MENU

Σε θέσεις μάχης για να κατακτήσουν την ελληνική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων οι κινεζικοί όμιλοι

BYD, MG και Maxus συνεργάζονται με εγχώριες αντιπροσωπείες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Μέσω μεγάλων εγχώριων αντιπροσωπειών αυτοκινήτου ξεκινά η επέλαση των Κινέζων στην Ελλάδα σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση.

Εδώ και μερικούς μήνες κινεζικοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας που πρωταγωνιστούν στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων έχουν αποκτήσει παρουσία στην ελληνική αγορά μέσω γνωστών ελληνικών αντιπροσωπειών.

Έτσι η ελληνική αγορά γίνεται και αυτή πεδίο μάχης στον επιχειρηματικό πόλεμο μεταξύ κινεζικών εταιρειών στην ηλεκτροκίνηση, καθώς είναι δεδομένο ότι όλο και περισσότεροι «παίκτες» θα προσπαθήσουν να μπουν σε μία αγορά που, όπως όλα δείχνουν, έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Την αρχή έκανε ο Όμιλος Συγγελίδη, ο οποίος απέκτησε την αντιπροσωπεία της πάλαι ποτέ βρετανικής MG που πλέον αποτελεί μέλος του ομίλου εταιρειών SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), ενός εκ των σημαντικότερων κατασκευαστών στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.

Τη σκυτάλη πήρε στη συνέχεια ο όμιλος Σφακιανάκη που πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε ότι θα είναι ο επίσημος διανομέας για τα οχήματα της εταιρίας BYD. Η BYD θεωρείται από πολλούς η υπ’ αριθμόν ένα εταιρεία παγκοσμίως στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Επαγγελματικά οχήματα

Βέβαια εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι συνεργάτης της BYD σε ότι αφορά τα επαγγελματικά οχήματα (ηλεκτρικά βαν, φορτηγά, λεωφορεία) είναι η εταιρία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η οποία στα ελαφρά επαγγελματικά και pick up φέρνει στην Ελλάδα και τα επίσης κινεζικής προέλευσης Maxus.

Ανώτατα στελέχη της Πετρόπουλος αναφέρουν ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται να εισέλθει και στην εμπορία επιβατικών ηλεκτρικών Ι.Χ., φέρνοντας για παράδειγμα επιβατικά μοντέλα της Maxus με την οποία ήδη έχει συνεργασία.

Σημειώνεται πως στις εγκαταστάσεις της εταιρίας Πετρόπουλος υπάρχει ήδη ένα demo ηλεκτρικό SUV της Maxus.

Πάντως η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχει προς το παρόν «παγώσει», καθώς όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, τα κονδύλια του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έχουν εξαντληθεί και η αγορά περιμένει τον επόμενο κύκλο επιδότησης για να κινηθεί ξανά με ταχύτερους ρυθμούς.

Πρόκειται όμως για μία αγορά που είναι σίγουρο ότι θα έχει ανοδική πορεία για πολλά χρόνια όσο οι υποδομές και η τεχνολογία θα εξελίσσονται και οι τιμές θα προσεγγίζουν όλο και περισσότερο αυτές των συμβατικών Ι.Χ.

Σχετικά Άρθρα