, ενώ η ΕΕ σχεδιάζει να επιβάλει πολύ χαμηλότερο συντελεστή σε σύγκριση με τους άλλους δύο.
Πριν από δύο εβδομάδες, η ΕΕ μείωσε τον πρόσθετο δασμό στα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα στο 9%, από 20,8%.
Αυτό το νέο ποσοστό είναι σημαντικά χαμηλότερο από το εύρος από 17% έως 36,3% που επιβάλλεται σε άλλους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ΕΕ έχει επίσης αναθεωρήσει τους δασμούς σε άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ορίζοντας τους σε 36,3% για τη SAIC, 19,3% για την Geely και 17% για την BYD – όλοι ελαφρώς χαμηλότεροι από ότι αρχικώς αναμενόταν.
Το σχέδιο υπόκειται στην έγκριση της πλειοψηφίας των 27 κρατών μελών της ΕΕ πριν από τις 31 Οκτωβρίου. Εάν εγκριθούν, τα νέα τιμολόγια θα παραμείνουν σε ισχύ για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η μείωση των εξαγωγών EV της Κίνας μπορεί να είναι προσωρινή
Σύμφωνα με την Dataforce, οι ταξινομήσεις για κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) σε όλη την Ευρώπη μειώθηκαν κατά 9,7% από έτος σε έτος τον Ιούλιο.
Εκτιμάται ότι αυτή η υποχώρηση συνδέεται με τους προσωρινούς πρόσθετους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά EV. Ωστόσο, ήταν σημαντικά περιορισμένη συγκριτικά με την πτώση 30% τον Ιούνιο, υποδηλώνοντας ότι ο αντίκτυπος αυτών των νέων δασμών μπορεί να είναι προσωρινός.
Σε απάντηση, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ετοιμάζονται να δημιουργήσουν εργοστάσια παραγωγής στο εξωτερικό για να αντιμετωπίσουν τους πρόσθετους δασμούς που επιβάλλονται από άλλες χώρες και που πιθανότατα θα ενισχύσουν τον όγκο των πωλήσεών τους μακροπρόθεσμα.
Μακροπρόθεσμη επένδυση για την επέκταση των καυσίμων
Η BYD επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στην Ευρώπη, την Ασία και τη Νότια Αμερική, με τοποθεσίες όπως η Ουγγαρία, η Βραζιλία και η Τουρκία.
Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι οι αγορές του εξωτερικού θα αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων πωλήσεων στο μέλλον. Ωστόσο, έχει φρενάρει τα σχέδια να επενδύσει σε εργοστάσιο του Μεξικού λόγω των επικείμενων εκλογών στις ΗΠΑ.
Την ίδια στιγμή η SAIC έχει ήδη κατασκευάσει τρία εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ταϊλάνδη, την Ινδονησία και την Ινδία. Η Chery Auto υπέγραψε συμφωνία με την ισπανική EV Motors για την κατασκευή του πρώτου της ευρωπαϊκού εργοστασίου στην Καταλονία.
Η εταιρεία ανακοίνωσε, επίσης, πέρυσι ότι θα ιδρύσει ένα εργοστάσιο στην Αργεντινή και εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός νέου εργοστασίου στο Ηνωμένο Βασίλειο.