MENU

Σε προ covid επίπεδα ανάπτυξης επιστρέφει η Aegean

Έως τα τέλη του έτους η εταιρία θα εντάξει στο στόλο της ακόμη δυο αεροσκάφη Airbus

Σε τροχιά ανόδου βρίσκονται έσοδα και επιβατική κίνηση για την Aegean, η οποία μετά και την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, το οποίο αποτελεί και την ασθενέστερη περίοδο, αναμένει ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα και για το σύνολο της χρονιάς.

Την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας υπερέβη κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2023, φτάνοντας τα 749,1 εκατ. ευρώ ενώ τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 147,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν σε 31,6 εκατ. ευρώ έναντι 48,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώνονται σε 22,9 εκατ. ευρώ από 37,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Σύμφωνα με τα όσα είπε στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Aegean Μιχάλης Κουβελιώτης, παρά την εξαγορά των warrants με την καταβολή 85,4 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο την 02.01.2024 αλλά και την πρώτη μετά από μία τετραετία καταβολή μερίσματος ύψους 67,6 εκατ. ευρώ στους μετόχους στις 27.05.2024, τα ταμειακά αποθέματα και τα άμεσα ρευστοποιήσιμα  χρηματοοικονομικά στοιχεία αυξήθηκαν σε 814,4 εκατ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου από 706,3 εκατ. ευρώ που ήταν στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου, κυρίως χάρη στις θετικές ταμειακές ροές αλλά και τις προπωλήσεις εισιτηρίων της καλοκαιρινής περιόδου.

Σύμφωνα με τον κ. Κουβελιώτη, η εταιρεία συγκαταλέγεται σήμερα στους λίγους αερομεταφορείς που βρίσκονται πάνω από τα επίπεδα του 2019.

Για το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, το οποίο ήδη «τρέχει», οι προγραμματισμένες θέσεις παρουσιάζουν αύξηση κατά 6 – 7%, κυρίως ως προς την Αθήνα, ενώ για το τέταρτο τρίμηνο η αύξηση σε προσφερόμενες αναμένεται να είναι περίπου 5%.

Κατά το β΄ τρίμηνο του έτους προσέφερε 5,4 εκατ. θέσεις, 9% περισσότερες από το 2023, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 8%. Η ανάπτυξη ήταν ισορροπημένη μεταξύ του δικτύου εξωτερικού με 2,6 εκατ. επιβάτες και αύξηση 9% και του δικτύου εσωτερικού με 1,8 εκατ. επιβάτες, ήτοι αύξηση 8%. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,2%.

Αύξηση προορισμών και επένδυση στη Volotea

Στην κατεύθυνση αυτή η Aegean μεγαλώνει και το «μπουκέτο» των προορισμών που προσφέρει, προσθέτοντας το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από τον Οκτώβριο ύστερα και από τα θετικά μηνύματα από την έναρξη πτήσεων στο Ντουμπάι.

Επιπλέον θα πετά και προς το Λας Πάλμας (Γκραν Κανάρια) από την Αθήνα, ενώ προσεχώς θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη και με το Άμστερνταμ ενισχύοντας περαιτέρω τη βάση της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Παράλληλα μόλις την πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η μεγάλη επένδυση της Aegean με 25 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση στην ισπανική αεροπορική low cost  εταιρία Volotea μέσω μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από κοινού με τους υφιστάμενους μετόχους της με δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη. 

Η συμφωνία προβλέπει τη δυνατότητα και δεύτερης δόσης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Volotea, με μετατρέψιμο δάνειο, για ακόμη έως 50 εκατ. ευρώ, και πάλι από κοινού με τους υφιστάμενους μετόχους.

Σε περίπτωση που η αρχική συμμετοχή της πρώτης εκταμίευσης της Aegean μετατραπεί σε μετοχές, τότε η επένδυσή της θα ισοδυναμεί σε μερίδιο 13% στη Volotea, ενώ στην περίπτωση που εκταμιευθεί και η δεύτερη δόση και μετέπειτα μετατραπεί σε μετοχές τότε το συνολικό ποσοστό της AEGEAN στη Volotea θα ανέλθει στο 21%.

Να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Οκτώβριο βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πρόωρων ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των Α320/Α321 neo, η οποία ανά περίοδο καθηλώνει σημαντικό μέρος του στόλου των νέων αεροσκαφών επιβαρύνοντας σημαντικά το κόστος της εταιρείας σε καύσιμα, το κόστος συντήρησης αλλά και τα μισθώματα αεροσκαφών.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η αποζημίωση που λαμβάνεται από τον κατασκευαστή, καλύπτει σημαντικό μέρος αλλά σε καμία περίπτωση το σύνολο της αύξησης του κόστους και τις απώλειες προσφοράς επιπλέον διαθεσίμων θέσεων.

Επίσης, σημαντική επίδραση στο κόστος έχει η επιβάρυνση από τις αυξημένες αγορές CO2, με δεδομένη την εξελισσόμενη και σε βάθος τριετίας κατάργηση των δωρεάν ιστορικών δικαιωμάτων των εταιρειών στον αεροπορικό κλάδο.

Η εταιρεία, πάντως, όπως επισημάνθηκε στην τηλεδιάσκεψη ακολουθεί πολιτική αντιστάθμισης του κινδύνου (hedging) για να προστατευτεί από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, έχοντας πραγματοποιήσει hedging σε καύσιμο για το 69% και 41% των αναγκών της για το 2024 και 2025, αντίστοιχα.

Κανονικά, πάντως, συνεχίζεται το πρόγραμμα παραδόσεων των νέων αεροσκαφών από την Airbus με την Aegean, η οποία επιχειρεί με στόλο 81 αεροσκαφών, να έχει παραλάβει φέτος τρία καινούρια αεροπλάνα έως τώρα και να αναμένει άλλα δύο έως το τέλος της χρονιάς. Συνολικά η παραγγελία περιλαμβάνει 50 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι μεγάλων αποστάσεων.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Κουβελιώτης και στους μελλοντικούς αποφοίτους της ακαδημίας πιλότων της εταιρείας, οι οποίοι εκπαιδεύονται και στους νέους προσομοιωτές, αλλά και της τεχνικής ακαδημίας επισημαίνοντας ότι οι πρώτοι απόφοιτοι θα ενταχθούν στο προσωπικό της και μάλιστα σε μια περίοδο που υπάρχει έλλειψη καταρτισμένων πιλότων στην αγορά.

Σχετικά Άρθρα