MENU

Ποια είναι τα «κρυφά» κόστη της ιδιοκτησίας ενός ΕV

Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν αγοράσετε ένα ηλεκτρικό όχημα

Πέρα από την ικανοποίηση ότι είστε πιο “πράσινοι”, μέρος της γοητείας της ιδιοκτησίας ενός EV είναι ότι δεν ξοδεύετε πλέον για βενζίνη, αλλαγές λαδιών και τα άλλα αδυσώπητα κόστη της ιδιοκτησίας ενός οχήματος εσωτερικής καύσης.

Θέλετε να κάνετε το χρέος σας για τον πλανήτη κάνοντας το βήμα για ένα ηλεκτρικό όχημα, αλλά ποιο πραγματικά είναι το τίμημα της ηλεκτροκίνησης.

Σε πρόσφατη μελέτη που ανατέθηκε από το Συμβούλιο Άμυνας Φυσικών Πόρων ανέλυσε το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για μια επιλογή EV και για συγκρίσιμα βενζινοκίνητα οχήματα. Διαπίστωσε ότι για κάθε σημαντική κατηγορία οχημάτων, το ηλεκτρικό ήταν φθηνότερο στην ιδιοκτησία για μια περίοδο επτά ετών – λιγότερο από το μέσο αναφερόμενο χρονικό διάστημα που οι άνθρωποι διατηρούν ένα νέο αυτοκίνητο.

Το υπολογισμένο κόστος περιλάμβανε την τιμή αγοράς (μείον την αναμενόμενη αξία μετά από επτά χρόνια), το καύσιμο (ηλεκτρική ενέργεια ή βενζίνη), τη συντήρηση, τις επισκευές, την ασφάλιση, τους φόρους και τα τέλη.

Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι δεν θα υπάρξουν έξοδα που μπορεί να είναι διαφορετικά, και ίσως απροσδόκητα, για τους αγοραστές που είναι νέοι σε ένα EV. Τι θα πρέπει να γνωρίζουν, λοιπόν, οι επίδοξοι αγοραστές.

Υψηλότερη αρχική τιμή

Δεν είναι μυστικό, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γενικά πιο ακριβά αρχικά από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή υβριδικά. Το χάσμα αυτό έχει μειωθεί κάπως με τις πρόσφατες μειώσεις τιμών (ιδίως για το best seller της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla), αλλά το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων EV παραμένει σε υψηλές τιμές. Στην πραγματικότητα, η μέση τιμή καταλόγου για τα νέα ηλεκτρικά τον Απρίλιο ήταν 62.927 δολάρια έναντι 49.111 δολαρίων κατά μέσο όρο συνολικά για όλα τα νέα οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Cars.com.

Αβέβαιη απόσβεση

Οι ίδιες πρόσφατες μειώσεις τιμών στα νέα EV έχουν δημιουργήσει καθοδική πίεση στην αξία μεταπώλησής του. Οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών τον Απρίλιο ήταν μειωμένες κατά 20,2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, έναντι μείωσης 6,3% στις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Cars.com.

Εγκατάσταση οικιακού φορτιστή

Η ύπαρξη φορτιστή στο σπίτι μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στο κόστος λειτουργίας και ευκολίας του EV – ακόμη περισσότερο σε περιοχές με σποραδική διαθεσιμότητα δημόσιων σταθμών φόρτισης. Συνήθως, οι οικιακές τιμές για το ρεύμα είναι σημαντικά χαμηλότερες από τις τιμές των δημόσιων φορτιστών (ιδίως για τους γρήγορους φορτιστές συνεχούς ρεύματος), και μπορείτε επίσης να επωφεληθείτε ευκολότερα από ακόμη χαμηλότερες τιμές ώρας ημέρας, όπου αυτό ισχύει.
Η εγκατάσταση φορτιστή είναι επίσης μια εφάπαξ δαπάνη και μπορεί να αυξήσει την αξία του σπιτιού.

Αύξηση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας

Οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν αυξηθεί συνολικά και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται με την ανάγκη για περισσότερη παραγωγή και αναβαθμισμένες γραμμές διανομής – αν και αυτό οφείλεται περισσότερο στον πολλαπλασιασμό των τεράστιων νέων κέντρων δεδομένων παρά στα EV. Οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και οι χρεώσεις της ώρας της ημέρας και του μετρητή, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό ανά περιοχή και πολιτεία, αλλά τα καλά νέα είναι ότι μια ανάλυση της Washington Post διαπίστωσε ότι εξακολουθεί να είναι, σε γενικές γραμμές, φθηνότερο από ένα ρεζερβουάρ βενζίνης.

Κόστος προγραμματισμένης συντήρησης και επισκευής

Το ηλεκτρικό ρεύμα κοστίζει συνήθως λιγότερο στη συντήρηση χάρη στα λιγότερα μηχανικά μέρη, καθώς και στη λιγότερη τακτική συντήρηση που απαιτούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως οι αλλαγές λαδιών. Τα EV απαιτούν επίσης λιγότερη συντήρηση για τα συμβατικά φρένα τριβής τους, καθώς τα συστήματα πέδησης αναλαμβάνουν μεγάλο μέρος της εργασίας επιβράδυνσης του οχήματος.

Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα αξιοπιστίας του Consumer Reports διαπίστωσε ότι οι ιδιοκτήτες ανέφεραν κατά μέσο όρο 79% περισσότερα προβλήματα για τα ηλεκτρικά από ό,τι για τα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ οι επισκευές, όπως αυτές που απαιτούνται λόγω ζημιών από συγκρούσεις, μπορεί να είναι λίγο ή πολύ ακριβότερες ανάλογα με το όχημα. Και τα δύο αυτά μπορούν να εξηγηθούν εν μέρει από το γεγονός ότι τα EVs είναι γενικά πιο ακριβά και διαθέτουν πιο υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα. Οι επισκευές μπορεί επίσης να απαιτούν περισσότερα ανταλλακτικά που προέρχονται από την αυτοκινητοβιομηχανία και εξειδικευμένη εργασία.

Περισσότερη φθορά ελαστικών

Η μείωση της διάρκειας ζωής των ελαστικών κατά 20% είναι ένας κοινός κανόνας, αν και η φθορά ποικίλλει ανάλογα με το EV και μπορεί να είναι χειρότερη για τα οχήματα με πιο μαλακά ελαστικά. Συνολικά, όμως, τα EV μπορεί να είναι πιο σκληρά για τα ελαστικά λόγω του υψηλότερου βάρους τους σε σύγκριση με παρόμοια βενζινοκίνητα οχήματα, λόγω των μπαταριών και την άμεσα διαθέσιμη ροπή και την ταχύτερη επιτάχυνση ενός EV, η οποία είναι πάντα δελεαστική για χρήση.

Υψηλότερα ασφάλιστρα

Προς το παρόν, μπορεί να είναι πιο ακριβή η ασφάλιση ενός EV λόγω των υψηλότερων μέσων τιμών τους και του δυνητικά υψηλότερου κόστους επισκευής ζημιών. Το Forbes Advisor αναφέρει ότι το μέσο ετήσιο κόστος ασφάλισης για ένα EV είναι 3.546 δολάρια έναντι 2.567 δολαρίων για το μέσο βενζινοκίνητο όχημα. Σημειώστε ότι οι μέσοι όροι μπορεί να διαφέρουν πολύ ανάλογα με την πολιτεία και την πόλη, καθώς και με βάση τα ετήσια χιλιόμετρα, την ηλικία του οδηγού και το ιστορικό οδήγησης. Ορισμένες εταιρείες αντισταθμίζουν τα ασφάλιστρα με εκπτώσεις «πράσινου αυτοκινήτου».

Κρατικά τέλη EV

Η Εθνική Διάσκεψη των Πολιτειακών Νομοθετικών Οργάνων αναφέρει ότι 32 πολιτείες επιβάλλουν ετήσια τέλη ειδικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία αποσκοπούν στην αντιστάθμιση της απώλειας των εσόδων από τον φόρο βενζίνης, μιας κύριας πηγής εσόδων για τους δρόμους, καθώς και, σε ορισμένες πολιτείες, για άλλες ανάγκες μεταφορών (π.χ. δημόσιες συγκοινωνίες ή περισσότερους σταθμούς φόρτισης).

Τα έσοδα από τον φόρο βενζίνης έχουν ήδη μειωθεί καθώς έχει βελτιωθεί η αποδοτικότητα των συμβατικών οχημάτων, και ορισμένες πολιτείες προσθέτουν ένα τέλος για τα ηλεκτρικά ρεύματα που ισχύει και για τα υβριδικά με πρίζα. Τα τέλη κυμαίνονται γενικά από 50 έως 200 δολάρια και μερικές φορές αναπροσαρμόζονται επίσης ώστε να αυξάνονται με τον πληθωρισμό. Μια προτεινόμενη εναλλακτική λύση που δοκιμάζεται με ορισμένα κρατικά πιλοτικά προγράμματα είναι η μετάβαση σε ένα ετήσιο τέλος οχήματος με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης.

Απώλεια χωρητικότητας μπαταρίας

Η πλήρης αποτυχία μιας ακριβής μπαταρίας κίνησης EV είναι σπάνια και πιθανότατα καλύπτεται από την εγγύηση του αυτοκινήτου, η οποία απαιτείται να είναι τουλάχιστον οκτώ έτη ή 100.000 μίλια και είναι σημαντικά μεγαλύτερη για ορισμένα οχήματα. Όμως όλες οι μπαταρίες χάνουν χωρητικότητα – εμβέλεια και ισχύ EV – με τον χρόνο και τη χρήση. Ορισμένες εγγυήσεις εγγυώνται την απώλεια πάνω από 25% ή 30%. Η απώλεια χωρητικότητας της μπαταρίας δεν αποτελεί κόστος για τον προϋπολογισμό σας, αλλά συμβάλλει στην απώλεια αξίας.

Σχετικά Άρθρα