Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αντιστοιχούσαν σε ποσοστό μόλις 7,6% πέρυσι, η εικόνα στην Ευρώπη είναι καλύτερη, αν και οι ρυθμοί ανάπτυξης επιβραδύνουν.
Για τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις EV αντιστοιχούσαν στο 12% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 9% στις παραδόσεις. Με την πρώτη ανάγνωση το νούμερο φαίνεται εντυπωσιακό, στην πραγματικότητα όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι η συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αυξήθηκε μόλις κατά 10,1% στις 883.608 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Αυτό σημαίνει πως το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά δεν έχει αυξηθεί καθόλου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, παρόλο που οι αγοραστές έχουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να διαλέξουν από ποτέ.
Αν και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν φέτος τον Φεβρουάριο ήταν μεγαλύτερος από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι (αύξηση σε 106.187) λόγω της γενικής ανόδου στις συνολικές πωλήσεις, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε από 12,1% σε 12%
Καλύτερη είναι, πάντως, η εικόνα το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, στη διάρκεια του οποίου το μερίδιο των EV αυξήθηκε από 10,8% σε 11,5%.
Το ποσοστό των πωλήσεων που αντιστοιχούν σε αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε ακόμη πιο δραματικά. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς της συγκεκριμένης κατηγορία διαμορφώθηκε στο 48,4% τον Φεβρουάριο του 2024, καταγράφοντας μείωση από 51,9% πέρυσι. Ειδικότερα το μερίδιο των βενζινοκίνητων μειώθηκε από 36,9% σε 35,5%, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες κέρδισαν το 12,9% της πίτας, έναντι 15%.
Τα συνολικά στοιχεία ωστόσο δεν δείχνουν απαραίτητα τις διαφορές σε επίπεδο χωρών, όπως για παράδειγμα ότι οι πωλήσεις ντίζελ στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 9,7%.
Τι αγόρασαν οι Ευρωπαίοι
Τα υβριδικά plug-in – αποδεικνύονται δημοφιλή σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, το Βέλγιο και η Γαλλία, ενώ το μερίδιό τους σε ολόκληρο το μπλοκ της ΕΕ αυξήθηκε μεν, αλλά μόνο από 7,2% σε 7,3%.
Τα απλά υβριδικά βενζίνης είναι οι πραγματικοί νικητές. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 25% σε 255.511 μονάδες και το μερίδιό τους αυξήθηκε από 25,5% σε 28,9%.
Οι Γάλλοι οδηγοί αγόρασαν 13% περισσότερα αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2023, οι πωλήσεις στην Ιταλία ακολούθησαν, σημειώνοντας άνοδο 12,8%, ενώ στην Ισπανία ενισχύθηκαν σημαντικά κατά 9,9%.