MENU

Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν οι καταναλωτές στην ΕΕ

Αύξηση 14% των ταξινομήσεων τον Απρίλιο

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά σχεδόν 14% σε ετήσια βάση φέτος τον Απρίλιο, με τα βενζινοκίνητα οχήματα να χάνουν μερίδιο αγοράς.

Ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ανήλθε σε 913.995 μονάδες τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 13,7%, σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Δραματική αύξηση σημειώθηκε σε χώρες όπως η Ρουμανία, (+34,6), η Δανία (+27,1), η Πολωνία (+25,1) και η Ισπανία (+23,1%), με την Κύπρο να είναι η πρώτη χώρα (+105,4). Οι κατασκευαστές που κατέγραψαν μεγάλες αυξήσεις στις ταξινομήσεις περιλάμβαναν τη Honda (+155,4), τη Volvo (+63,5) και την Toyota (+47,3). Όσον αφορά τους αριθμούς, ο Όμιλος Volkswagen κυριάρχησε, με 254.019 μονάδες, ένα ετήσιο άλμα 15,5%.

Ο Όμιλος Volkswagen περιλαμβάνει μάρκες όπως η Skoda, η Audi και η Porsche.

Πρωταγωνιστούν τα ηλεκτρικά με μπαταρίες

Όσον αφορά την πηγή ενέργειας των οχημάτων, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά 14,8% σε 108.552 μονάδες τον Απρίλιο, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό σε ετήσια βάση, περίπου στο 12%.

Η Κύπρος σημείωσε σημαντικό ετήσιο άλμα (+381,3), όπως και η Μάλτα (+103,6), η Δανία (+89,8) και η Ουγγαρία (+78,9). Στη Γερμανία καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός ταξινομημένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (29.740), με ετήσια πτώση 0,2%. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν στην Κροατία (-70,3) και την Ιρλανδία (-41,6).

Η εικόνα της ζήτησης

Η γενική αύξηση των ηλεκτρικών ταξινομήσεων έρχεται καθώς ορισμένοι εμπειρογνώμονες προειδοποιούν για επιβράδυνση της ζήτησης. Ορισμένοι φορείς επισημαίνουν όχι μόνο την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης αλλά και το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά για πολλούς καταναλωτές.

Αυτό είναι ένα ζήτημα που δεν αναμένεται να λυθεί από την αντίδραση της ΕΕ κατά των φθηνότερων κινεζικών μοντέλων, καθώς οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής υποστηρίζουν ότι τα επιδοτούμενα αγαθά δημιουργούν άνισους όρους ανταγωνισμού για τους ευρωπαίους κατασκευαστές.

Λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης, η Ford Europe έχει αναβάλει τον στόχο της να πωλεί μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030.

Ο διευθυντής κ. Martin Sander δήλωσε ότι ο στόχος ήταν «ανέφικτος», καθώς οι πωλήσεις ήταν «κατώτερες των προσδοκιών».

«Δεν μπορούμε να προωθήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά ενάντια στη ζήτηση. Δεν πρόκειται να πληρώσουμε κυρώσεις. Δεν πρόκειται να πουλήσουμε EVs με τεράστιες απώλειες μόνο και μόνο για να συμμορφωθούμε στους κανονισμούς”, εξήγησε στη Σύνοδο Κορυφής των FT για το μέλλον του αυτοκινήτου αυτόν τον μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε πέρυσι νόμο που προβλέπει ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι μηδενικών εκπομπών από το 2035. Οι εταιρείες που δεν θα συμμορφωθούν θα αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα.

Σχετικά Άρθρα