MENU

«Πρασινίζουν» οι δημόσιες συγκοινωνίες στην Αθήνα με 1.400 νέα λεωφορεία εντός τριετίας

Εκτός των ηλεκτρικών, έχει δρομολογηθεί η απόκτηση και των πρώτων λεωφορείων υδρογόνου

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πλήρους ανανέωσης του υφιστάμενου στόλου των περίπου 1.200 λεωφορείων παλαιάς τεχνολογίας που κυκλοφορούν σήμερα στην Αττική με 1.400 ολοκαίνουρια «πράσινα» οχήματα έχουν βάλει σε εφαρμογή οι Συγκοινωνίες Αθηνών, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Σε πρώτη φάση προβλέπεται η ένταξη 951 νέων λεωφορείων μέχρι το 2025, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα 140 ηλεκτρικά που θα μπουν σύντομα σε λειτουργία. Τα υπόλοιπα θα είναι:

  • 300 λεωφορεία που θα κινούνται με αέριο CNG
  • 300 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα μισθωθούν με τη μέθοδο του leasing για δέκα χρόνια
  • 211 λεωφορεία νέας τεχνολογίας που θα εξυπηρετούν 63 περιαστικές γραμμές της Αττικής

Σε όλα τα παραπάνω αναμένεται να ενταχθούν ακόμη 550 οχήματα στο πλαίσιο του νέου διαγωνισμού που ακόμα βρίσκεται σε διαβούλευση, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 εκ των οποίων τα 375 θα είναι λεωφορεία και τα 175 τρόλεϊ νέας τεχνολογίας.

Σε ότι αφορά τα 140 ηλεκτρικά που έχουν ήδη παραληφθεί, αυτά βρίσκονται στη φάση της δοκιμαστικής τους λειτουργίας. Έτσι όταν διανύσουν 5.000 χλμ. με 18 ώρες λειτουργίας καθημερινά θα είναι έτοιμα να βγουν κανονικά στο δρόμο, κάτι που υπολογίζεται να συμβεί κατά τα μέσα Μαΐου.

Έρχονται και λεωφορεία υδρογόνου

Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), πως έχει ήδη δρομολογηθεί η αγορά 3 – 4 λεωφορείων υδρογόνου, τα οποία θα παίρνουν ενέργεια από μία μικρή «κοιλάδα» υδρογόνου που θα δημιουργηθεί σε εγκατάσταση της Motor Oil. Πρόκειται για μια συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ και Motor Oil στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. έργο «Τριήρης».

Για να δοθεί ένα μέγεθος των επενδύσεων που απαιτείται για την αντικατάσταση του υφιστάμενου στόλου με πράσινα λεωφορεία, επισημαίνεται πως για τα 140 ηλεκτρικά οχήματα που δοκιμάζονται σήμερα και θα βγουν σύντομα στην κυκλοφορία δαπανήθηκαν 50 εκατ. ευρώ, για τα 300 CNG επίσης 50 εκατ. ευρώ, ενώ για τα επόμενα 300 ηλεκτρικά το κόστος θα ανέλθει στα 210 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά τα λεωφορεία υδρογόνου, το καθένα θα κοστίσει περί τις 800 χιλ. ευρώ.

Γενικότερα και οι τρεις εταιρίες που απαρτίζουν τις Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ) δίνουν μεγάλο βάρος στις πράσινες υποδομές που εκτός από τα λεωφορεία περιλαμβάνουν τρεις μεγάλες επενδύσεις.

Η πρώτη αφορά σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση που αφορά κυρίως στο μετρό ύψους 4 εκατ. ευρώ, η δεύτερη την ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων με παρεμβάσεις βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης κτιρίων (αμαξοστάσια, γραφεία κτλ) ύψους 3 εκατ. ευρώ και η τρίτη την υλοποίηση φωτοβολταϊκών έργων προϋπολογισμού 900 χιλ. ευρώ.

Σχετικά Άρθρα