Χειρόφρενο θα σηκώσουν αύριο Πέμπτη (23/1), από 09.00 π.μ. έως 15.00 μ.μ., τα ΤΑΞΙ ενώ θα πραγματοποιηθεί και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών σύμφωνα με απόφαση που έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) κατά τη συνεδρίαση της προηγούμενης εβδομάδας, όπου και συζητήθηκε το σχέδιο νόμου που αφορά το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Με ομόφωνη απόφαση το Συμβούλιο αποφάσισε την κλιμάκωση των προσπαθειών για την χρήση των λεωφορειολωρίδων τουλάχιστον από τα έμφορτα Ταξί.
Η συγκέντρωση των αυτοκινήτων έχει οριστεί για τις 09:30 π.μ. στην συμβολή των οδών Σπύρου Πάτση και Λεωφόρο Αθηνών. Θα ακολουθήσει πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών και θα επιδοθεί ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.
Υπενθυμίζεται ότι, η στάση εργασίας και η διαμαρτυρία των αυτοκινητιστών ταξί είναι η συνέχεια μιας ευρύτερης κρίσης στον κλάδο, που, όπως μετέδιδε πριν μια εβδομάδα το energodromio.gr, έχει φέρει στο προσκήνιο η αποτυχία της δράσης «Πράσινα Ταξί». Παρά την επιδότηση 22.500 ευρώ για την αντικατάσταση ταξί με ηλεκτρικά οχήματα, μόλις 100 από τα 26.000 ταξί έχουν ανανεωθεί πανελλαδικά, με τον στόχο για εξηλεκτρισμό του στόλου να παραμένει ανέφικτος.
Οι αυτοκινητιστές ζητούν την άρση της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών ταξί από το 2026, υποστηρίζοντας ότι το υψηλό κόστος και η περιορισμένη απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων καθιστούν τον στόχο ανεφάρμοστο. Ταυτόχρονα, επαναφέρουν το πάγιο αίτημα για πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες, καθώς η απαγόρευση δυσχεραίνει τη λειτουργία τους και αυξάνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
“Το Ταξί είναι υπηρεσία Δημόσιας χρήσης.
Αναβαθμίστε την!!!
Στάση εργασίας των Ταξί την Πέμπτη 23/1/2025, 09:00 – 15:00.
Συγκέντρωση με τα οχήματα μας στην συμβολή των οδών Σπ. Πάτση & Λ.Αθηνών στις 09:30.
Ακολουθεί το ψήφισμα που θα επιδοθεί αύριο στο Υπ. Μεταφορών.
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ
Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο άρθρο 52 παρ. 6 ΚΟΚ σε
συνδυασμό με τις προσαρτόμενες σε αυτόν ΚΥΑ που καθορίζουν την
κίνηση στις Ειδικές Λωρίδες για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
παράλληλης ροής ισχύει ότι, Απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε οχήματος (Ε.Ι.Χ„ ΤΑΞΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών).
Το ΣΑΤΑ εισηγείται την διαμόρφωση αυτοτελούς άρθρου στον ΚΟΚ που θα αναφέρει την «ΚΙΝΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ» ως εξής:
«ΚΙΝΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ»
Στη λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων επιτρέπεται η κίνηση, η στάση και απαγορεύεται η στάθμευση των:
α. Δημοσίων
μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ)
β. Ιδιωτικών
μέσων μαζικής μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, αστικά κ.λπ.)
γ. Δικύκλων
δ. Οχημάτων άμεσης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά,
αστυνομικά κ.λπ.)
ε. Δίτροχων Οχημάτων
στ. Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ.
Απαγορεύεται η κίνηση και η στάση κάθε οχήματος Ε.Ι.Χ, ημιφορτηγών ή φορτηγών.»
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, μόλις 1 στα 12 οχήματα που χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες μήκους 52 χλμ. στην Αττική είναι λεωφορείο. Η προσθήκη των ταξί στις λεωφορειολωρίδες θα συμβάλει ουσιαστικά στην αύξηση της αποδοτικότητας της βιώσιμης
μετακίνησης. Αναλυτικότερα τα αναμενόμενα οφέλη είναι:
•Βελτίωση της Μέσης Ταχύτητας των Αστικών Λεωφορείων: Με την
αυστηρή τήρηση της χρήσης της λεωφορειολωρίδας, τα λεωφορεία
θα κινούνται απρόσκοπτα.
Αύξηση της Ελκυστικότητας Χρήσης Ταξί: Διευκολύνοντας την κίνηση
των ταξί, μειώνεται ο χρόνος μεταφοράς επιβατών, καθιστώντας την υπηρεσία πιο αποδοτική και ελκυστική.
• Μείωση Τροχαίων Ατυχημάτων: Τα ταξί θα μπορούν να επιβιβάζουν
και να αποβιβάζουν επιβάτες χωρίς την ανάγκη απότομης εισόδου ή
εξόδου από τη λεωφορειολωρίδα.
• Αποσυμφόρηση των Λωρίδων Κυκλοφορίας: Τα ταξί δεν θα
χρειάζεται να εναλλάσσουν λωρίδες, βελτιώνοντας τη ροή της κυκλοφορίας.
• Περιβαλλοντικό αποτύπωμα (μείωση εκπομπών θερμοκηπίου).
Το ζήτημα της ελεύθερης πρόσβασης των ΕΔΧ στις λεωφορειολωρίδες δεν είναι το μοναδικό που πρέπει να διευθετηθεί. Μια σειρά από
προβλήματα κρατούν τον κλάδο αιχμάλωτο στην στασιμότητα και με
τον κίνδυνο της οικονομικής καταστροφής και της αποχώρησης
χιλιάδων αυτοκινητιστών Ταξί από το επάγγελμα.
Το ΣΑΤΑ ζητάει:
Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί
μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση μας είναι να
μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
Άμεση επαναδιατύπωση της ερμηνευτικής εγκυκλίου του πρώην
Υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου (ΑΔΑ: ΡΨΡ6465ΧΘΞ-
ΨΞΡ).
• Με αυτή την εγκύκλιο όσοι συνάδελφοι δεν μπόρεσαν να
αντικαταστήσουν το όχημα τους εντός εξαμήνου από την ημερομηνία
λήξης του ορίου ηλικίας, βρίσκονται αντιμέτωποι με την κατάθεση των κρατικών πινακίδων και της άδειας Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης στις κατά τόπους Δ/νσεις Μεταφορών.
Πρόσβαση των ελεγκτικών Αρχών στο Μητρώο οδηγών Ε.Δ.Χ. οχημάτων (άρθρο 96 – ν.4070/2012)
Κατάργηση της σταθερής τιμής από και προς το «Δ.Α.Α. Ελ. Βενιζέλος».
Αναπροσαρμογή κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού σε ετήσια βάση.
Αντικατάσταση πρότασης της παρ. 6 του άρθρου 58 του ν. 4070/2012 «Δεν επιτρέπεται η απόκτηση από ένα πρόσωπο πέραν του πέντε τοις εκατό (5%) του συνόλου των επιτρεπόμενων αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σε μία έδρα του άρθρου 83 παράγραφος 2 περίπτωση (α) και του τρία τοις εκατό (3%) σε μία ενιαία διοικητική μονάδα – έδρα του άρθρου 83 παράγραφος 2 περίπτωση (β) του παρόντος νόμου», σε 5 άδειες και 3 άδειες Ε.Δ.Χ. αντίστοιχα.
Επιδότηση στην αγορά όλων των τύπων οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον όπως euro 6, υβριδικών κ.α.
Κατάργηση της τροπολογίας της υφυπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη που καθιστά μη αποτελεσματικό στο 100% έναν έλεγχο για υποκλοπή μεταφορικού έργου στα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό τουριστικών γραφείων στο Ν.5121/2024 το Άρθρο 67.
Κατάργηση του ορίου ηλικίας των Ε.Δ.Χ. οχημάτων ταξί.
Πρόσκληση από την Περιφέρεια σε 6μηνη βάση για την αντικατάσταση πενταθέσιων Ε.Δ.Χ. με οχήματα 7 – 9 θέσεων έως ότου πληρωθεί το ποσοστό του 30% όπως ορίζει η αρ. 363025/27-11-2023 (ΦΕΚ6931/τΒ/08-12-2023).
Τα παραπάνω ζητήματα άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Μεταφορών. Ζητάμε επίσης την θετική εισήγηση από το Υ.ΜΕ στο οποίο υπάγονται τα Ε.Δ.Χ. για τα παρακάτω θέματα που κοινοποιήσαμε στο Υπ. Οικονομικών.
1. Κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης κερδών και επιστροφή
μας στον δίκαιο λογιστικό προσδιορισμό.
2. Αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ.
3. Απαλλαγή των καυσίμων των Ε.Δ.Χ. από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) με την εφαρμογή μηδενικού συντελεστή, όπως συμβαίνει με το αγροτικό πετρέλαιο.
4. Μόνιμη επιδότηση για αντικατάσταση ταξιμέτρου – ταμειακής μηχανής και αγορά ή αντικατάσταση POS.
5. Επιδότηση στην αγορά όλων των τύπων οχημάτων φιλικών προς
το περιβάλλον όπως euro 6, υβριδικών κ.α
6. Συμπερίληψη των Κ.Α.Δ. των εκμεταλλευτών ταξί και των
συνεταιρισμών ραδιοταξί σε εθνικά επιδοτούμενα προγράμματα, σε
ευρωπαϊκά προγράμματα και ΕΣΠΑ.
7. Μηδενικές τραπεζικές προμήθειες για ανέπαφες συναλλαγές καρτών μέσω POS για οποιαδήποτε συναλλαγή χρηματικού ύψους έως 30 ευρώ για όλους τους αυτοαπασχολούμενους ελεύθερους
επαγγελματίες και την χρέωση προμήθειας με ανώτατο πλαφόν 0,5% για ανέπαφες συναλλαγές από 20 ευρώ και πάνω.
8. Απαλλαγή ΦΠΑ στην αγορά αυτοκινήτου που προορίζεται για
Ε.Δ.Χ. Ταξί.”