MENU

Stellantis: Τεράστια πρόκληση το κόστος του υδρογόνου

Την ίδια στιγμή λανσάρει 8 νέα βαν με κυψέλες καυσίμου

Το κόστος της κινητικότητας με υδρογόνο είναι «ιλιγγιώδες» και και απέχει πολύ από το γίνει προσιτό, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο Stellantis, περίπου δύο μήνες αφότου παρουσίασε στην αγορά οκτώ νέα βαν με κυψέλες καυσίμου.

“Φυσικά, το υδρογόνο προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία, επειδή φορτίζει πολύ πιο γρήγορα από τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, αλλά η τεράστια πρόκληση του κόστους παραμένει”, δήλωσε ο κ. Carlos Tavares στο Freedom of Mobility Forum.

“Αυτή τη στιγμή, βλέπουμε ότι η τεχνολογία για την κινητικότητα με βάση το υδρογόνο είναι διπλάσια σε κόστος από τα ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο στη συνέχεια σημαίνει ότι είμαστε πολύ μακριά από τη συμβατική τεχνολογία [ορυκτών καυσίμων], οπότε φοβάμαι ότι προς το παρόν η οικονομική προσιτότητα θα είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για το υδρογόνο”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το Hydrogen Insight η οδήγηση ενός αυτοκινήτου Toyota με κυψέλες καυσίμου ήταν σχεδόν 14 φορές πιο ακριβή από ένα αντίστοιχο Tesla EV.Ο Tavares τόνισε ότι τα οχήματα υδρογόνου θα μπορούσαν να είναι κατάλληλα για μεγάλες εταιρείες, αλλά όχι για απλούς πολίτες.

Η Stellantis -στην οποία ανήκουν μάρκες όπως οι Chrysler, Citroën, Fiat, Peugeot και Vauxhall– δήλωσε στα τέλη Ιανουαρίου ότι θα εισάγει εκδόσεις υδρογόνου σε οκτώ μοντέλα ηλεκτροκίνητων φορτηγών με μπαταρία, σε μια προσπάθεια να “εδραιώσει τη θέση της ως αδιαμφισβήτητου ηγέτη στην προώθηση μηδενικών εκπομπών ρύπων στα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη“.

Οι νέες εκδόσεις

Πρόκειται για τα Citroën ë-Jumpy και ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo και E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro και Movano, και Peugeot E-Expert και E-Boxer – με την παραγωγή να ξεκινά άμεσα στα εργοστάσιά της στο Hordain της Γαλλίας και στο Gliwice της Πολωνίας. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινίσει ποια μοντέλα θα κατασκευάσει αρχικά ή πότε θα είναι εμπορικά διαθέσιμα.

Η Stellantis πραγματοποίησε μια ακόμα σημαντική επένδυση στα οχήματα υδρογόνου τον περασμένο Μάιο, όταν απέκτησε μερίδιο 33% στον Γάλλο προμηθευτή κυψελών καυσίμου Symbio αναφέροντας τότε ότι ανέμενε να παράγει έως και 10.000 φορτηγά υδρογόνου μέχρι το τέλος του 2024 – κάτι που τώρα φαίνεται εξαιρετικά απίθανο.

Σχετικά Άρθρα