Έγκριση από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Κίνας έλαβε κοινοπραξία που θα επιτρέψει στην τέταρτη παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis να κατασκευάσει και να πουλήσει τα ηλεκτρικά οχήματα της Leapmotor εκτός Κίνας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters που επικαλείται καλά πληροφορημένες πηγές.
Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων (NDRC) της Κίνας έδωσε την έγκρισή της για την κοινοπραξία, δήλωσε μία από τις πηγές, προσθέτοντας ότι η συμφωνία εξακολουθεί να περιμένει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών σε άλλες αγορές.
Η Stellantis είχε αναφέρει τον περασμένο Οκτώβριο ότι αγοράζει το 21% της Leapmotor σε μια συμφωνία ύψους 1,6 δισ. δολαρίων που θα της δώσει μια νέα ευκαιρία στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο βάσει πωλήσεων.
Τι ορίζει η συμφωνία
Σύμφωνα με τη συμφωνία αυτή, η Stellantis θα έχει αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, εξαγωγής και πώλησης των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά για μια παλαιά δυτική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Stellantis θα κατέχει το 51% της κοινοπραξίας.
Η Leapmotor ανέφερε σε δήλωσή της στο Reuters ότι η εκτελεστική ομάδα της κοινοπραξίας είναι στη θέση της, καθώς το C10, το πρώτο μοντέλο EV της Leapmotor που σχεδιάζεται για τις υπερπόντιες αγορές, θα ξεκινήσει σύντομα τις πωλήσεις από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία.
Νωρίτερα, η Leapmotor είχε δηλώσει ότι οι πρώτες αποστολές στην Ευρώπη θα γίνουν το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Σημειώνεται ότι καμία από τις δύο εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Reuters.
Τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να κατασκευάσει EVs με βάση την τεχνολογία της Leapmotor στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική ή άλλες αγορές όπου χρειάζεται μοντέλα με ανταγωνιστικές τιμές για να ανταγωνιστεί τους Κινέζους κατασκευαστές EVs.
Η προτεινόμενη κοινοπραξία έρχεται εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία διερευνά κατά πόσον οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αρχίσει την τελωνειακή καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών συσκευών, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να πληγούν από αναδρομικούς δασμούς, εάν η εμπορική έρευνα της ΕΕ καταλήξει στο συμπέρασμα ότι λαμβάνουν αθέμιτες επιδοτήσεις.