MENU

“Πρωταγωνιστής” στις εμπορευματικές μεταφορές της Ευρώπης το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης

Καταλύτης η καλή σχέση της χώρας με την Κίνα

Το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης μπορεί να γίνει ένας από τους κύριους εμπορευματικούς κόμβους της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της PMI Logistics Solutions Ltd. Péter Ilg, το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης αποτελεί καλή επένδυση για την κυβέρνηση, διότι μπορεί να γίνει ένας από τους κύριους εμπορευματικούς κόμβους της Ευρώπης, εάν το υπουργικό συμβούλιο δαπανήσει το απαιτούμενο ποσό για την ανάπτυξή του.

Ο κ. Péter Ilg πρόσθεσε ότι ο ρόλος της Ουγγαρίας ως γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης, Ασίας και Ευρώπης και η καλή σχέση με τις ανατολικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση του περιφερειακού ρόλου του αεροδρομίου της Βουδαπέστης.

Προοπτικές να “πρωταγωνιστήσει” στις εμπορευματικές μεταφορές

Σύμφωνα με το index.hu, η Βουδαπέστη μπορεί να γίνει ο ευρωπαϊκός κόμβος εμπορευματικών μεταφορών όπως η Λειψία. Ένας από τους κύριους καταλύτες αυτού του στόχου μπορεί να είναι η σχέση με την Κίνα.

Η ουγγρική κυβέρνηση διεξάγει διαπραγματεύσεις με τον διαχειριστή του αεροδρομίου της Βουδαπέστης, καθώς το υπουργικό συμβούλιο Orbán θα ήθελε να γίνει ο κύριος μέτοχος της αερογέφυρας της Ουγγαρίας.

Ως εκ τούτου, πούλησε μη στρατηγικές, μειοψηφικές μετοχές σε άλλες εταιρείες, όπως η Vienna Insurance Group (από 45% σε 10%), η Erste Bank Hungary (από 15% σε 0%) και η Yettel Magyarország Ltd. (από 20% σε 0%).

Θα λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης

Η εμπορευματική κίνηση του αεροδρομίου της Βουδαπέστης ξεπέρασε κατά 3,8% τα επίπεδα του 2019, με αποτέλεσμα το 2023 να καταγράψει ρεκόρ.

Όσον αφορά την επιβατική κίνηση, επανήλθε στο 90,9% του επιπέδου του 2019. Πιστεύει ότι το βασικό κίνητρο του Orbán για την επαναγορά του αεροδρομίου δεν είναι το επιβατικό τμήμα, αλλά οι δυνατότητες στον τομέα της ναυτιλίας.

Αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης συγκαταλέγεται πλέον στα 20 μεγαλύτερα αεροδρόμια εμπορευματικών μεταφορών της Ευρώπης. Η “καριέρα” της Βουδαπέστης μπορεί να είναι παρόμοια με αυτή της Λειψίας.

Το διεθνές αεροδρόμιο διαθέτει δύο διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, όπως και της Βουδαπέστης, αλλά ο κλάδος της ναυτιλίας ξεπερνά τους 1,5 εκατ. τόνους, καθιστώντας τη γερμανική πόλη τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά τη Φρανκφούρτη στο Μάιν.

Η Βουδαπέστη έχει τη δυνατότητα να φτάσει το Μόναχο και να προηγηθεί της Βιέννης όσον αφορά την εμπορευματική κίνηση, καθώς διαθέτει ικανότητα διαχείρισης εμπορευμάτων 300 τόνων.

Ο Ilg πρόσθεσε ότι το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης μπορεί να γίνει η γέφυρα μεταξύ Δύσης και Ανατολής, Ευρώπης και Άπω Ανατολής. Οι σχέσεις με τις εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών της Νότιας Κορέας και της Κίνας είναι ιδιαίτερα καλές και η Βουδαπέστη μπορεί να γίνει ο περιφερειακός κόμβος τους.

Σχετικά Άρθρα