Η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία Porsche θα προχωρήσει σε περικοπή 1.900 θέσεων εργασίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς τα περιθώρια κέρδους της επηρεάζονται από τις ασταθείς συνθήκες της αγοράς.
Οι περικοπές θα οδηγήσουν σε μείωση του συνολικού προσωπικού κατά 15% έως το 2029 στις κύριες εγκαταστάσεις της στη νοτιοδυτική Γερμανία, Stuttgart-Zuffenhausen και Weissach.
Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε ήδη από το 2024, όταν έληξαν 1.500 συμβάσεις ορισμένου χρόνου.
Τώρα, λήγουν επιπλέον 500 συμβάσεις, ωστόσο οι 1.900 θέσεις που θα χαθούν αφορούν επιπρόσθετες αποχωρήσεις. Οι εργαζόμενοι θα ενθαρρυνθούν να αποχωρήσουν εθελοντικά, λαμβάνοντας πρόωρη συνταξιοδότηση ή αποζημιώσεις, ενώ η Porsche θα ακολουθήσει μια περιοριστική πολιτική προσλήψεων, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία αυτή την εβδομάδα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία απέδωσε τις περικοπές στη “καθυστερημένη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης” καθώς και στις “δύσκολες γεωπολιτικές και οικονομικές συνθήκες”.
“Τώρα είναι η στιγμή να χαράξουμε τη στρατηγική μας έγκαιρα και να εξετάσουμε προσεκτικά τις προσαρμογές που πρέπει να κάνουμε για να διασφαλίσουμε την επιτυχία μας στο μέλλον”, ανέφερε η εταιρεία, όπως αναμεταδίδει το Euronews. Πρόσθεσε επίσης: “Πέρα από μια σειρά άλλων μέτρων, αυτό περιλαμβάνει και τη μείωση του εργατικού κόστους”.
Οι επενδύσεις της Porsche στα ηλεκτρικά οχήματα δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, καθώς η μειωμένη ζήτηση την αναγκάζει να αναθεωρήσει τους στόχους της για την ηλεκτροκίνηση.
Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικών μοντέλων, κάτι που θα της στοιχίσει 800 εκατ. ευρώ μέσα στο 2025.
Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Taycan σημείωσαν βουτιά 49% το 2024.
Παράλληλα, η Porsche κατέγραψε συνολική μείωση πωλήσεων κατά 28% στην Κίνα, την οποία απέδωσε στη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα στην περιοχή. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 3%.
Η εταιρεία προβλέπει πως τα περιθώρια κέρδους της θα κυμανθούν μεταξύ 10% και 12%, αρκετά χαμηλότερα από τον μακροπρόθεσμο στόχο του 20%.
Η μητρική εταιρεία της Porsche, Volkswagen, είχε ανακοινώσει πέρυσι την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων, το λουκέτο σε τρία εργοστάσια στη Γερμανία και τη μείωση των αποδοχών του προσωπικού.
Η εταιρεία βρίσκεται σε οικονομική στενότητα, καθώς η ζήτηση στην Κίνα έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ παράλληλα τα φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα ανταγωνίζονται σκληρά τα προϊόντα της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Παρ’ όλα αυτά, η VW κατόρθωσε να φτάσει σε συμφωνία με τα εργατικά συνδικάτα λίγο πριν τα Χριστούγεννα, αποτρέποντας τα αρχικά σχέδια αναδιάρθρωσης.
Μέχρι το 2030, η Volkswagen εξακολουθεί να σχεδιάζει τη μείωση 35.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία με “κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο”, με στόχο την εξοικονόμηση 15 δισ. ευρώ.