MENU

Πλήγμα στις πωλήσεις των γερμανικών premium αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα

Προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού

Πλήγμα δέχθηκαν οι πωλήσεις των γερμανικών premium αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τις Porsche και Mercedes-Benz να αντιμετωπίζουν, μεταξύ άλλων, και προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Όπως ανακοίνωσαν οι ίδιες οι εταιρίες οι πωλήσεις για τη συγκεκριμένη περίοδο, μειώθηκαν κατά 3,8% στη BMW, κατά 12% στη Mercedes-Benz και κατά 24% στην Porsche, υποδεικνύοντας ότι οι προσπάθειες των αρχών και των αυτοκινητοβιομηχανιών να αναθερμάνουν τη ζήτηση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου δεν έχουν αποδώσει ακόμα καρπούς.

Οι πωλήσεις της Porsche στη Βόρεια Αμερική, οι οποίες υποχώρησαν κατά 23%, διακόπηκαν μετά την κατάσχεση 1.000 αυτοκινήτων και SUV της εταιρίας, καθώς και αρκετών εκατοντάδων Bentley και αρκετών χιλιάδων οχημάτων της Audi, από τελωνειακούς υπαλλήλους στα λιμάνια των ΗΠΑ, επειδή κινεζικός υποκατασκευαστής παραβίασε τους νόμους κατά της καταναγκαστικής εργασίας.

Την ίδια στιγμή η Mercedes-Benz δήλωσε ότι δέχθηκε κι εκείνη πλήγμα εξαιτίας εμπλοκών στην αλυσίδα εφοδιασμού στην Ασία, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε λεπτομέρειες.

Και οι δύο κατασκευάστριες δήλωσαν ότι οι αλλαγές μοντέλων εμπόδισαν τις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο, με τη Mercedes-Benz να αυξάνει την E-Class στην Κίνα και την Porsche να ενημερώνει τα μοντέλα Panamera και Taycan.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια δύσκολη χρονιά, προβλέποντας σταθερές ή χαμηλότερες αποδόσεις και βραδύτερη αύξηση των πωλήσεων, καθώς επενδύουν στην ανανέωση της γκάμας τους για να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό σε ένα πλαίσιο υποτονικής ζήτησης, ειδικά για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Και οι τρεις γερμανικές εταιρίες λανσάρουν νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και αναβαθμίζουν τις προσφορές με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς μάχονται για να τονώσουν τις πωλήσεις που εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών VDA ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι συνολικές πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο κατέγραψαν βελτίωση συγκριτικά με πέρυσι, αλλά παρέμειναν 21% κάτω από τις πωλήσεις του 2019.

Σχετικά Άρθρα