MENU

“Σοκ και δέος” με τις εξελίξεις της VW στη Γερμανία

Προειδοποιήσεις για απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων

Το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας και κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, εξετάζει για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της η Volkswagen.

Στο πλαίσιο σχεδίου εξυγίανσης, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σχεδιάζει να αυστηροποιήσει τα μέτρα που λαμβάνει και να άρει την «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να κλείσει κάποια γραμμή παραγωγής και να περικόψει θέσεις εργασίας.

Ανάγκη λήψης δραστικών μέτρων

Η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία επικαλείται τους νέους ανταγωνιστές που εισέρχονται στις ευρωπαϊκές αγορές, την επιδείνωση της θέσης της Γερμανίας ως τοποθεσίας παραγωγής και την ανάγκη να λήψης δραστικών μέτρων, προκειμένου, όπως κι αρκετές ακόμα ευρωπαϊκές κατασκευάστριες, να αντιμετωπίσει τον αυξημένο ανταγωνισμό από τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Thomas Schaefer, Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων της Volkswagen, δήλωσε ότι αν και οι προσπάθειες για μείωση του κόστους απέδωσαν, εντούτοις οι συνθήκες στην αγορά επιδεινώθηκαν περαιτέρω.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρία τα εξαμηνιαία αποτελέσματα δείχνουν ότι δεν θα επιτύχει τον στόχο της για εξοικονόμηση 10 δισ. ευρώ έως το 2026.

Η συζήτηση γύρω από το κλείσιμο και τις απολύσεις αφορά τη βασική μάρκα Volkswagen του ομίλου, η οποία είδε τα λειτουργικά κέρδη να πέφτουν στα 966 εκατομμύρια ευρώ (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια) από 1,64 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος.

Ο όμιλος περιλαμβάνει επίσης μάρκες πολυτελείας, όπως τις Audi και Porsche, οι οποίες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τα οχήματα μαζικής αγοράς που κατασκευάζει η Volkswagen, καθώς και η SEAT και η Skoda.

Η εταιρεία επιδίωξε να μειώσει το κόστος μέσω πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και εξαγορών, αλλά πλέον, όπως επισημαίνει, αυτά τα μέτρα μπορεί να μην είναι αρκετά.

Τα πρόσθετα μέτρα που επηρεάζουν τα εργοστάσια ή τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με εκπροσώπους των εργαζομένων.

Αντιδράσεις από κυβέρνηση και συνδικάτα

Το κλείσιμο εργοστασίου θα ήταν το πρώτο τέτοιο γεγονός από τότε που το εργοστάσιο της VW στις ΗΠΑ στο Westmoreland της Πενσυλβάνια έκλεισε το 1988, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων dpa.

Αξιωματούχοι των συνδικάτων και εκπρόσωποι των εργαζομένων αντέδρασαν στην ιδέα του κλεισίματος ή των απολύσεων. Η κορυφαία εκπρόσωπος των εργαζομένων Daniela Cavallo είπε ότι “η διαχείριση απέτυχε… Η συνέπεια είναι μια επίθεση στους υπαλλήλους μας, στις τοποθεσίες μας και στις συμφωνίες εργασίας μας. Δεν θα υπάρξει κλείσιμο εργοστασίων μαζί μας.”

Ο κυβερνήτης της περιφέρειας της Κάτω Σαξονίας της Γερμανίας, Stephan Weil, ο οποίος συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, συμφώνησε ότι η εταιρεία έπρεπε να λάβει μέτρα, αλλά κάλεσε τη Volkswagen να αποφύγει το κλείσιμο εργοστασίων βασιζόμενη σε εναλλακτικούς τρόπους μείωσης του κόστους.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Robert Habeck, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters βρίσκεται σε επικοινωνία με τη διοίκηση, ενώ κι εκείνος κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους να ανταποκριθούν στην ευθύνη τους έναντι των εργαζομένων.

Τόνισε ότι όλες οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται σε στενό συντονισμό με τους κοινωνικούς εταίρους, τονίζοντας ότι πρωταρχικός στόχος πρέπει πάντα να είναι η διατήρηση της Γερμανίας ως σημαντικής τοποθεσίας για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Σχετικά Άρθρα