MENU

Προβληματίζει την αγορά οχημάτων ο χαμηλός προϋπολογισμός του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Το κόστος του είναι κατά 35% μικρότερο από εκείνο του προηγούμενου προγράμματος

Μικτές είναι οι αντιδράσεις της αγοράς στο άκουσμα των επιμέρους χαρακτηριστικών του νέου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Αν και στο σύνολο τους οι ειδικοί αξιολογούν ως θετικές τις περισσότερες αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα, εκφράζουν επιφυλάξεις για ορισμένα καίρια σημεία του.

Η κύρια ανησυχία τους αφορά στο ύψος του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος που σύμφωνα με τις εξαγγελίες ανέρχεται στα 33 εκατ. ευρώ. Έχοντας την εμπειρία του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», το οποίο είχε προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ, το ποσό των 33 εκατ. ευρώ του νέου προγράμματος σίγουρα δεν θα καλύψει τη ζήτηση μιας και είναι μικρότερο κατά σχεδόν 35%.

Υπενθυμίζεται πως από το δεύτερο εξάμηνο εφαρμογής του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» είχαν αρχίζει να τελειώνουν τα κονδύλια, με αποτέλεσμα η «πλατφόρμα» να κλείνει και να μην δέχεται νέες αιτήσεις.

Αυτό είχε σαν συνέπεια η αγορά να «παγώνει» σταδιακά πλησιάζοντας προς τους τελευταίους μήνες του προγράμματος, καθώς όλοι περίμεναν τις ανακοινώσεις για το νέο πρόγραμμα προκειμένου να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν στην απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος.

Φόβοι για νέο «πάγωμα» της αγοράς

Έτσι λοιπόν οι εκπρόσωποι των εταιρειών πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων εκτιμούν ότι και φέτος το κονδύλι θα είναι ανεπαρκές, ίσως ακόμα περισσότερο και από το προηγούμενο, με αποτέλεσμα να υπάρξει ξανά «πάγωμα» της αγοράς από το δεύτερο μισό της διάρκειας του προγράμματος και μετά.

Επίσης αν συνυπολογιστεί ότι τα 33 εκατ. ευρώ θα μοιραστούν κατά 13 εκατ. ευρώ σε ιδιώτες και κατά 20 εκατ. ευρώ προς επιχειρήσεις, η ανησυχία των εμπόρων μεγαλώνει θεωρώντας ότι το ποσό που αφορά στους πρώτους θα καλυφθεί ακόμα πιο γρήγορα.

Δηλαδή από τη μία ναι μεν αυξήθηκε η επιδότηση στις 9.000 ευρώ από 8.000 ευρώ στους ιδιώτες (11.000 με την απόσυρση), όμως το συνολικό κονδύλι που τους αφορά είναι αρκετά περιορισμένο. Και φυσικά οι ιδιώτες είναι πολύ περισσότεροι αριθμητικά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη του κλάδου, η επιδότηση αυτή τη στιγμή αποτελεί «βαρόμετρο» στην απόφαση κάποιου για το αν θα προχωρήσει στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Δεν είναι τυχαίο ότι με το που ανακοινώθηκε η επέκταση του προγράμματος πριν λίγες μέρες, άρχισαν από την επόμενη να επισκέπτονται τις εκθέσεις αυτοκινήτων αρκετοί ενδιαφερόμενοι αγοραστές.

Στα θετικά του ανανεωμένου προγράμματος, εκτός από την αύξηση της επιδότησης και του ποσού απόσυρσης, οι έμποροι περιλαμβάνουν την απλοποίηση της διαδικασίας που προβλέπει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», αφού στο προηγούμενο πρόγραμμα υπήρχαν αρκετές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που ταλαιπωρούσαν τόσο τους πωλητές όσο και τους αγοραστές.

Στα αρνητικά συγκαταλέγονται η μείωση τις επιδότησης στις εταιρικές πωλήσεις από 8.000 σε 6.000 ευρώ, αλλά και κάποια «προνόμια» που σύμφωνα με τους εμπόρους έχουν πιο πολύ επικοινωνιακή αξία όπως για παράδειγμα η αύξηση της επιδότησης κατά 1.000 ευρώ για όσους έχουν πάνω από τρία τέκνα και εξαρτώμενα μέλη ΑΜΕΑ.

Σχετικά Άρθρα