MENU

Γιατί πατάει φρένο στα ηλεκτρικά η Ford

Εστιάζει στα υβριδικά έως το 2030

Η Ford σχεδιάζει να καθυστερήσει την παραγωγή ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου SUV και ενός pick up φορτηγού, προκειμένου να εστιάσει στις υβριδικές επιλογές έως το 2030.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ δήλωσε ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε EV, αλλά αναβάλλει την παραγωγή του SUV τριών σειρών σε εργοστάσιο στον Καναδά για το 2027 από το αρχικό της σχέδιο για το 2025.

Το pickup επόμενης γενιάς, με την κωδική ονομασία «T3», αναβάλλεται για το 2026 από τα τέλη του 2025 που προέβλεπε ο αρχικός προγραμματισμός.

Η Ford κατέλαβε τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις EV το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και την τρίτη θέση συνολικά. Τόσο η Tesla όσο και η Hyundai, συμπεριλαμβανομένων των Kia και Genesis, ξεπέρασαν τις πωλήσεις της Ford σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Γιατί αυξάνονται οι πωλήσεις υβριδικών

Το SUV τριών σειρών αποτελούσε μέρος μιας επένδυσης περίπου 1,3 δισ. δολ. για τη μετάβαση του εργοστασίου συναρμολόγησης της Ford στο Oakville στο Οντάριο του Καναδά, σε έναν νέο κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η Ford αναπροσάρμοσε πλήρως εργοαστάσιο στη Βόρεια Αμερική από μονάδα παραγωγής οχημάτων με φυσικό αέριο σε μονάδα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.

Η εταιρία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να επικεντρώνει τις προσπάθειές της για EV σε νέα εργοστάσια όπως το «BlueOval City» στο Τενεσί. «Τα επαναστατικά ηλεκτρικά μας οχήματα επόμενης γενιάς θα είναι πλήρως εξοπλισμένα με λογισμικό, με συνεχώς βελτιωμένες ψηφιακές εμπειρίες και πολλές πιθανές υπηρεσίες», δήλωσε ο Farley.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι η τεράστια εγκατάσταση στο Τενεσί, η οποία ήταν μέρος επένδυσης 11,4 δισ. δολ. που ανακοινώθηκε το 2021, θα ξεκινήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού επόμενης γενιάς.

Επιπλέον ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών στο Μίσιγκαν, το Τενεσί και το Κεντάκι.

Οι επιδόσεις το α΄τρίμηνο

Το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Ford αυξήθηκαν κατά 86%. Οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 42% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις των παραδοσιακών οχημάτων της Ford με κινητήρες εσωτερικής καύσης αυξήθηκαν κατά 2,6%.

Η επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων «Model e» έχασε 4,7 δισ. δολ. το 2023, συμπεριλαμβανομένων 1,57 δισ. δολ. κατά το τέταρτο τρίμηνο. Τον Φεβρουάριο, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι αναμένει ότι η μονάδα θα χάσει από 5 έως 5,5 δισ. δολ. φέτος.

Σχετικά Άρθρα