Στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 θα είναι έτοιμο προς διάθεση στην ελληνική αγορά το ηλεκτρικό σκούτερ της εταιρίας Πετρόπουλος, το οποίο θα είναι το πρώτο αποκλειστικά ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής.
Η κατασκευή του σκούτερ εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης του project Ecoshift μέσω της Επιχειρηματικής Μονάδας Καινοτομίας «Innovation Business Unit» από την Πετρόπουλος που εστιάζει σε λύσεις ηλεκτροκίνησης, αποθήκευσης ενέργειας και ανακύκλωσης.
Σε πρώτη φάση η διανομή του σκούτερ θα γίνει αποκλειστικά σε πελάτες B2B, ενώ αναμένεται να ενταχθεί και στο δίκτυο των 18 πόλεων σε όλη την Ευρώπη που είναι μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το συγκεκριμένο project είναι κατά 70% χρηματοδοτούμενο από το RRF με επιτόκιο 1,46% όπως ανέφεραν διοικητικά στελέχη της Πετρόπουλος στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Η γραμμή παραγωγής θα έχει capacity 2.000 μονάδων σε μονή βάρδια και 4.000 μονάδων σε διπλή. Στόχος για τα πρώτα δύο χρόνια είναι η πώληση τουλάχιστον 1.000 σκούτερ.
Στους επόμενους δύο μήνες μάλιστα θα δουν με ποια εργαλεία θα «βγουν» επικοινωνιακά και πώς θα υποστηρίξουν το distribution του νέου οχήματος.
Οικονομικά ασύμφορη η αντιπροσωπεία των επιβατικών BYD
Σε ότι αφορά στην πρόσφατη ανάληψη της αντιπροσώπευσης των επιβατικών οχημάτων της BYD από την εταιρία Σφακιανάκης, παρά το γεγονός ότι η Πετρόπουλος είναι εδώ και χρόνια αντιπρόσωπος των επαγγελματικών οχημάτων της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας, οι εκπρόσωποι της τελευταίας ανέφεραν ότι οι πολλές και αυστηρές προϋποθέσεις που έθεσε ο κινεζικός κολοσσός έκανε ασύμφορη την ανάληψη της εν λόγω αντιπροσωπείας.
Επίσης τόνισαν ότι η BYD των επιβατικών με αυτή των επαγγελματικών οχημάτων λειτουργούν σαν δύο εντελώς διαφορετικές εταιρείες, ενώ στην απόφαση των Κινέζων να επιλέξουν την εταιρία Σφακιανάκης για την προώθηση των πρώτων δεν έπαιξε ρόλο ο πρόσφατος διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία όπου η προσφορά της BYD απορρίφθηκε και τελικά κηρύχθηκε άγονος.
Παρ’ όλα αυτά τόνισαν ότι με διαφορετικούς όρους ενδεχομένως θα επιθυμούσαν να πάρουν και την αντιπροσωπεία των επιβατικών BYD. Πάντως η διοίκηση της Πετρόπουλος είναι αισιόδοξη για την πορεία της εταιρείας το 2024 μετά από δύο συναπτά έτη με ρεκόρ κερδοφορίας, το 2022 και το 2023.
Την αισιοδοξία αυτή την εδράζουν στο γεγονός ότι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν αποκατασταθεί, ενώ παράλληλα οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν αποκλιμακωθεί.
Επίσης, φέτος θα υπάρχουν για ολόκληρη τη χρονιά οι θετικές επιπτώσεις από την εξαγορά των μοτοσυκλετών KTM, αλλά και της νέας αντιπροσωπείας τρακτέρ attat B3000 75-102 ίππων που έφερε πρόσφατα στην Ελλάδα.
Σε ότι αφορά τις φήμες περί πιθανής εξαγοράς της Πετρόπουλος, οι διοικούντες παραδέχτηκαν ότι κατά καιρούς έχουν υπάρξει συζητήσεις των βασικών μετόχων με ενδιαφερόμενους αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη.